Absol Skrevet 24. februar 2019 #81 Skrevet 24. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En god advokat fraråder sine klienter å gå til retten hvis de ser at de ikke har sak. De plikter faktisk til det når de mottar bevilling. En dårlig advokat er som du skisserer å dundre på til retten og heve høye salær. Anonymkode: eb8f5...660 Hvis kontrakten ble skrevet når mannen hadde 300 000 i egenkapital og resten var gjeld og kontrakten ikke har blitt oppdatert etter det så er det ikke utenkelig at kontrakten er foreldet og hun har en sak. Det har vært mange slike saker de søster 15-20 årene, og langt fra alle har endt med at kvinnen sitter på bår bakke. 9
Gjest BearMama Skrevet 24. februar 2019 #82 Skrevet 24. februar 2019 6 minutter siden, Absol skrev: Hvis kontrakten ble skrevet når mannen hadde 300 000 i egenkapital og resten var gjeld og kontrakten ikke har blitt oppdatert etter det så er det ikke utenkelig at kontrakten er foreldet og hun har en sak. Det har vært mange slike saker de søster 15-20 årene, og langt fra alle har endt med at kvinnen sitter på bår bakke. 👆🏻👆🏻👆🏻
Gjest BearMama Skrevet 24. februar 2019 #83 Skrevet 24. februar 2019 En avtale mellom ektefeller etter reglene i §§ 42 til 44 kan helt eller delvis settes ut av kraft hvis den vil virke urimelig overfor en av partene. I stedet for å sette avtalen ut av kraft, kan retten bestemme at ektefellen som blir urimelig dårlig stilt, blir tilkjent et beløp fra den andre ektefellen. Dersom begge ektefellene har fullstendig særeie, må krav om lemping settes fram innen tre år etter at ektefellene ble skilt. Dersom en eller begge ektefeller har eiendeler som også er felleseie, må krav settes fram før delingen er avsluttet”. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1870/1921/1924
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #84 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, BearMama skrev: En avtale mellom ektefeller etter reglene i §§ 42 til 44 kan helt eller delvis settes ut av kraft hvis den vil virke urimelig overfor en av partene. I stedet for å sette avtalen ut av kraft, kan retten bestemme at ektefellen som blir urimelig dårlig stilt, blir tilkjent et beløp fra den andre ektefellen. Dersom begge ektefellene har fullstendig særeie, må krav om lemping settes fram innen tre år etter at ektefellene ble skilt. Dersom en eller begge ektefeller har eiendeler som også er felleseie, må krav settes fram før delingen er avsluttet”. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1870/1921/1924 Dette hørtes jo lovende ut for deg, TS? Hva med å ta kontakt med advokat og kopiere med dette avsnittet når du legger frem din sak? Anonymkode: 85070...806 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #85 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, BearMama skrev: En avtale mellom ektefeller etter reglene i §§ 42 til 44 kan helt eller delvis settes ut av kraft hvis den vil virke urimelig overfor en av partene. I stedet for å sette avtalen ut av kraft, kan retten bestemme at ektefellen som blir urimelig dårlig stilt, blir tilkjent et beløp fra den andre ektefellen. Dersom begge ektefellene har fullstendig særeie, må krav om lemping settes fram innen tre år etter at ektefellene ble skilt. Dersom en eller begge ektefeller har eiendeler som også er felleseie, må krav settes fram før delingen er avsluttet”. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1870/1921/1924 Ts her Vi kjøpte et hus for å leie ut for et par år siden. Pusset en del opp. Jeg eier 50%. Men, vi tok opp lån til oppussing, så der går vi, hvis vi eg heldig, i null ved salg i dag. Min advokat mente at pga dette, så er ikke jeg dårlig stilt. At det i teorien er en rettferdig deling. Han får huset Han Eide, og Som jeg skrev under på. Huset begge kjøpte, deles i to Men at jeg rett og slett har maks uflaks at huset ikke har rukket å bli betalt ned på.. Anonymkode: 13eba...6e0 1
Gjest BearMama Skrevet 24. februar 2019 #86 Skrevet 24. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Vi kjøpte et hus for å leie ut for et par år siden. Pusset en del opp. Jeg eier 50%. Men, vi tok opp lån til oppussing, så der går vi, hvis vi eg heldig, i null ved salg i dag. Min advokat mente at pga dette, så er ikke jeg dårlig stilt. At det i teorien er en rettferdig deling. Han får huset Han Eide, og Som jeg skrev under på. Huset begge kjøpte, deles i to Men at jeg rett og slett har maks uflaks at huset ikke har rukket å bli betalt ned på.. Anonymkode: 13eba...6e0 Ikke i følge paragrafen jeg siterte. Finn deg en annen og dyktigere advokat innen dette feltet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #87 Skrevet 24. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Han hadde akkurat kjøpt huset da vi ble kjent. Giftet oss etter et år. Dvs han hadde egenkapital på ca 300 000. Etter at vi giftet oss, betalte vi omtrent like mye ned på det.. Nå er det gjeldsfritt og verdt over 4 mill. Men, skjøten er på han og han har særeie ifølge ektepakt Anonymkode: 13eba...6e0 Hvorfor i all verden har du betalt ned på et boliglån der ingenting står i ditt navn? Sorry, men du har faktisk vært en idiot. Nei du kan ikke påberope deg at mannen din og svigerforeldre lurte deg. 3 mot en i en norsk rettssal... lykke til med å bli trodd. At enkelte kan være så dumme.... Du kan takke deg selv. Anonymkode: 185df...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #88 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden har du betalt ned på et boliglån der ingenting står i ditt navn? Sorry, men du har faktisk vært en idiot. Nei du kan ikke påberope deg at mannen din og svigerforeldre lurte deg. 3 mot en i en norsk rettssal... lykke til med å bli trodd. At enkelte kan være så dumme.... Du kan takke deg selv. Anonymkode: 185df...9a2 Jeg var 21 år da vi skrev kontrakten. Hadde rett og slett ikke helt peil på hva jeg skrev under på. Hadde aldri trodd at vi ville gå fra hverandre, samt dette med at ektefeller deler ganske likt ved skillsmisse hvis begge bidrar ganske likt... Anonymkode: 13eba...6e0 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #89 Skrevet 24. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 21 år da vi skrev kontrakten. Hadde rett og slett ikke helt peil på hva jeg skrev under på. Hadde aldri trodd at vi ville gå fra hverandre, samt dette med at ektefeller deler ganske likt ved skillsmisse hvis begge bidrar ganske likt... Anonymkode: 13eba...6e0 Du skrev jo at du angret rett etter du signerte så noe vett i skallen måtte du vel ha allerede da? Anonymkode: 4ff6d...c96
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #90 Skrevet 24. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skrev jo at du angret rett etter du signerte så noe vett i skallen måtte du vel ha allerede da? Anonymkode: 4ff6d...c96 Nei, da har du misforstått. Jeg ønsker å si NÅ at jeg angret den gangen, og at de to vitnene aldri var tilstede da vi to underskrev. Derfor er dokumenter ugyldig. Dette er jo løgn, men jeg ser ingen annen mulighet Anonymkode: 13eba...6e0 1
Schmidt Skrevet 24. februar 2019 #91 Skrevet 24. februar 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Som jeg har betalt i hvert fall 1,5 mill på Anonymkode: 13eba...6e0 Ja, du har betalt han 1,5 mill. Gratulerer.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #92 Skrevet 24. februar 2019 Akkurat nå, Schmidt skrev: Ja, du har betalt han 1,5 mill. Gratulerer. Jeg fatter ikke at vi har et lovverk der hvem som helt kan være vitner til å slikt dokument. Laste ned fra nettet (eller han fikk det fra et eller annet kontor den gangen), skrive under og vipps vapps vopps er hele fremtiden blir usikker økonomisk. Skulle vært påkrevet at begge skulle hatt hver sin advokat tilstede. 21 år, og naiv. Han satt der med begge sine foreldre og de nærmest truet meg til å skrive under. Følte virkelig ikke at jeg hadde et valg. Men, det er jo umulig å bevise Anonymkode: 13eba...6e0 1
Schmidt Skrevet 24. februar 2019 #93 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg fatter ikke at vi har et lovverk der hvem som helt kan være vitner til å slikt dokument. Laste ned fra nettet (eller han fikk det fra et eller annet kontor den gangen), skrive under og vipps vapps vopps er hele fremtiden blir usikker økonomisk. Skulle vært påkrevet at begge skulle hatt hver sin advokat tilstede. 21 år, og naiv. Han satt der med begge sine foreldre og de nærmest truet meg til å skrive under. Følte virkelig ikke at jeg hadde et valg. Men, det er jo umulig å bevise Anonymkode: 13eba...6e0 Sikkert... 21 år er flere år etter myndighetsalder. Det er ditt ansvar. Man kan lese gjennom kontrakter og stå ansvarlig allerede som 18-åring. "Nærmest truet" er veldig langt unna å true. Hva med å bare takle konsekvensene av egne handlinger uten å lyve og jukse? 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #94 Skrevet 24. februar 2019 Akkurat nå, Schmidt skrev: Sikkert... 21 år er flere år etter myndighetsalder. Det er ditt ansvar. Man kan lese gjennom kontrakter og stå ansvarlig allerede som 18-åring. "Nærmest truet" er veldig langt unna å true. Hva med å bare takle konsekvensene av egne handlinger uten å lyve og jukse? Fordi jeg nå er økonomisk ruinert. Jeg må gjøre det jeg kan for å få dokumenter underkjent. Akkurat nå er det å si at svigers aldri var tilstede da jeg underskrev. Og håpe at jeg vinner frem. Anonymkode: 13eba...6e0 1
Schmidt Skrevet 24. februar 2019 #95 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi jeg nå er økonomisk ruinert. Jeg må gjøre det jeg kan for å få dokumenter underkjent. Akkurat nå er det å si at svigers aldri var tilstede da jeg underskrev. Og håpe at jeg vinner frem. Anonymkode: 13eba...6e0 Økonomisk ruinert av deg selv. Vel, vi får håpe de ansvarlige i saken din ser denne tråden og legger to og to sammen. Hvis det brått kommer inn en påstand om falske vitner eller noe. Å lyve i retten er så patetisk. Er personlig ansvar virkelig så vanskelig for folk i disse dager? 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #96 Skrevet 24. februar 2019 Akkurat nå, Schmidt skrev: Økonomisk ruinert av deg selv. Vel, vi får håpe de ansvarlige i saken din ser denne tråden og legger to og to sammen. Hvis det brått kommer inn en påstand om falske vitner eller noe. Å lyve i retten er så patetisk. Er personlig ansvar virkelig så vanskelig for folk i disse dager? Hadde jeg hatt mine foreldre dere, så hadde de aldri latt meg skrive under De kom bare med dokumentet, og nærmest krevde at jeg skrev under Anonymkode: 13eba...6e0 3
fjellmann Skrevet 24. februar 2019 #97 Skrevet 24. februar 2019 Det er ingen her som kan si om du har blitt lurt eller ikke det er det advokater og rettsystemet som er ekspert på. Også tåpelig av mange her å kommentere at du har blitt lurt, når ingen av oss har sett dette dokumentet. Dersom dette dokumentet bryter med norsk lov, er det ikke gyldig. Det vanlige i skilsmisse saker er at en beholder den verdien som en tok med seg inn i et ekteskap og deler ca 50/50 resten. Dersom dere har betalt ned mye av huset må han kjøpe deg ut eller så må huset selges og gevinsten deles mellom dere. 2
Visdomstannaverker Skrevet 24. februar 2019 #98 Skrevet 24. februar 2019 STJEL ALLE KOPIER OG BRENN DE!!!!!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #99 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, Visdomstannaverker skrev: STJEL ALLE KOPIER OG BRENN DE!!!!! De er registrert i Brønnøysund registeret eller noe slikt Anonymkode: 13eba...6e0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #100 Skrevet 24. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ingen ekspert når det kommer til leiemarkedet, men jeg synes ikke at en husleie på 10.000 kr i måneden for et hus verdt 4–5 millioner er så altfor ille. Det kommer jo også litt an på hvor dere bor, dersom dere f.eks. bor i Oslo vil jeg si at du har hatt lav husleie i alle disse årene. Anonymkode: e53d6...16c Disse 10000 kr er jo kun hennes halvpart av husleien.. Anonymkode: 2a9ae...5e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå