Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann damer! Er gravid i uke 5, og kløne som jeg er tryna jeg langflat på magen i skibakken igår. Burde jeg være bekymret? Eller er den lille millimeteren av et påbegynt foster godt sikret der inne blant alle innvollene mine? 🤔

Hilsen overnervøs førstegangsgravid som absolutt ikke burde stå på ski🤔

Anonymkode: 4b86f...051

Skrevet

Det går nok helt fint. Jeg tryna ned en trapp da jeg var i uke 26, tok kontakt med legevakt og føden for å være sikker, og da sa de at så lenge jeg kjente liv og ikke fikk blødninger eller lignende var det sannsynligvis ikke noe problem. Selv såpass sent er fosteret godt beskyttet av vev, livmor, fostervann og bekken.

Du er bare i uke 5, det virker veldig lite sannsynlig at det skulle ha noen betydning med mindre du får smerter eller blødninger. Men sikkert lurt å ta det litt piano på framtidige skiturer!

• Liker 1
Skrevet

Så tidlig har det nok ingenting å si :)

Anonymkode: 5c868...101

Skrevet

Det går nok helt bra. Jeg tryna langflat som høygravid, gikk helt fint. 

Anonymkode: 35af8...aef

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid det går bra dersom man tryner når man er høygravid

Anonymkode: 4e93d...48d

• Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gå bra når man er høygravid, men barnet kan også få store skader i magen og dø. Det er en grunn til at kontaktsport skal unngås, og at man bør ha sitteplass på kollektiv.

Når det er sagt; å tryne når man kun er 5 uker på vei skal vel ufattelig godt gjøres at merkes på noen måter for selve graviditeten. 

Anonymkode: 0115e...1ed

Skrevet (endret)

Mener å ha hørt at fosteret ikke stikker frem mellom hoftekammene før uke 15-20. Med andre ord har du god margin.

Jeg falt nærmest på magen på et såpeglatt garderobegulv i uke 36. Jeg oppsøkte legevakt dagen etter, da jeg mente jeg ikke kjente bevegelse. Alt var ok. Fosteret er veldig godt polstret der inne.

Endret av Kritt
Skrevet

Lille bebbisen din er godt beskytta i livmoren din, det finnes jo babyer som har overlevd bilkrasj og værre ting.

Anonymkode: 2f53a...684

Skrevet

Det er ikke bare det at baby kan ta skade av fall. Det er også at morkaken kan løsne..og det kan være ganske fatalt for babyen

Anonymkode: c87bd...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...