AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Bor i kollektiv, og det er ei jeg synes skiller seg litt ut negativt. Hun snakker HELE tiden for det første..ok, noen er slik, jeg er jo hyggelig tilbake. MEN, hele tiden jeg eller noen andre finner frem noe så spør hun om å få. Finner jeg frem potetgull så spør hun om hun kan få litt. Tar jeg frem mat, som f.eks egg så spør hun om å få ett, men skal kjøpe tilbake. Hun spør til og med om jeg kan ringe til folk for henne?! Hun har nå i flere mnd klaget på sin iphone som liksom er ødelagt, men hun har fremdeles samme tlf. Hun venter visst på en ny mobil som kjæresten visstnok skal ha kjøpt, men den har ikke kommet. Hvorfor skal kjæresten stå for det? Anonymkode: 89fd5...e6c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Hadde irritert meg og. Salig lykke den dagen jeg hadde råd til å flytte ut av kollektiv! Råder deg til å bare si nei når hun spør, men vet selv jeg hadde synes det var vanskelig. Anonymkode: 2777e...345 1
Million Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 (endret) Dette høres ut som en klassisk snylter. Så her er det bare en ting som gjelder; si nei. "Nei, det kan du kjøpe selv. Du har aldri gitt meg tilbake noe av det andre du har lånt eller bedt om". Så lenge folk er konfliktskye og redde for å si nei, får hun fortsette å snylte på andre og spare sine egne penger. Så stram deg opp og si nei neste gang. Eller si noe som gjør henne flau. Som f.eks. "Si meg, har du aldri kjøpt mat selv eller? Du tigger og snylter jo bare på andre". Og ja, du har noe å irritere deg over. Jeg hadde blitt skikkelig irritert, og rett og slett sint etterhvert. Endret 24. februar 2019 av Million 1
Jadzia Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Snyltere er veldig upopulære mennesker for min del. Og det her høres ut som en klassisk snylter. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Vel, når det er hele tiden så går det an å irritere seg over det. Om det bare er en gang i blant ville det vært merkelig å reagere på det. Husker jeg en gang i kollektiv spurte hun andre på kjøkkenet om hun ikke gadd å lage litt mer kaffe, slik at jeg også kunne få en kopp. Hun var i ferd med å fylle kolben/kannen med vann. Dette gjorde hun da altså ikke. Jeg ble egentlig litt sjokkert, for å ta i litt mer kaffe/vann når man koker kaffe på en moccamaster burde virkelig være innafor å spørre om all den tid kollektivet kun har én kaffetrakter og begge to skal på skolen. Anonymkode: 5a51d...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Jeg hadde spurt rett ut om hun har veldig dårlig råd siden hun tigger om mat fra andre hele tiden. Altså ikke kritisk, ettersom det jo godt kan være at hun rett og slett har lite penger. Men nok til at hun skjønner at det legges merke til at hun stadig snylter. Anonymkode: 56653...3db 3
Miss/usikker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Jeg hadde blitt veldig irritert og bedt henne finne noen andre å plage. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Huff ja, jeg kjente også en sånn da jeg bodde i kollektiv! Hun fikk husleie (og depositum) dekket av moren sin. Pluss alt mulig annet telefon og Internett, klær og mat, skolebøker og alt mulig annet hun hadde lyst på. Hun fikk i alle fall MINST ett par tusen kroner overført hver eneste måned (+ whatever hun fikk i stipend) og dette kommer selvfølgelig i tillegg til husleie som gikk direkte til dem som leide ut stedet. Men likevel forsøkte hun å snylte på resten av kollektivet. Kommer noen hjem med ett par bæreposer, så kunne hun finne på å snappe for eksempel en karton appelsinjuice, en plate med sjokolade, eller ett elel anne. Anonymkode: b6bb4...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå