Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så sykt store porer det siste året. Helvete. Hadde plettfri hud. Hva er det beste for å få de mindre? Retinol? Peelinger? Microneedling? Laser? 

Anonymkode: a4f6c...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retinol skal visst hjelpe, men jeg tror laser er det eneste som virkelig hjelper men det er veldig dyrt, må ta den dyreste laseren til 55.000 og flere ganger TROR jeg.

De gangene jeg har tatt microneedling har porene blitt mindre dagene etter, men normale igjen etter en uke eller to. Tror det er mest på grunn av serumet man får etter microneedling, akuratt som når man bruker porestrammende toner hjemme. 

Anonymkode: a0ba1...97c

• Liker 1
Skrevet

Denne. Fikk selv tipset her på guiden etter at kinnene mine eksploderte i store porer. 

Denne fikset det omtrent på  dagen og jeg trenger bare å bruke den 1-2 ganger i uka. Helt fantastisk.

https://skincity.no/no/skin-perfecting-2-bha-liquid

Anonymkode: 85750...3ec

• Liker 5
Skrevet

Det er vel salysylsyren som gjør jobben, tenker jeg her. Tenker at da kan man gå tak i syren selv, røre den ut i dagkrem å smøre på. Billigere

Anonymkode: 83e8e...4cc

Skrevet

Bruker retinol og mikrobotox (bare på huden, det settes ikke i muskler)

Er fornøyd med resultatene :) 

Anonymkode: 6fc3f...00f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker retinol og mikrobotox (bare på huden, det settes ikke i muskler)

Er fornøyd med resultatene :) 

Hvilken retinol krem bruker du? Hvordan fungerer det med mikrobotox egentlig? Har lest hvordan det fungerer på å trekke sammen porer, men må det ikke veldig stor dose til spredd rundt på ansiktet eller hvor mye betaler du for "en runde" i annsiktet? 

Skrevet
På 24.2.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Denne. Fikk selv tipset her på guiden etter at kinnene mine eksploderte i store porer. 

Denne fikset det omtrent på  dagen og jeg trenger bare å bruke den 1-2 ganger i uka. Helt fantastisk.

https://skincity.no/no/skin-perfecting-2-bha-liquid

Anonymkode: 85750...3ec

Var det porene som forsvant eller mener du det svarte som er inni porene? For selve porene er jo hull i huden og blir vel ikke borte...?

Anonymkode: 040c0...41d

Skrevet

Porene utvider seg når det samles talg i de, derfor kan det hjelpe å bruke en exfoliate på huden som løser opp talg og trekker sammen porene. Den fra Paula's choice leste jeg var veldig sterk for huden og folk anbefalte heller cosrx bha blackhead power liquid som er mildere for huden men likevel funket gull (et kjapt Google søk, jeg har ikke prøvd noen av produktene men kjøpt sistnevnte nu).

Skrevet

For min del gjør gode hudpleierutiner jobben. 

Jeg renser med clarasonic hver kveld. Og bruker peeling (aldri med korn/skrubb) to-tre ganger uka. Og leirmaske en gang i uka. 

Kan være verdt å prøve før man dyr til medisinske og/eller dyrere løsninger. 

Anonymkode: 38aeb...a65

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken retinol krem bruker du? Hvordan fungerer det med mikrobotox egentlig? Har lest hvordan det fungerer på å trekke sammen porer, men må det ikke veldig stor dose til spredd rundt på ansiktet eller hvor mye betaler du for "en runde" i annsiktet? 

Jeg bruker medisinsk hudpleie, skin better science. Betaler rundt 2000-2500kr for 15IE blandet med vitaminer.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel salysylsyren som gjør jobben, tenker jeg her. Tenker at da kan man gå tak i syren selv, røre den ut i dagkrem å smøre på. Billigere

Anonymkode: 83e8e...4cc

Nei, det hørtes ikke ideelt ut. Det er også viktig at kremen holder riktig pH mtp syren, så det er best å bare bruke de hundrelappene den koster. Jeg pleier å applisere den med fingrene fremfor bomull, da blir den drøyere. Den salisylsyre i vaselin-greia fra apoteket er bare noe gris! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...