Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Følgende artister liker jeg:

Maria Solheim, Come Shine, Bugge Wesseltoft, Lisa Ekdahl, Susanna and the magical orchestra, Hilde Kjersem, Bobby McFerrin, Silje Nergaard, Bo Kaspers Orkester, D'Sound, Tord Gustavson Trio, Tord Gustavson/Siri Gjære

Andre likende artister jeg bør sjekke ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Maria Solheim, Come Shine, Bugge Wesseltoft, Lisa Ekdahl, Susanna and the magical orchestra, Hilde Kjersem, Bobby McFerrin, Silje Nergaard, Bo Kaspers Orkester, D'Sound, Tord Gustavson Trio, Tord Gustavson/Siri Gjære

Ah, enkelt.

Take 6

Fortrinnsvis første 2 skiver :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk! :-) Tar gjerne imot flere tips.

Skrevet

Cassandra Wilson, Mulen Portland Combo, Knut Reisersrud, Joshua Redman, Sonny Rollins, Hanne Hukkelberg ("skranglejazz"), Bjørn Berge, Magnet.

Flotte artister med forskjellig type musikk. Anbefales :kul:

Så flott at du liker Susanna and the magical orchestra!

Gjest Anonymous
Skrevet
Cassandra Wilson, Mulen Portland Combo, Knut Reisersrud, Joshua Redman, Sonny Rollins, Hanne Hukkelberg ("skranglejazz"), Bjørn Berge, Magnet.

Flotte artister med forskjellig type musikk. Anbefales :kul:

Så flott at du liker Susanna and the magical orchestra!

Bjørn Berge er da bluesgitarist, og synger / spiller svært heftig og rått. Flott musikk, men ikke helt rett kategori! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Diana Krall er genial. Det samme er parhesten Elvis Costello (de siste platene er midt i din gate).

Gjest Anonymous
Skrevet

Ah, enkelt.

Take 6

Fortrinnsvis første 2 skiver :)

Hei!

Det var for øvrig jeg som skrev inn dette - var visstnok logget ut?

Take 6 er verdens beste a cappella gruppe. Ikke fordi jeg sier det, men fordi de er det. Ser du viser til Bobby McFerrin som jeg er stor fan av selv - derfor disse :)

Har du sett McFerrin live? Jeg drømmer om å gjøre det selv en dag, og da gjerne på utendørs konsert i barcelona :P T6 har jeg sett 2 ganger - første på Rockefeller >> mindblowing! Andre gang på osl konserthus, og da trenger man vel ikke si mer som dumt er (direkte flaut er det ikke?)

Skrevet

om du er fascinert av svensk visesang kan Cornelis Vreeswijk være inntresant. "Cornelis Bästa" er og finne "overalt" for tiden. Det albumet (to cd'er) er et fint sted og starte. masse humor og veldig vakkert :)

Skrevet

Du vil like Pat Methenys (nesten)akustiske innspillinger (veldig ulikt Pat Metheny group), anbefaler "One quiet night" der han spiller på barytongitar, vakkert, vakkert. Likeså hans samspill med Charlie Haden på "Under the Missouri sky".

Av god, gammel årgang vil jeg famheve Bill Evans samspill med Monica Zetterlund på platen "Waltz for Debbie". Strålende!

Litt mer rocka (men vakkert) og nytt norsk er Subtonics "In this house", nydelig tittellåt.

Løp og kjøp!

Gjest Anonymous
Skrevet
Du vil like Pat Methenys (nesten)akustiske innspillinger (veldig ulikt Pat Metheny group), anbefaler "One quiet night" der han spiller på barytongitar, vakkert, vakkert. Likeså hans samspill med Charlie Haden på "Under the Missouri sky".

Av god, gammel årgang vil jeg famheve Bill Evans samspill med Monica Zetterlund på platen "Waltz for Debbie". Strålende!

Litt mer rocka (men vakkert) og nytt norsk er Subtonics "In this house", nydelig tittellåt.

Løp og kjøp!

Ha! :o

Samtlige her er jo fantastiske! :P

Fortreffelig god musikksmak du har da :-)

Skrevet

Bare et lite tips om en av de du har på lista de over artister du liker:

Tord Gustavsen trio spiller på Kongsberg Jazzfestival i sommer!

Her kan du og andre sjekke ut programmet for sommerens festival:

http://www.kongsberg-jazzfestival.no/

Kom, da vel :digge:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...