Gå til innhold

Kles-størrelsar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kva størrelsar er vanleg til jenter på 5 og 7 år, er det nokon som har peiling på det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 5 år bruker str 110-116 ( 5-6 år ) i gensre/topper/t-skjorter, men snart må jeg gå en størrelse opp tror jeg.... Hun har en topp i str 7 år som faktisk passer helt fint.

Hun bruker str 110 ( 5 år ) i bukser/andre underdeler.

Jenter i 5 årsalderen vil bruke 5-6 år og jenter i 7 årsalderen vil bruke 7-8 år.

Det kommer jo an på jentene selv og selvfølgelig klærne

( om klærne er i liten størrelse eller stor størrelse osv. )

Skrevet

Stedatteren min er nettop fylt 7 og bruker 140 allerede: 10-12 år. Men det er nok ikke helt vanlig. Jeg tror butikkene opererer med litt forskjellige størrelser også. Ellers er det jo jentas høyde som avgjør hvilken størrelse hun skal bruke. 120 cm høy for eksempel passer som regel til en størrelse 122-128. Avhenger litt av hvor mye hun trekker i bredden også.

Gjest Madeline
Skrevet

Min erfaring sier at det ikke nytter å se på størrelsen etter alder men etter cm. Mine unger er alle godt over gjennomsnittet på høyden. Mitt råd er å måle ungen og kjøpe den størrelsen som kommer over det du måler. Eks: er barnet 112 cm så kjøper du størrelse 6 år (116 cm).

Skrevet
Min erfaring sier at det ikke nytter å se på størrelsen etter alder men etter cm. Mine unger er alle godt over gjennomsnittet på høyden.

:Nikke: helt enig!

Gutten min er 7 år, men liten for alderen og bruker 110 i str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...