AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Hvis du fikk muligheten til å leve samme dag om og om igjen, ville du sagt ja? La oss si at du kunne velge dagen selv, og dermed ta en dag som var fin og du var frisk og rask. Men at du aldri kunne angre på valget ditt igjen. Jeg har valgt å legge til grunn at du i motsetning til filmen er stuck i tid, men ikke på sted. Ville du gått for det, og hvilken dag ville du valgt? Fordeler: Så sant du ikke dummer deg ut og velger en dag du var syk, blir du aldri mer syk. Ei heller gammel. Du kan fortsatt bli skadet eller dø i en ulykke, men hvis det skjer våkner du frisk igjen dagen etter. Jfr filmen. Du kan velge en dag du var sammen med dine nærmeste, og de vil heller aldri bli syke eller gamle eller dø. Hvis du har mistet noen kan du velge en dag i fortiden der de fortsatt lever. Du har evig liv med dine nære og kjære. Ingen av dere blir eldre. Du blir aldri dumpet, eller hvis du til slutt oppfører deg så rart at det skjer, er du avdumpet iggjen dagen etter. Du kan makse kreditten din hver dag og pengene er tilbake neste dag. Du får aldri økonomiske problemer igjen (med mindre du var så blakk at du ikke klarer deg gjennom dagen i utgangspunktet). Du trenger aldri jobbe igjen. Om du absolutt vil jobbe kan du selvsagt velge en arbeidsdag, og skulke uten konsekvenser når du vil ha fri. Du kan spise alt du vil uten å bli tjukk eller syk. Vil du reise et sted kan du velge et fly du vet er i rute. Ulemper: Du har ingen mulighet til å komme deg ut av denne loopen uansett hva du gjør. Blir du lei av denne dagen er du stuck for alltid. Har du barn mister du dem aldri, men du får heller ikke se hvordan de blir som voksne. Du kan dagen utenat, og begynner du å kjede deg sliter du. Det blir ingen endringer bortsett fra de du lager selv. Du kan reise hvor du vil, men dagen etter våkner du hjemme. Så eksotiske reisemål langt unna blir vanskelig. Har du valgt julaften må du se Tre nøtter til Askepott hver dag resten av livet, eller forklare hver dag resten av livet hvorfor du ikke gidder. Du vet hver dag hva julegavene dine inneholder. Velger du ikke jul blir det aldri mer jul. Du må velge en årstid og ett vær, og får ikke oppleve noe annet med mindre du bruker døgnet til å reise. Du får aldri vite hvordan tv-serien endte, eller se nye filmer. Til slutt har du sett dem alle. Du må se de samme trolletrådene hver dag på kg. Så hva ville du gjort? Anonymkode: 51b4b...7a6
FrankDrebin Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 Uff, for noen kjedelige svar, da! Jeg hadde valgt en sommerdag i 1996 som jeg minnes med glede. Hadde en perfekt tur på byen med gjengen, stemningen var god, og alt var bare velstand. Vet at de nostalgiske brillene har en del å si her, jo mer jeg tenker på den jo bedre var den. Men det er en dag jeg glatt kunne satt på repeat. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 1 hour ago, FrankDrebin said: Uff, for noen kjedelige svar, da! Jeg hadde valgt en sommerdag i 1996 som jeg minnes med glede. Hadde en perfekt tur på byen med gjengen, stemningen var god, og alt var bare velstand. Vet at de nostalgiske brillene har en del å si her, jo mer jeg tenker på den jo bedre var den. Men det er en dag jeg glatt kunne satt på repeat. Er det noe annet med 1996 som tiltrekker? Jeg tenker at etter et par-sju turer med vennegjengen så hadde du blitt litt lei dem og hatt behov for en pause. 😃 Internett var i sin barndom den gangen, du måtte gått tilbake til Netscape og Altavista. Og flybillettene var dyrere, men så lenge du hadde kort eller litt penger på bankkonto hadde det vel gått greit å ta seg en svipptur eller tre også. Anonymkode: 51b4b...7a6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Ja det ville jeg glatt. En sommerdag for mange år siden, mens jeg og eksen var sammen og elsket hverandre. Jeg husker enda hvordan det var å våkne opp til sommersolen, vi pakket mat, hev oss i bilen og dro ut i skjærgården. Vi badet hele dagen og lekte i vannet, slappet av med god mat, hvilte i hverandres armkrok. Jeg følte meg livsglad, elsket og trygg. Anonymkode: f6f75...a3f 2
FrankDrebin Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe annet med 1996 som tiltrekker? Jeg tenker at etter et par-sju turer med vennegjengen så hadde du blitt litt lei dem og hatt behov for en pause. 😃 Internett var i sin barndom den gangen, du måtte gått tilbake til Netscape og Altavista. Og flybillettene var dyrere, men så lenge du hadde kort eller litt penger på bankkonto hadde det vel gått greit å ta seg en svipptur eller tre også. Anonymkode: 51b4b...7a6 Joda, jeg hadde nok fått "metta" mi på byturen etterhvert, men da hadde jeg stått over og funnet på noe annet å gjøre. Internetten hadde selvsagt vært en nedtur, litt kjedelig å vente et kvarter på at en side skal laste ned, for ikke å snakke om de ulydene modemet laget da den kobla seg på. På den positive siden hadde jeg ikke trengt å bekymre meg for å få en regning på flere tusen kroner for en dags bruk. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 Jeg tror enhver dag hadde blitt kjedelig i lengden, selv de som var fantastisk bra den ene gangen de skjedde. For min del måtte det - om jeg skal tenke veldig fornuftig på det - vært en hvor man kan velge mest mulig forskjellige veier, hvor det må være anledning til å være med familie, å være alene, å ha forskjellige alternativer til fester og byturer og forskjellige mennesker å møte, mulighet til å ha sex og til å ta dop. Så jeg hadde kanskje ikke valgt en av de beste dagene i livet mitt til nå, på de fleste av de dagene som popper opp i hodet mitt er jeg ikke i hjembyen min (ikke bodd der på 15 år), og jeg hadde savnet familien i lengden om jeg skulle vært fysisk avskåret fra dem for alltid. Men jeg hadde nok gått for å ikke gjenoppleve samme dag resten av livet altså. Jeg hadde kjedet meg ihjel. Anonymkode: b3d31...716
stan Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Jeg ville valgt den dagen jeg møtte hun som nå er kona mi. Jeg falt pladask og ble stormende forelsket. Og det fantastiske var at det var gjensidig. Eller kanskje en av dagene på bryllupsreisen. Husker ikke helt hva vi gjorde, bortsett fra å gjøre det 😜 1
Skyskraper Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 For evig og alltid blir litt for lenge. Hvor lenge hadde jeg holdt ut, mon tro? Jeg kunne sikkert hengt litt med bekjente, men det funker bare en dag eller to per person. Jeg gidder ikke høre folk fortelle de samme historiene igjen og igjen, uansett hvor glad jeg er i dem. Én dag er heller ikke nok tid til å bygge nye, meningsfulle relasjoner, så jeg er fanget med de vennene jeg har. Så kunne jeg konsumert en masse media. Det er jo haugevis av filmer å se, men å se film etter film, dag etter dag tror jeg blir kjedelig i lengden. Så kan jeg selvsagt lese bøker. Høre på musikk. Jeg kan spille spill, men ikke av den lange typen, da progresjonen min blir slettet ved enden av dagen. Så kan jeg reise. Det vil være en god idé å velge en dag hvor det "tilfeldigvis" er en masse uutsolgte flyavganger jeg bare kan hoppe på. Helst tidlig på morgenen. Da kan jeg besøke steder i Europa, og til og med ta lengre turer til Asia eller Amerika hvis jeg er heldig. Det kunne vært moro en stund. Så kan man leke litt. Bruke kunnskap om hvordan dagen vil utfolde seg til å fremstå som synsk, og se hvordan verden vil reagere. Utføre syke forbrytelser, som å rane slottet, ved å perfeksjonere planen gjennom tusen forsøk. Til slutt blir alt kjedelig og man faller inn i en katatonisk tilstand.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 48 minutter siden, Skyskraper said: For evig og alltid blir litt for lenge. Hvor lenge hadde jeg holdt ut, mon tro? Jeg kunne sikkert hengt litt med bekjente, men det funker bare en dag eller to per person. Jeg gidder ikke høre folk fortelle de samme historiene igjen og igjen, uansett hvor glad jeg er i dem. Én dag er heller ikke nok tid til å bygge nye, meningsfulle relasjoner, så jeg er fanget med de vennene jeg har. Så kunne jeg konsumert en masse media. Det er jo haugevis av filmer å se, men å se film etter film, dag etter dag tror jeg blir kjedelig i lengden. Så kan jeg selvsagt lese bøker. Høre på musikk. Jeg kan spille spill, men ikke av den lange typen, da progresjonen min blir slettet ved enden av dagen. Så kan jeg reise. Det vil være en god idé å velge en dag hvor det "tilfeldigvis" er en masse uutsolgte flyavganger jeg bare kan hoppe på. Helst tidlig på morgenen. Da kan jeg besøke steder i Europa, og til og med ta lengre turer til Asia eller Amerika hvis jeg er heldig. Det kunne vært moro en stund. Så kan man leke litt. Bruke kunnskap om hvordan dagen vil utfolde seg til å fremstå som synsk, og se hvordan verden vil reagere. Utføre syke forbrytelser, som å rane slottet, ved å perfeksjonere planen gjennom tusen forsøk. Til slutt blir alt kjedelig og man faller inn i en katatonisk tilstand. Mye av dette skjedde med Bill Murray i Groundhog day. Han var jo i tillegg stuck på samme sted pga snøstormen. Han kunne til slutt dagen utenat, og hver gang han hadde fremgang med den kvinnelige hovedrollen så måtte han starte på nytt igjen dagen etter. Og ikke minst ble han stadig plaget av Needlenose Ned 😁 Han ble da også suicidal til slutt, men det hjalp ham jo ikke siden han alltid våknet igjen dagen etter. Til slutt måtte han bare lære seg å gjøre dagen best mulig for alle rundt seg. Anonymkode: 51b4b...7a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå