AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 sommeren 2018 flyttet jeg og barnet tilbake til vårt hjemsted etter 2 år i annet fylke hvor barnet trivedes godt og fikk venner som fortsatt betyr utrolig mye. Overgangen med å komme tilbake har vært tung for barnet og barnet sliter med og tilpasse seg her nå. jeg sliter med å få jobb, og har nå fått et tilbud 2,5 timer her i fra. Jobben tilbyr depositumsdekking, hjelp til flytting og hjelp til og finne et bosted nær skole. Dette er en 100% jobb i det jeg er utdannet som og "a dream come true" for meg type jobb. Men barnet vil ikke, familien vil ikke og alle er sterkt i mot det. jeg er 30 år og har ikke mer enn 30/40 år igjen av arbeidslivet. barnet går i mellomtrinnet nå så det er jo en sårbar tid i livet. men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. hadde jeg vert barnløs hadde jeg ikke nølt et sekund. men.. hvordan komme til en avgjørelse her? Kan noen hjelpe meg med og finne veien? Anonymkode: 9c208...303
Pillarguri Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Jeg synes at du som er voksen og ser alle konsekvenser, du skal bestemme. Klart det blir vanskelig for barnet ditt å flytte igjen, men siden hun ikke trives der dere bor nå, så kan det jo bare bli bedre. Barn er dessuten svært tilpasningsdyktige. Det virker som om du er aleneforelder, og da er det helt nødvendig for deg og barnet at du er på en god plass i livet ditt. Da vil dere ha det godt i hverdagen. Flytt og begynn i drømmejobben din, det er mitt råd 😊 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 29 minutter siden, Pillarguri skrev: Jeg synes at du som er voksen og ser alle konsekvenser, du skal bestemme. Klart det blir vanskelig for barnet ditt å flytte igjen, men siden hun ikke trives der dere bor nå, så kan det jo bare bli bedre. Barn er dessuten svært tilpasningsdyktige. Det virker som om du er aleneforelder, og da er det helt nødvendig for deg og barnet at du er på en god plass i livet ditt. Da vil dere ha det godt i hverdagen. Flytt og begynn i drømmejobben din, det er mitt råd 😊 jeg skulle ønske det føltes så enkelt, jeg er så forvirret. da d er stort press fra familien om hva som er galt og ikke for oss. jeg har lyst å si ja med en gang. men. hva om jeg ikke klarer jobben? hva om de sier meg opp fordi jeg er uerfaren? selv om jeg føler selv at jeg er klar og dette er min vei å bygge karriære.. Anonymkode: 9c208...303
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Ingen av dere vil bo der dere er nå. Enkelt valg. Anonymkode: 5e46b...2e8 2
Pillarguri Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Du kan ikke la familien din bestemme hva som er best for deg og ditt barn. Det er du som er ansvarlig for at din lille familie har det bra. Alle som begynner i ny jobb er litt spent på om det er det riktige å gjøre. Den sjansen må du ta. De fleste vokser seg trygg i jobben og trives godt når man er kommet litt inn i det. Ønsker deg lykke til og håper du tar den rette beslutningen for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Hvordan vet jeg at barnet vil tilpasse seg når barnet ikke vil flytte. selv om barnet ikke forstår hva det vil bety for oss. jeg har aldri hatt en fast jobb utenom lærlingtiden min og siden 2016 har jeg da gått arbeidsledig og det har bygget seg opp store økonomiske problemer siden da. jeg står på kanten til og miste motet selv pga den byrden. nå har jeg kunn sosialhjelp og det gir ikke akkuratt en stabilet som jeg ønsker. Anonymkode: 9c208...303
Ulven Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet jeg at barnet vil tilpasse seg når barnet ikke vil flytte. selv om barnet ikke forstår hva det vil bety for oss. jeg har aldri hatt en fast jobb utenom lærlingtiden min og siden 2016 har jeg da gått arbeidsledig og det har bygget seg opp store økonomiske problemer siden da. jeg står på kanten til og miste motet selv pga den byrden. nå har jeg kunn sosialhjelp og det gir ikke akkuratt en stabilet som jeg ønsker. Anonymkode: 9c208...303 Det du skriver her viser at du egentlig ikke har noe valg. Du må ta med barnet å flytte til den nye jobben, når alternativet er å fortsette på sosialstønad. Ja det blir tøft for barnet ditt å flytte igjen, men noen ganger er livet tøft både for store og små. 18
elvital Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Barnet trives ikke der dere bor nå. Du mottar støtte fra NAV, og har nå mulighet til å få 100% jobb? Altså, hva er spørsmålet? 16
Million Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet jeg at barnet vil tilpasse seg når barnet ikke vil flytte. selv om barnet ikke forstår hva det vil bety for oss. jeg har aldri hatt en fast jobb utenom lærlingtiden min og siden 2016 har jeg da gått arbeidsledig og det har bygget seg opp store økonomiske problemer siden da. jeg står på kanten til og miste motet selv pga den byrden. nå har jeg kunn sosialhjelp og det gir ikke akkuratt en stabilet som jeg ønsker. Anonymkode: 9c208...303 Selvfølgelig flytter du da. Å gå på sosialhjelp eller ta drømmejobben? Valget er enkelt. Ta jobben. Flyttingen er bare en overgang, det går seg til. 8
Neidr Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Hva familien din mener er irrelevant. Om du føler du dette er drømmenjobben så drar du. 1
Gjest BearMama Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg skulle ønske det føltes så enkelt, jeg er så forvirret. da d er stort press fra familien om hva som er galt og ikke for oss. jeg har lyst å si ja med en gang. men. hva om jeg ikke klarer jobben? hva om de sier meg opp fordi jeg er uerfaren? selv om jeg føler selv at jeg er klar og dette er min vei å bygge karriære.. Anonymkode: 9c208...303 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet jeg at barnet vil tilpasse seg når barnet ikke vil flytte. selv om barnet ikke forstår hva det vil bety for oss. jeg har aldri hatt en fast jobb utenom lærlingtiden min og siden 2016 har jeg da gått arbeidsledig og det har bygget seg opp store økonomiske problemer siden da. jeg står på kanten til og miste motet selv pga den byrden. nå har jeg kunn sosialhjelp og det gir ikke akkuratt en stabilet som jeg ønsker. Anonymkode: 9c208...303 Du må ta det beste valget for deg og barnet ditt. Du hadde ikke fått tilbud om jobben om arbeidsgiver ikke trodde du ville klare arbeidsoppgavene. Det virker som om du er litt nedfor og tråkker deg selv ned. Ikke gjør det. Dere trives ikke der dere er. Du har fått tilbud om en drømmejobb og som aleneforsørger så har du ikke noe valg her. Og uansett så er det ikke familien din som vet deg og ditt barns beste. Høres mer ut som de prøver å guilt trippe deg fordi de ønsker at dere skal bli. Du tar den jobben og flytter. Barnet vil tilpasse deg og dere vil begge nyte godt av bedre økonomi og ikke minst vil det være en boost for deg og selvbildet ditt å endelig ha en 100% jobb som du selv definerer som en drømmejobb. Flytt!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 Takk for svar dere. ja jeg er ganske nedfor, og forvirret. har alltid klart og ta store og små avgjørelser men nå føler jeg meg svært liten. men takk for svar. Anonymkode: 9c208...303
Sariou Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 Selvfølgelig må du flytte. Du kan ikke fortsette på sosialstøtte. Når du først har fast jobb skal det veldig mye til for å si deg opp!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 Der dere skal flytte, er det privatskole der? Det er ofte mer fokus på det sosiale, og ikke så mange barn som går der, så det blir mye lettere å få nye venner og trives. Mitt barn ble mobbet, og vi byttet til privatskole, og det var virkelig redningen for mitt barn. Barnet elsket den skolen. Og fikk mange gode venner. Anonymkode: 46bd0...99b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #15 Skrevet 24. februar 2019 Hvorfor flyttet dere tilbake til hjemstedet ditt? Barnet trivdes der og du hadde jobb? Jeg tenker at dersom det var behovet for å ha familie nære, så er det jo dumt å flytte bort fra de igjen. Hvilken klasse går barnet ditt i? Anonymkode: 30210...371
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #16 Skrevet 24. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor flyttet dere tilbake til hjemstedet ditt? Barnet trivdes der og du hadde jobb? Jeg tenker at dersom det var behovet for å ha familie nære, så er det jo dumt å flytte bort fra de igjen. Hvilken klasse går barnet ditt i? Anonymkode: 30210...371 flyttet pga at min daværende type knakk meg helt psykisk. så jeg taklet ikke å håndtere problemet og flyttet for å komme meg på bena igjen sånn at jeg kunne fungere som mor. men føler. nå når jeg har blitt frisk igjen at det var et feilvalg da det ikke gjorde barnet noe godt. og nå er jeg bare fortvilet når det kommer et jobbtilbud som måtte innebære ny flytting Anonymkode: 9c208...303
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: flyttet pga at min daværende type knakk meg helt psykisk. så jeg taklet ikke å håndtere problemet og flyttet for å komme meg på bena igjen sånn at jeg kunne fungere som mor. men føler. nå når jeg har blitt frisk igjen at det var et feilvalg da det ikke gjorde barnet noe godt. og nå er jeg bare fortvilet når det kommer et jobbtilbud som måtte innebære ny flytting Anonymkode: 9c208...303 jeg hadde jo ikke noen jobb der vi bodde heller. bare en tilkallingsvakt som aldri ble noe av Anonymkode: 9c208...303
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 Barnet trives ikke der dere er. Du trenger en jobb. For barn er det gjerne overganger som er vanskelige. Så fort dere er igang og på plass så ordner ting seg som regel. Men skjønner dette er vanskelig for deg. Anonymkode: cef88...2f0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet trives ikke der dere er. Du trenger en jobb. For barn er det gjerne overganger som er vanskelige. Så fort dere er igang og på plass så ordner ting seg som regel. Men skjønner dette er vanskelig for deg. Anonymkode: cef88...2f0 ja det er tungt og flytte også. Anonymkode: 9c208...303
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #20 Skrevet 27. februar 2019 jeg har nå informart om at jeg er villig til og flytte. men har også fått to nye jobbtilbud, i nærheten av hvor jeg allerede bor, de to til sammen vil kunne gi meg 100%. må pendle litt, men trenger ikke da å flytte. samt at en helgejobb har dukket opp her hvor jeg bor. nå er alt kommet på en gang og nå er jeg bare enda mere stresset. jeg vil bare slukke lyset og bli borte litt. dette er så utrolig krevende å stå i. jeg er så rådvill. kom gjerne med innspill om hva du ville gjort Anonymkode: 9c208...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå