AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Jeg er en jente på 26 som virkelig hater å si "jeg er glad i deg" til veninder og familie! Jeg har ingen problem med å si det til kjærester eller menn jeg er forelsket i, men familie å venner.... jeg får helt fnatt når en vendinde sier: jeg er glad i deg eller spør: er du glad i meg? Eller stryker på meg og skal ligge med hode i fanget og sånt. Jeg blir så klein av sånt. Jeg gir også sjeldent sånne komplimenter som " så vakker du er" osv.. jeg hsr flere veninder som sier det til meg og da blir jeg også helt rød i ansiktet. Jeg takler det ikke. Jeg har spesielt 1 veninde som sier at hun er glad i meg hveeeer dag og når vi er sammen så sier hun det samtidig som hun set meg dypt i øynene eller tar tak i hånden min og jeg sliter like hardt med å si "jeg er fgad i deg også" tilbake, må virkelig tvinge det frem. Hun liker også å stryke på meg i håret eller holde meg i hånden eller spoone når vi sover hos verandre. Jeg får seriøst angst av det. (Jeg er helt sikker på at hun ikke er bifil eller lespisk, det vet jeg med 100% sikkerhet) Poenget er jo at jeg ER jo glad i dem, men jeg føler ikke for å drive å si det til dem. Jeg syntes det er KLEINT MED STOR K. Og noen ganger holder jeg på å sprekke å si: "SLUTT å si at du er glad i meg, og ta på meg,jeg hater det" men jeg kan ikke si det, det vil jo såre dem. Er det fler som er som meg der? Er jeg unormal? Eller er jeg bare litt mer "mann" i vennskapsrelasjoner? Den følelsen er helt gruuuuusomt klein. Samtidig så syntes ikke jeg det er kleint hvis en veninde sier sånn "loveuuu" f.eks, blir litt mer overfladisk og det går helt fint. Det er det dype følelsesmessige "jeg er så glad i deg, er du glad i meg" klisse prat jeg gjerne kunne spart meg for. Men i forhold så liker jeg klisseprat 🙈. Anonymkode: 49dc9...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 "Veninde"? Er du sikker på at du er 26? Mistenker at du er en svakt dyslektisk 86-årig frognerfrue. Anonymkode: f8c91...93c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Veninde"? Er du sikker på at du er 26? Mistenker at du er en svakt dyslektisk 86-årig frognerfrue. Anonymkode: f8c91...93c Du virker som er menneske jeg er glad jeg ikke kjenner.. Til TS. Føler litt det samme! Går greit å svare det hvis de sier det til meg først da. J22😊 Anonymkode: 93816...cba 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Jeg har vel klart å heve meg over det og blitt flinkere til å sette ord på følelsene mine etter hvert som jeg har blitt eldre og tryggere på meg selv. Det er typisk norsk å være kald... Anonymkode: 9a717...87a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Veninde"? Er du sikker på at du er 26? Mistenker at du er en svakt dyslektisk 86-årig frognerfrue. Anonymkode: f8c91...93c Hvor gammel skulle jeg ha vært mener du? 16? Tror man kan skrive like bra om man er 16,26 eller 86. Hvis "veninde" er det eneste du fant i teksten som kan tyde på at jeg har dystleksi eller er frognerfrue, så tror jeg neppe jeg har/er det. Veninde kommer automatisk når jeg prøver å skrive venninne på min tlf, jeg gidder ikke rette på det. Trodde ærlig ikke at jeg var på rettskrivningskurs nå. MEN, så det skal være sagt, så hadde det den 86 åringen som skrev dette vært sabla kul i så tilfelle. Anonymkode: 49dc9...2c6 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel klart å heve meg over det og blitt flinkere til å sette ord på følelsene mine etter hvert som jeg har blitt eldre og tryggere på meg selv. Det er typisk norsk å være kald... Anonymkode: 9a717...87a Ja, men selvom jeg er glad i vennene mine så føler jeg det blir litt mye å vise det så ekstremt som enkelte gjør. For meg blir det rett og slett vemmelig. Jeg tror ikke jeg kommer til å like stryking og spooning med VENNINNER noe bedre når jeg bli eldre 🤔 heller ikke å fortelle samma vennen 10 ganger pr dag hvor glad jeg er i dem og jeg føler ikke jeg trenger å høre det heller, man kan vise mye ved å bare være en god venn. Anonymkode: 49dc9...2c6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Kan tyde på at du har aspeger syndrom. Vanskeligheter med nærhet er noe som kjennetegner det syndromet. Ville tatt kontakt med lege for en utredning. Anonymkode: 7bee1...391
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Å bli strøket på og å spoone med venninner er da vel søren meg ikke vanlig? Uansett hvor 100% sikker du erpå at hun ikke er bi så tror jeg det er det som er greia her. Kunne ikke falle meg inn å gjøre slike ting med en venninne. Anonymkode: 2b5f8...a06 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan tyde på at du har aspeger syndrom. Vanskeligheter med nærhet er noe som kjennetegner det syndromet. Ville tatt kontakt med lege for en utredning. Anonymkode: 7bee1...391 Da vet du lite om Asperger, - skal endel mer til for å få den diagnosen ja! Vi har alle ulike intimgrenser, og det du blir utsatt for av nærhet m.m er helt unormalt. Det å fortelle venninner at man er glad i de i tide og utide, og å spoone er da ikke vanlig og noe jeg aldri har gjort. Anonymkode: 7cb13...4ae 5
Gundaen Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Jeg sier heller ikke det til venner. Det er ikke naturlig for meg. Ei heller til søsken, foreldre osv. Til mann og barn, ja. For min del tror jeg det kommer litt av oppvekst. Det ble ikke sagt til meg i oppveksten som jeg kan huske, og heller ikke nå som voksen. Søsknene mine har blitt mer til å klemme, jeg synes det er "rart" og. Det er ikke naturlig for meg å klemme dem eller foreldrene mine, mens jeg lett kan klemme på andre. Hvis venninner hadde holdt på sånn, så tror jeg de hadde tatt hintet etter hvert når det ikke kom i retur på samme måte. Rett og slett ulike grenser for intimsoner, og det må respekteres.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 Hva så om vennina er lesbisk? Vi er i 2019 folkens. Anonymkode: 7bee1...391
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan tyde på at du har aspeger syndrom. Vanskeligheter med nærhet er noe som kjennetegner det syndromet. Ville tatt kontakt med lege for en utredning. Anonymkode: 7bee1...391 😂 hjelpes, nei jeg har ikke asbergers eller noen andre diagnoser fordi jeg ikke liker å klisse med venninnene mine. Herregud. Anonymkode: 49dc9...2c6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå