AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 I disse dager er det "Middag for en hundrings" i flere byer. Kort fortalt går det ut på at (de av) byens spisesteder (som ønsker å delta) tilbyr en hovedrett for 100 kr. Noen steder har en egen meny med flere forskjellige retter de tilbyr til den prisen. Esmeraldas i Tønsberg får kritikk av en kunde som ønsket å legge til ananas på en halv pizza, men fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre 100-kroners rettene. Om hun ønsket å endre pizzaen måtte hun bestille en pizza fra den vanlige menyen til nesten dobbel pris. Altså ville det koste rundt 90 kr ekstra å få ananasbiter på halve pizzaen. Dette mener kunden var forferdelig dårlig service, noe hun også ga uttrykk for i en e-post til restauranten som hun avsluttet med at det kommer til å bli lenge til hun og familien tar turen dit igjen. Restaurantsjefens svar: "Det var enda godt å høre at du ikke kommer igjen. Det får være grenser!" Jeg har full forståelse for at restauranten ikke går med på å endre rettene på "Middag til en hundrings" menyen. Det er et supertilbud og restaurantene har stor pågang i perioden foregår, så for at logistikken på kjøkkenet skal flyte best mulig nytter det ikke at folk driver å fjerner og legger til ting etter eget forgodtbefinnende. Det jeg reagerer på i denne saken er restaurantsjefens svar. Han kunne godt formulert seg litt mer ydmykt. F.eks. beklaget at hun oppfattet det som dårlig service, men fastholdt at de ikke tillater endringer på rettene 100-kroners menyen på en høflig måte. Hva tenker dere? Les saken her: https://www.rb.no/nyheter/mat/restauranter/marte-ba-om-ananas-pa-pizzaen-det-restauranteieren-svarte-gjorde-henne-paff/ Anonymkode: 32d3f...7c7 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Sjefen støttes 100%. Pluss en ananas. Anonymkode: c2c8b...ebf 44
Nerine_ Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Nei, jeg tenker at det får være måte på. Da får man velge noe annet, eller spise hjemme. 20
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Tenk å gå til avisen fordi hun ikke får ananas på pizzaenHerregud. En gang spurte jeg om jeg kunne få cheeseburger (10,-) på mccern med ekstra sennep, men de sa nei. Helt i orden det! Jeg skjønner at de ikke gidder å ta spesialbestillinger og flere råvarer på allerede nedprisete produkter, som skal gå så fort som mulig å lage Anonymkode: 4abd7...b6a 29
Cata Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Helt enig med sjefen i at de ikke kan gjøre det, men han/hun kunne kanskje uttrykt seg litt mer diplomatisk. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Hvorfor skal restauranten svare ydmykt når kunden er en tulling? Flere burde vært like ærlige i sitt svar, det er mye rare kunder. Anonymkode: 0682a...016 19
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse dager er det "Middag for en hundrings" i flere byer. Kort fortalt går det ut på at (de av) byens spisesteder (som ønsker å delta) tilbyr en hovedrett for 100 kr. Noen steder har en egen meny med flere forskjellige retter de tilbyr til den prisen. Esmeraldas i Tønsberg får kritikk av en kunde som ønsket å legge til ananas på en halv pizza, men fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre 100-kroners rettene. Om hun ønsket å endre pizzaen måtte hun bestille en pizza fra den vanlige menyen til nesten dobbel pris. Altså ville det koste rundt 90 kr ekstra å få ananasbiter på halve pizzaen. Dette mener kunden var forferdelig dårlig service, noe hun også ga uttrykk for i en e-post til restauranten som hun avsluttet med at det kommer til å bli lenge til hun og familien tar turen dit igjen. Restaurantsjefens svar: "Det var enda godt å høre at du ikke kommer igjen. Det får være grenser!" Jeg har full forståelse for at restauranten ikke går med på å endre rettene på "Middag til en hundrings" menyen. Det er et supertilbud og restaurantene har stor pågang i perioden foregår, så for at logistikken på kjøkkenet skal flyte best mulig nytter det ikke at folk driver å fjerner og legger til ting etter eget forgodtbefinnende. Det jeg reagerer på i denne saken er restaurantsjefens svar. Han kunne godt formulert seg litt mer ydmykt. F.eks. beklaget at hun oppfattet det som dårlig service, men fastholdt at de ikke tillater endringer på rettene 100-kroners menyen på en høflig måte. Hva tenker dere? Les saken her: https://www.rb.no/nyheter/mat/restauranter/marte-ba-om-ananas-pa-pizzaen-det-restauranteieren-svarte-gjorde-henne-paff/ Anonymkode: 32d3f...7c7 Uenig med deg, den der e-postskriveren skulle gitt blanke i å være storforlangende.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal restauranten svare ydmykt når kunden er en tulling? Flere burde vært like ærlige i sitt svar, det er mye rare kunder. Anonymkode: 0682a...016 Fordi det er kundeservice. Selv om man har rett så går dette på ryktet. Er man ikke ydmyk ønsker ikke andre å gå dit heller, for hvorfor skal sjefen være noe hyggeligere hvis man havner i en annen situasjon der kanskje kunden faktisk har rett? Anonymkode: a07e1...4c2 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 Hva hadde det kostet restauranten å legge på noen ananasbiter på pizzaen da 12-åringen spurte om hun kunne få det? Foreldrene hadde sikkert betalt for bitene. Men det handler ikke om ananasen, men om måten de ble møtt på da de stilte et enkelt spørsmål. Anonymkode: e9c4e...338 4
Sylveon Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Jeg kan ikke lese artikkelen, men jeg kan nevne at jeg støtter sjefen i dette tilfelle. Noen kunder er bare idioter 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse dager er det "Middag for en hundrings" i flere byer. Kort fortalt går det ut på at (de av) byens spisesteder (som ønsker å delta) tilbyr en hovedrett for 100 kr. Noen steder har en egen meny med flere forskjellige retter de tilbyr til den prisen. Esmeraldas i Tønsberg får kritikk av en kunde som ønsket å legge til ananas på en halv pizza, men fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre 100-kroners rettene. Om hun ønsket å endre pizzaen måtte hun bestille en pizza fra den vanlige menyen til nesten dobbel pris. Altså ville det koste rundt 90 kr ekstra å få ananasbiter på halve pizzaen. Dette mener kunden var forferdelig dårlig service, noe hun også ga uttrykk for i en e-post til restauranten som hun avsluttet med at det kommer til å bli lenge til hun og familien tar turen dit igjen. Restaurantsjefens svar: "Det var enda godt å høre at du ikke kommer igjen. Det får være grenser!" Jeg har full forståelse for at restauranten ikke går med på å endre rettene på "Middag til en hundrings" menyen. Det er et supertilbud og restaurantene har stor pågang i perioden foregår, så for at logistikken på kjøkkenet skal flyte best mulig nytter det ikke at folk driver å fjerner og legger til ting etter eget forgodtbefinnende. Det jeg reagerer på i denne saken er restaurantsjefens svar. Han kunne godt formulert seg litt mer ydmykt. F.eks. beklaget at hun oppfattet det som dårlig service, men fastholdt at de ikke tillater endringer på rettene 100-kroners menyen på en høflig måte. Hva tenker dere? Les saken her: https://www.rb.no/nyheter/mat/restauranter/marte-ba-om-ananas-pa-pizzaen-det-restauranteieren-svarte-gjorde-henne-paff/ Anonymkode: 32d3f...7c7 Pinlig. Av kunden. Det er stor pågang, du får en rett for 100 kr. Godta, eller gå en annen plass. Om mange skulle ønske noe ekstra? Det skjærer seg på kjøkken. Anonymkode: 9574e...1a3 18
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde det kostet restauranten å legge på noen ananasbiter på pizzaen da 12-åringen spurte om hun kunne få det? Foreldrene hadde sikkert betalt for bitene. Men det handler ikke om ananasen, men om måten de ble møtt på da de stilte et enkelt spørsmål. Anonymkode: e9c4e...338 Korrigerer meg selv. Jenta var fem år, ikke tolv. Anonymkode: e9c4e...338
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 Jeg hadde glatt dratt til dette stedet som ikke finner seg i idiotkunder☺️ Altså, det er snakk en hundrings. Ikke en Michelin-restaurant. Selv på Michelinsteder får man ikke bestilt noe ekstra, kun hensyn til allergier. Anonymkode: b1cd3...960 9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde det kostet restauranten å legge på noen ananasbiter på pizzaen da 12-åringen spurte om hun kunne få det? Foreldrene hadde sikkert betalt for bitene. Men det handler ikke om ananasen, men om måten de ble møtt på da de stilte et enkelt spørsmål. Anonymkode: e9c4e...338 Det er ikke kostnaden på selve ananasen (men det også). Det er effektiviseringen av kokken/kokkene på kjøkkenet. På travle restauranten lager de maten nesten som på samlebånd. Da blir det bare krøll om en kunde skal ha en spesialbestilling hvor de må slippe alt de har og finne frem andre råvarer osv. Det handler også om at hvis 1 kunde skal ha det, hvorfor skal ikke neste kunde ha det, og neste deretter osv osv. Man kan ikke forskjellsbehandle. Plutselig krever alle masse spesialbestillinger og alt faller i fisk. (Og har man jobbet 1 dag på restaurant så vet man at folk oppfører seg som dritunger. "men han fikk, da skal jeg også ha! buhuhuhu!" Anonymkode: 31439...dca 16
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #15 Skrevet 24. februar 2019 TS her. Jeg har som sagt full forståelse for at de ikke tillater endringer på rettene på tilbuds-menyen, og jeg forstår at sjefen har lyst til å svare som han har, for det er jammen meg mange dumme og storforlangende kunder der ute. Men jeg tror han hadde vært tjent med en litt mer ydmyk tilnærming i svaret sitt, men uten å gi seg på at de ikke endrer på tilbuds-rettene. Jeg mener på ingen måte at de burde latt kunden tilpasse pizzaen, men skjønner at hun reagerer på svaret fra restaurantsjefen. Anonymkode: 32d3f...7c7 5
petterm Skrevet 24. februar 2019 #16 Skrevet 24. februar 2019 1: God service hadde vært å legge på noen ananasbiter, gjerne tatt en tier for det. Det hadde gitt familien en god opplevelse, så hadde de kanskje kommet tilbake en annen dag og betalt full pris. 2: Det går an å svare at det dessverre ikke er mulig å endre på pizzaene siden det er så travelt på kjøkkenet. 3: Det går an å svare høflig pp epost, selv om man mener kunden er storforlangende. 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 Jeg får ikke lest artikkelen som linkes til, så jeg kan ikke uttale meg om svaret som var gitt. Men jeg har stor forståelse for at et produkt til halv pris ikke kan spesiallages med ekstra råvarer.Jeg hadde vel ikke turt å spørre om endringer på en slik pizza engang, det sier seg vel selv at dette er samlebåndproduksjon? Anonymkode: d9df9...a11 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, petterm skrev: 1: God service hadde vært å legge på noen ananasbiter, gjerne tatt en tier for det. Det hadde gitt familien en god opplevelse, så hadde de kanskje kommet tilbake en annen dag og betalt full pris. 2: Det går an å svare at det dessverre ikke er mulig å endre på pizzaene siden det er så travelt på kjøkkenet. 3: Det går an å svare høflig pp epost, selv om man mener kunden er storforlangende. Men den gode servicen går utover alle di andre gjestane som må vente lenger på sin mat, fordi Knoll og Tott skal ha ekstra dill på. Er det riktig service ovenfor dei som holder seg til menyen? Anonymkode: 2820f...eb2 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal restauranten svare ydmykt når kunden er en tulling? Flere burde vært like ærlige i sitt svar, det er mye rare kunder. Anonymkode: 0682a...016 Min far, som jobbet i bransjen hele sitt liv, pleide å si at kunden er sjefen; han har ikke alltid rett, men selv når han tar feil, er han fortsatt den som kontrollerer pengene sine. Evnen til å fremstå som den som har rasjonelt rett, er derfor kritisk når man takler konflikter. Og i valget mellom ett utvalg av reaksjoner, valgte restaurantsjefen det svaret som får han til å fremstå som en sutrende tolv åring. ( Jeg vet hvordan min far hadde taklet det; og måten hadde gjort det på, ville gjordt familien til stamgjester. Virkelig god kundebehandling ser ut som magi, helt til man skjønner prinsippene man jobber etter) Anonymkode: f1450...e35 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #20 Skrevet 24. februar 2019 Støtter restauranten 100%! Hvem vil ha ananas på pizza?! Slike folk burde bli bannlyst fra hele byen. Anonymkode: 4bec3...d7a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå