OhGawdNo Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 (endret) [url=https://www.aftenposten.no/verden/i/J1mPr7/Sminkerutine-for-barneskolen-Skjonnhetsbransjen-sikter-seg-inn-mot-yngre-kunder]Sminkerutine for barneskolen[/url]. Noen er ærlige med seg selv og kan innrømme at de er primater som har instinkter, andre... bedriver sosial rekonstruksjon i et fåfengt forsøk på å... ja, jeg vet ikke helt hva de holder på med, egentlig. I alle tilfeller tror jeg ikke dette 'fenomenet' løses med å gi dem brannbiler og fotballer isteden. Quote – Når de legger på sminken og tar på kjolen for å ligne på disse figurene, overbeviser jentene seg selv om at en kvinnes suksess er nøye knyttet til hennes skjønnhet, sier hun. Ja eller kanskje muligens det ligger hovedsakelig hardprogrammert oppi hjernebarken - dere vet, det organet som bruker mest energi og er det mest kompliserte og har fire lag som alle har gjennomgått evolusjonær utvikling over noen millioner med år og ikke er så veldig påvirkbart av 'kvinnefrigjøring' og fantasi-forklaringer om at 'kjønn er identiske det er bare sosialiseringsforskjeller' ifra 60-talls rødstrømper.. Men, for all del. Kom gjerne med rettmessig harme, harnisk, harsellering, og hat. Personlig synes jeg det er overdrevent kommersiallisert, men hvis det er greit at en gutt vil gå med prinsessedrakt i bursdagen sin, hvorfor er det ikke greit at en jente vil det? Og ja, det er et eksempel fra virkelighetens verden, hvor en femiklatt jeg kjenner dro igang en lang diskusjon med jenta si på seks år om 'hva GJØR egentlig prinsesser da, hvorfor vil du være prinsesse?' By the way, kan dere skaffe en sånn 'rediger BBCode direkte'-knapp, som de har på diskusjon.no ? For editoren deres funker heller dårlig. Endret 24. februar 2019 av OhGawdNo url rot
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Er vel ingen som tviler på at noen kvinner og menn har utseende som sin hovedinteresse? Men ser ikke helt hvor disse bittesmå koreanerene kommer inn i bildet. Anonymkode: 5062c...49f 8
SPOCA Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Jeg sliter litt med å få tak på hva du ønsker å diskutere her egentlig? Å kle seg ut som prinsesse til et karneval er liksom noe helt annet enn å fremme kosmetikk og sminke til små barn som dolles opp som om de er små voksne. Sistnevnte er for meg helt sykt. Det er forskjell på å leke voksen, som jeg tror alle barn gjør gjennom barndommen, og å gjøre barn til små voksne ved å legge forventninger og press om bruk av sminke og kosmetikk. Min første tanke var visse miljøer i f.eks USA hvor barn deltar i slike skjønnhetskonkurranser, så fenomenet er forsåvidt ikke helt nytt sånn sett. 10
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Du finner en artikkel om jenter og sminke i Korea og generaliserer det til å bli «kvinner satser på utseende først og fremst». Det høres egentlig ut som du bare er en misogynist med litt for mye fritid. Anonymkode: 2f480...20a 10
OhGawdNo Skrevet 24. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2019 31 minutter siden, SPOCA said: Jeg sliter litt med å få tak på hva du ønsker å diskutere her egentlig? Nei, egentlig bare at det er natur-programmert for kvinner å satse på utseende, i så høy grad at reklame-industrien kan utnytte det instinktet selv hos små barn. 31 minutter siden, SPOCA said: Å kle seg ut som prinsesse til et karneval er liksom noe helt annet enn å fremme kosmetikk og sminke til små barn som dolles opp som om de er små voksne. Sistnevnte er for meg helt sykt. Vi er ikke nevneverdig uenige på det punktet. 31 minutter siden, SPOCA said: Min første tanke var visse miljøer i f.eks USA hvor barn deltar i slike skjønnhetskonkurranser, så fenomenet er forsåvidt ikke helt nytt sånn sett. Must. Not. Post. Bad Grandpa: Beauty Pageant. Damnit! 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 8 minutter siden, OhGawdNo said: Nei, egentlig bare at det er natur-programmert for kvinner å satse på utseende, i så høy grad at reklame-industrien kan utnytte det instinktet selv hos små barn. Anonymkode: ab9bf...1de 5
OhGawdNo Skrevet 24. februar 2019 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: [img-solkonge] Anonymkode: ab9bf...1de Du skulle sett viking-høvdingene. De gikk rundt med all slags smykker og dill og så ut som horer på en Mardi-Gras festival. Hvorfor? Fordi det averterte utbytte av plyndringene deres og hjalp dem å rekruttere folk til å bli med og risikere livet sitt på røver-tokter. Så. Poenget ditt var at det finnes unntak som bekrefter regelen / 'menn kan også', eller bare leker du? Endret 24. februar 2019 av OhGawdNo
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 At man bryr seg om utseendet sitt betyr ikke at man først og fremst "satser på " utseendet. Det går an å satse på karriere, og bry seg om utseendet sitt, det går an å satse på toppidrett og bry seg om utseendet sitt på fritida. Hva skal du frem til? Kanskje dere menn også skal bli litt flinkere til å bry dere om utseendet deres? Så hadde det ikke vært sånn at vi kvinner bare går etter de 20% som gjør det og ser på resten av dere som stygge tapere. Anonymkode: d4116...f74 2
OhGawdNo Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2019 On 2/24/2019 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Kanskje dere menn også skal bli litt flinkere til å bry dere om utseendet deres? Anonymkode: d4116...f74 Som i alle andre ting, så er feminazi-kvinner sitt eneste løsningsforslag 'Menn trenger å bli mer like kvinner'. Og resultatet? At kvinner ikke vil ha menn som er mer like kvinner, en tredjedel av menn forplanter seg ikke, og fødselstallene synker. Lite imponert av selv-innsikten til - for å svare med samme mynt - bitre kvinner som er skuffet over menn enten de gjør det de tror de vil at de skal gjøre eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå