AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Jeg bruker bestandig TripAdvisor når jeg er på reiser, til hotell, restaurant og opplevelse. Skriver også anmeldelser selv og er så ærlig i tilbakemeldingene som jeg kan. På siste ferie bodde vi på et hotel som var høyt rated, faktisk blant de beste i byen. Og dermed ikke akkurat billig. Hotellet var som beskrevet på TripAdvisor, men to ganger - når jeg måtte på toalettet på natten - pilte det ett eller annet over gulvet på badet når jeg slo på lyset. Jeg vet ikke hva det var, men skrekken er jo skjeggkre. Fikk litt panikk og vi holdt koffertene lukket resten av oppholdet. Ingen klær lå på gulvet, alle plagg ble ristet når vi pakket osv. Vel hjemme ble koffertene tømt rett i badekaret, ALT ble vasket og koffertene henvist til garasjen en god stund. Jeg har ikke skrevet noen anmeldelse på hotellet. Egentlig ville jeg selv likt å få vite noe sånt før jeg bestilte opphold, men tenk om jeg tar feil. Tenk om det var et annet insekt, en møll eller noe sånt. Vil jo ikke gjøre sånn at et hotell får dårlig rykte og kanskje minste gjester hvis jeg tar feil. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 5a073...34a 1
Tylerkingdurden Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 (endret) Ville definitivt skrevet en anmeldelse! Slike sider er jo skapt for at mennesker skal kunne dele sine ærlige meninger om stedene de har besøkt, istedenfor hotellet, tenk på de besøkende som kan oppleve samme opplevelse som deg! Uansett vil en anmeldelse ikke spille noen rolle for hotellet mest sannsynlig, så de mister nok ikke all verdens kunder på deg. Endret 24. februar 2019 av Tylerkingdurden 1
Vox_populi Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Siden du ikke fant ut hva du muligens så, bør du tie stille. Det er helt på sin plass å klage og gi lave karakterer, men en må være SIKKER. 1
Gjest Linaria Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Nå kan det ha vært hva som helst som pilte langs gulvet. Hvilket land var dette i? I et varmt land er det jo utrolig mye det kunne vært, og jeg synes ikke en dårlig anmeldelse når du ikke var sikker er noe lurt. Hvis hotellet ellers var veldig fint, synes jeg ikke det burde ha alt å si. Men jeg er absolutt ærlig i anmeldelsene mine. Jeg leser alltid anmeldelser pga. veggdyr. Ser jeg veggdyr nevnt noe sted, bor jeg aldri på hotellet.
Thomasine Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Alltid ærlig! Er man ikke det faller jo hele ideen bak konseptet i fisk! Har opplevd å komme til et kompleks i Kroatia som hadde god rating...det var det ikke! Nå har den fått flere dårlige tilbakemeldinger (ikke bare fra oss), og da er det kanskje en mulighet for at noe av det som ikke var bra rettes opp i...?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Jeg er alltid ærlig. Men jeg stoler ikke mye på tripadvisor. Anonymkode: 11034...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Skjeggkre, sølvkre etc er veldig utbredt i varmere strøk uten at det er noen «big deal». Man må nesten bare regne med det, og ta forholdsregler slik du gjorde. Jeg er alltid ærlig på tripadvisor, men at noe piler på badegulvet om natta ville jeg sett på som helt normalt. Anonymkode: 6cf92...e01 4
SPOCA Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 (endret) Ja, er ærlig. Og jeg tar alltid tilbakemeldingene på Tripadvisor med en klype salt, da gjerne i den motsatte veien - jeg synes folk klager på mye rart. "Varmekablene på badet var ikke varme nok" eller "Søppelbøtta på badet var for liten". Det gjelder å luke ut hva som er viktig og ikke. At noe piler over gulvet er ikke nødvendigvis noe som hadde vært ansett som negativt for mitt vedkommende, sånt regner jeg nesten med i sydligere strøk. Endret 24. februar 2019 av SPOCA 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, SPOCA skrev: Ja, er ærlig. Og jeg tar alltid tilbakemeldingene på Tripadvisor med en klype salt, da gjerne i den motsatte veien - jeg synes folk klager på mye rart. "Varmekablene på badet var ikke varme nok" eller "Søppelbøtta på badet var for liten". Det gjelder å luke ut hva som er viktig og ikke. At noe piler over gulvet er ikke nødvendigvis noe som hadde vært ansett som negativt for mitt vedkommende, sånt regner jeg nesten med i sydligere strøk. Enig. Mange klager bare for å klage. Ble ikke behandlet som en prinsesse = veldig uhøflig. Folk som klager over hunder på en strandrestaurant i Thailand. Ja.... du er faktisk i Thailand! Osv... Prøvde en restaurant i Informasjon seia med fantastiske tilbakemeldinger. Det var rene gatekjøkkenmaten av den stusslige sorten. Anonymkode: 11034...7dc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Jeg hadde ihvertfall en veldig stor nytte av TripAdvisor og ærlige tilbakemeldinger en gang vi skulle til Praha. Hotellet fikk 4 stjerner, og hotellet selv beskrev rommene som store, komftable osv. MEN, mellom alle mulige veldig positive tilbakemeldinger, dukket det opp noen hvor det sto at toalettet ikke hadde dør, kun forheng !! Selvsagt mulig at dette bare gjaldt noen rom, men da burde hotellet opplyse om det. Sendte mail og spurte, fikk aldri svar, og bestilte ikke der. Jeg legger ofte igjen anmeldelser, og skriver nok helst om det jeg er fornøyd med. Så sånn sett kan man si at TripAdvisor lett kan bli litt ensidig. De som ikke er så fornøyd, skriver enten overdrevet om det, eller lar være rett og slett fordi man helst vil hoppe over det som ikke gjorde ferien bra. Anonymkode: a1949...047
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 10 timer siden, Linaria skrev: Nå kan det ha vært hva som helst som pilte langs gulvet. Hvilket land var dette i? I et varmt land er det jo utrolig mye det kunne vært, og jeg synes ikke en dårlig anmeldelse når du ikke var sikker er noe lurt. Hvis hotellet ellers var veldig fint, synes jeg ikke det burde ha alt å si. Men jeg er absolutt ærlig i anmeldelsene mine. Jeg leser alltid anmeldelser pga. veggdyr. Ser jeg veggdyr nevnt noe sted, bor jeg aldri på hotellet. Det var i Norden. Ts Anonymkode: 5a073...34a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alltid ærlig. Men jeg stoler ikke mye på tripadvisor. Anonymkode: 11034...7dc Hvorfor ikke? Ts Anonymkode: 5a073...34a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjeggkre, sølvkre etc er veldig utbredt i varmere strøk uten at det er noen «big deal». Man må nesten bare regne med det, og ta forholdsregler slik du gjorde. Jeg er alltid ærlig på tripadvisor, men at noe piler på badegulvet om natta ville jeg sett på som helt normalt. Anonymkode: 6cf92...e01 Også i ett av våre naboland? Ts Anonymkode: 5a073...34a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, SPOCA skrev: Ja, er ærlig. Og jeg tar alltid tilbakemeldingene på Tripadvisor med en klype salt, da gjerne i den motsatte veien - jeg synes folk klager på mye rart. "Varmekablene på badet var ikke varme nok" eller "Søppelbøtta på badet var for liten". Det gjelder å luke ut hva som er viktig og ikke. At noe piler over gulvet er ikke nødvendigvis noe som hadde vært ansett som negativt for mitt vedkommende, sånt regner jeg nesten med i sydligere strøk. Veldig enig at man må ta tilbakemeldingene på Tripadvisor med en klype salt, men jeg forsøker å se hvem anmelderen er, om vedkommende har flere anmeldelser etc. Mange ting det klages på er bare tull. At noe piler over gulvet er veldig negativt for min del. Spesielt når det ikke var i sydligere strøk, men ett naboland. Ts Anonymkode: 5a073...34a
SPOCA Skrevet 24. februar 2019 #15 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig at man må ta tilbakemeldingene på Tripadvisor med en klype salt, men jeg forsøker å se hvem anmelderen er, om vedkommende har flere anmeldelser etc. Mange ting det klages på er bare tull. At noe piler over gulvet er veldig negativt for min del. Spesielt når det ikke var i sydligere strøk, men ett naboland. Ts Anonymkode: 5a073...34a Ikke uenig med deg i det, alt kommer på omstendighetene rundt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #16 Skrevet 24. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også i ett av våre naboland? Ts Anonymkode: 5a073...34a Skjønner at mange ikke synes det er greit. Så du kan jo godt nevne det i anmeldelsen din, så de som synes det er ille vet å unngå stedet. Jeg er alltid ærlig i anmeldelsene mine selv, og folk legger vekt på ulike ting. Det jeg føler er viktigst er at man forklarer hvorfor hvis man gir en dårlig rating. Så har andre mulighet til å vurdere om det er noe som er viktig for dem. Men det kan jo også ha vært søskenbarnet sølvkre, og det tror jeg de fleste tar litt lettere på. Og ellers: så vanlig skjeggkre begynner å bli i Norge nå, særlig i nybygg, så er det vel egentlig ikke så overraskende at hoteller får noen ekstra uønskede beboere verken her eller i naboland dessverre. Der det ofte pussess opp med gjevne mellomrom og hvor så mange forskjellige mennesker er innom. Anonymkode: 92223...4af
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke? Ts Anonymkode: 5a073...34a Det er mye falske anmeldelser på Tripadvisor, hoteller som skriver anmeldelser selv osv. Stoler mer på booking.com, hotels.com e.l. der man vet at de som svarer har bodd på hotellet. Men bruker Tripadvisor mye til å se på bilder, som ofte viser en mer usminket sannhet enn hotellenes egne bilder. Anonymkode: f6fa9...c05 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 Det var nok sølvkre eller skjeggkre. De er snart overalt, og mange flere har dem enn som vet om dem. Bor man i blokk må leiligheten være hermetisk lukket for at man skal ha noen som helst sjanse til å unngå det, og det er bare enkelte nye blokker som er bygget slik. Hvis du har koffert med glidelås er sprekken mange har i enden stor nok til at de lett kommer seg inn. Anonymkode: 0b5f3...367
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Ts Anonymkode: 5a073...34a Fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. En restaurant i England fikk bøttevis med høy rating. Problemet var at den fantes ikke. Dessuten er det stort sett veldig fornøyde eller veldig misfornøyde som skriver anmeldelser. De mange i midten hører du lite fra. Anonymkode: 11034...7dc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #20 Skrevet 24. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi hvem som helst kan skrive hva som helst. En restaurant i England fikk bøttevis med høy rating. Problemet var at den fantes ikke. Dessuten er det stort sett veldig fornøyde eller veldig misfornøyde som skriver anmeldelser. De mange i midten hører du lite fra. Anonymkode: 11034...7dc Det er et viktig poeng. Det er jo mye større sjanse for at man skriver hvis man finner dyr på rommet, enn hvis det er et helt greit gjennomsnittlig rom som ikke merker seg ut på noen måte. Anonymkode: f6fa9...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå