AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Ts: Jeg har skrevet her før, om dette men sliter med det samme fremdeles. Kommer ikke fra en bitteliten by, men en middels en, liten nok til at alle kjenner meg igjen. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for enten må alle herifra flytte bort eller så må jeg flytte bort. Det som er er at jeg er i tiltak i nav, og har ikke økonomi til å flytte bort. Om jeg reiser til en annen by og sier jeg ikke har noen ste då bo kan jeg få hjelp med leilighet der av nav da? Jeg orker snart ikke mer av folk som ler av meg osv. Er kjenr som den personen som bare er overalt rundt hele tide og derfor synes folk jeg er rar, men jeg er jo aldri overalt rundt lenger. Går kun til og fra jobb, for jeg må jo gå på jobb... Bor sånn cirka 15 min unda jobben min så da går jeg isteden for å vente på bussen, og på den veien jeg går kjører alle forbi og ler. Jeg er så lei meg fordi jeg er stigmatisert, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det lenger. Er helt sliten når jeg kommer meg hjem på ettermiddagen. Hva ska ljeg gjøre, hva er mine muligheter? Anonymkode: 5d9a9...b69
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: på den veien jeg går kjører alle forbi og ler. Har du snakket med fastlegen om dette? Anonymkode: 60e32...aca 18
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med fastlegen om dette? Anonymkode: 60e32...aca Ts: nei, jeg har aldri snakket med han om dette. Jeg snakket med en psykiatrer om det for et par år siden når jeg gikk i behandling og da sa hun at jeg mest sannsynligvis bare var litt paranoid, ble ikke tatt på alvor, og soer jeg det til andre folk får jeg også høre at det bare er noe jeg innbiller meg, men det er det ikke...har også hørt at folk sie rting om meg når jeg passerer dem, så må alltid bruke musikk når jeg går.. Anonymkode: 5d9a9...b69
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Du er paranoid, ingen tvil. Da vil du ha de samme problemene om du flytter vekk også desverre. Det finnes medisiner som kan hjelpe deg mot dette ❤️ Anonymkode: f6c6f...85b 32
solmåneogstjerner Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Jeg tror dessverre du kommer til å oppleve det samme i en ny by også. Ikke fordi folk er slik, for det er de sannsynligvis ikke der du bor nå heller. Dette er noe du innbiller deg. Men jeg forstår at det virker som om det virkelig skjer. Snakk med legen din om det. 16
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: nei, jeg har aldri snakket med han om dette. Jeg snakket med en psykiatrer om det for et par år siden når jeg gikk i behandling og da sa hun at jeg mest sannsynligvis bare var litt paranoid, ble ikke tatt på alvor, og soer jeg det til andre folk får jeg også høre at det bare er noe jeg innbiller meg, men det er det ikke...har også hørt at folk sie rting om meg når jeg passerer dem, så må alltid bruke musikk når jeg går.. Anonymkode: 5d9a9...b69 Kan du ta lydopptak av det de sier, og video-opptak av noen av de alle som ler når de kjører forbi deg, og vise dette til legen når du tar det opp med legen? Anonymkode: 60e32...aca 7
Gjest GulSol Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Paranoid eller bare sykt innbilsk? Hvermannsen driter i deg. Slapp av.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ta lydopptak av det de sier, og video-opptak av noen av de alle som ler når de kjører forbi deg, og vise dette til legen når du tar det opp med legen? Anonymkode: 60e32...aca Ts: Nei, jeg kan jo ikke ta lydopptak da de først sier det når de har passert ett godt stykke unda. Har hørt et ord veldig mange ganger som jeg får med meg og det er "overalt" og da forstår jeg sammenhengen, eller at folk bare ser rart på meg og jeg vet jo at det stemmer når det er slik at en bil f.eks skal kjøre til vensre ogjeg går rett fram så stopper de selv om at de ikke trenger å stoppe fordi de kjenner meg igjen og vet at jeg bare ser ned i bakken, det gjør jeg fordi jeg tørr ikke å se opp. Anonymkode: 5d9a9...b69
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts: Nei, jeg kan jo ikke ta lydopptak da de først sier det når de har passert ett godt stykke unda. Har hørt et ord veldig mange ganger som jeg får med meg og det er "overalt" og da forstår jeg sammenhengen, eller at folk bare ser rart på meg og jeg vet jo at det stemmer når det er slik at en bil f.eks skal kjøre til vensre ogjeg går rett fram så stopper de selv om at de ikke trenger å stoppe fordi de kjenner meg igjen og vet at jeg bare ser ned i bakken, det gjør jeg fordi jeg tørr ikke å se opp. Anonymkode: 5d9a9...b69 Ts: jeg kan komme med et eks. jeg var på en prøvetime på et treningssenter som er nytt her. Da når jeg gikk inn i resepsjonen så skikka de rart på meg, de jentene som satt bak disken,når jeg snudde meg etterpå så så jeg at de lo begge to. Så gikk jeg inn i prøverommet og der kom det inn ei annen som bare gikk til skapet sitt og lo i retning mot skapet mens jeg sto å snakka med ei vennine, hun syngtes samtalen våres var rar, men jeg er jo normal, tror jeg. Anonymkode: 5d9a9...b69
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er paranoid, ingen tvil. Da vil du ha de samme problemene om du flytter vekk også desverre. Det finnes medisiner som kan hjelpe deg mot dette ❤️ Anonymkode: f6c6f...85b Hun sier jo at hun har hørt folk snakke om henne når hun går forbi, altså er hun ikke paranoid, kjære deg.. Anonymkode: 18faa...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 Høres utrolig rart ut at folk ler av deg når du går på gata, det skjer jo ikke?🤷♀️ Jeg så et program med en dame som hadde sosial angst og hun følte at alle så på henne. Dette var jo selvsagt ikke reelt. Så fikk hun med seg en person som gikk med henne opp en folkerik gate, og de analyserte mange av menneskene som hun mente stirret på henne. Hun fikk et helt nytt syn på det og kunne jobbe med det videre. Kunne noe sånt hjulpet deg kanskje? Tenker at du bare må forstå at dette kun er i ditt hode. Anonymkode: 14b5d...516 17
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at hun har hørt folk snakke om henne når hun går forbi, altså er hun ikke paranoid, kjære deg.. Anonymkode: 18faa...6d0 Altså.. ut fra det hun skriver er det ganske tydelig at hun har en mental lidelse som gjør at hun hallusinerer stemmene. I virkeligheten er det jo ingen som snakker om henne når hun går forbi, det er veldig klart at hun lider av en type paranoia. Håper du får hjelp, TS! Du har nok en legitim medisinsk tilstand som krever behandling av profesjonelle. Nå vet jeg ikke hvordan psykiateren din sa det, men hvis en psykiater sier at du er paranoid, så er det å ta deg og din medisinske tilstand på alvor! Anonymkode: 5d9a8...a6d 10
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sier jo at hun har hørt folk snakke om henne når hun går forbi, altså er hun ikke paranoid, kjære deg.. Anonymkode: 18faa...6d0 Nei, det er ikke det hun sier. Hun sier hun bare plukker opp enkeltord etter at de har passert henne, og så tenker hun seg frem til hva de har sagt basert på ord hun kanskje/kanskje ikke har hørt riktig. Anonymkode: 401dd...aac 21
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså.. ut fra det hun skriver er det ganske tydelig at hun har en mental lidelse som gjør at hun hallusinerer stemmene. I virkeligheten er det jo ingen som snakker om henne når hun går forbi, det er veldig klart at hun lider av en type paranoia. Håper du får hjelp, TS! Du har nok en legitim medisinsk tilstand som krever behandling av profesjonelle. Nå vet jeg ikke hvordan psykiateren din sa det, men hvis en psykiater sier at du er paranoid, så er det å ta deg og din medisinske tilstand på alvor! Anonymkode: 5d9a8...a6d Jeg er ikke medisinsk personell altså, det er bare sånn det framstår for meg. Anonymkode: 5d9a8...a6d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #15 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres utrolig rart ut at folk ler av deg når du går på gata, det skjer jo ikke?🤷♀️ Jeg så et program med en dame som hadde sosial angst og hun følte at alle så på henne. Dette var jo selvsagt ikke reelt. Så fikk hun med seg en person som gikk med henne opp en folkerik gate, og de analyserte mange av menneskene som hun mente stirret på henne. Hun fikk et helt nytt syn på det og kunne jobbe med det videre. Kunne noe sånt hjulpet deg kanskje? Tenker at du bare må forstå at dette kun er i ditt hode. Anonymkode: 14b5d...516 Dette er et veldig godt råd! Anonymkode: 60e32...aca 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #16 Skrevet 24. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Nei, jeg kan jo ikke ta lydopptak da de først sier det når de har passert ett godt stykke unda. Har hørt et ord veldig mange ganger som jeg får med meg og det er "overalt" og da forstår jeg sammenhengen, eller at folk bare ser rart på meg og jeg vet jo at det stemmer når det er slik at en bil f.eks skal kjøre til vensre ogjeg går rett fram så stopper de selv om at de ikke trenger å stoppe fordi de kjenner meg igjen og vet at jeg bare ser ned i bakken, det gjør jeg fordi jeg tørr ikke å se opp. Anonymkode: 5d9a9...b69 Det er i hodet ditt ❤️ Snakk med legen om det og be om timer hos psykolog og medisiner. Lover deg at du får et mye bedre liv om du tar i mot behandling! Anonymkode: f6c6f...85b 10
Million Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Jeg har skrevet her før, om dette men sliter med det samme fremdeles. Kommer ikke fra en bitteliten by, men en middels en, liten nok til at alle kjenner meg igjen. Da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for enten må alle herifra flytte bort eller så må jeg flytte bort. Det som er er at jeg er i tiltak i nav, og har ikke økonomi til å flytte bort. Om jeg reiser til en annen by og sier jeg ikke har noen ste då bo kan jeg få hjelp med leilighet der av nav da? Jeg orker snart ikke mer av folk som ler av meg osv. Er kjenr som den personen som bare er overalt rundt hele tide og derfor synes folk jeg er rar, men jeg er jo aldri overalt rundt lenger. Går kun til og fra jobb, for jeg må jo gå på jobb... Bor sånn cirka 15 min unda jobben min så da går jeg isteden for å vente på bussen, og på den veien jeg går kjører alle forbi og ler. Jeg er så lei meg fordi jeg er stigmatisert, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det lenger. Er helt sliten når jeg kommer meg hjem på ettermiddagen. Hva ska ljeg gjøre, hva er mine muligheter? Anonymkode: 5d9a9...b69 Nei, jeg tror dessverre ikke man bare kan reise til en by, troppe opp hos NAV i denne byen og forlange å få et sted å bo. Dessverre må jeg nesten si meg enig med de andre i denne tråden. Det er antageligvis mye du bare innbiller deg her. Jeg tviler på at folk kjører forbi deg og ler av deg. Hvorfor i alle dager skulle de le av noen på vei til jobb? Det er jo ingenting å le av! Hvor bor du hen i dag da? Leier du en leilighet som du betaler for selv? Du kan jo høre med NAV om muligheter for jobb i denne andre byen du vil til, men da må du skaffe deg jobben FØRST, og så må du begynne og lete etter et nytt sted å bo der. Men du må antagelig skaffe det og betale det selv. Med mindre du er under en stønad nå som dekker bolig allerede? Prøv å ikke tenke så mye på hva andre sier og gjør. De fleste passerer folk på gata uten å tenke noe som helst om dem. De fleste har faktisk nok med seg selv og sitt, og ikke hva andre gjør. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 28 minutter siden, Million skrev: Nei, jeg tror dessverre ikke man bare kan reise til en by, troppe opp hos NAV i denne byen og forlange å få et sted å bo. Dessverre må jeg nesten si meg enig med de andre i denne tråden. Det er antageligvis mye du bare innbiller deg her. Jeg tviler på at folk kjører forbi deg og ler av deg. Hvorfor i alle dager skulle de le av noen på vei til jobb? Det er jo ingenting å le av! Hvor bor du hen i dag da? Leier du en leilighet som du betaler for selv? Du kan jo høre med NAV om muligheter for jobb i denne andre byen du vil til, men da må du skaffe deg jobben FØRST, og så må du begynne og lete etter et nytt sted å bo der. Men du må antagelig skaffe det og betale det selv. Med mindre du er under en stønad nå som dekker bolig allerede? Prøv å ikke tenke så mye på hva andre sier og gjør. De fleste passerer folk på gata uten å tenke noe som helst om dem. De fleste har faktisk nok med seg selv og sitt, og ikke hva andre gjør. ts: Jeg vil ikke si kommunen, men kan si jeg bor i vestfold da. Jeg betaler for min egen leilighet ja, men jeg eier den ikke, jeg leier. Det er litt vanskelig for meg å skaffe meg en vanlig jobb, nå jobber jeg ikke i en vanlig jobb men i tiltakog noe annet blir for vanskelig nå. Jeg får kvp som inntekt. Det er så lite penger at det er vankelig å spare opp, og jeg vet heller ikke hvordan jeg kjøper en leilighet da jeg fikk hjelp av nav til å flytte til denne. Er første gangen jeg bor for meg selv, og ka veldig lite. Er under oppfølging av nav, men nav er nav og de er ikk elike hjelspmme. Anonymkode: 5d9a9...b69
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 En i min familie har det på samme måte. Vil ikke gå uten musikk i årene, klarer ikke å gå på butikken å handle mat, sjeldent ut døra annet enn til jobb. Vedkommende har en diagnose hn ikke tror på, paranoid schizofreni. Hn er sikker på at alle prater om hn, men det er kun stemmer i sitt eget hodet. Anonymkode: 67e35...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #20 Skrevet 24. februar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker said: ts: Jeg vil ikke si kommunen, men kan si jeg bor i vestfold da. Jeg betaler for min egen leilighet ja, men jeg eier den ikke, jeg leier. Det er litt vanskelig for meg å skaffe meg en vanlig jobb, nå jobber jeg ikke i en vanlig jobb men i tiltakog noe annet blir for vanskelig nå. Jeg får kvp som inntekt. Det er så lite penger at det er vankelig å spare opp, og jeg vet heller ikke hvordan jeg kjøper en leilighet da jeg fikk hjelp av nav til å flytte til denne. Er første gangen jeg bor for meg selv, og ka veldig lite. Er under oppfølging av nav, men nav er nav og de er ikk elike hjelspmme. Anonymkode: 5d9a9...b69 Hvor gammel er du? Hvilken bakgrunn har du? Anonymkode: c8448...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå