AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #61 Skrevet 24. februar 2019 Min eks har nettopp vært gjennom en sak som din, Ts. Han giftet seg med ei som eide eget hus. Han pusset opp alle rom og brukte en del penger på det, samt han gjorde all jobben selv. De var gift i 11 år og nå sitter han igjen med advokatregning og ingen verdier da hun kunne vise til at huset var hennes, samt at oppussingen ble sett på som betaling av leie. Du har ikke en sjans til å vinne denne saken. Anonymkode: ebdd6...67f 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #62 Skrevet 24. februar 2019 Men dette er you «the oldest trick in the book». Du skriver det er printet fra Internett, altså standard. Når du skrev under ektepakten, står det ved/over signaturene der DU skriver under at det er 2 vitner tilstedet. Så du har signert og datert på at det var 2 vitner der. I tillegg er det 3 av 4 som har samme historie. Tror du ikke teksten er utformet slik på disse dokumentene at det ikke bare er til å angre seg og koke opp en historie? og Ja, foreldre kan være vitner uten å være inhabile. Det er du som godkjente vitne ved signering. dette kommer du ingen vei med. Anonymkode: eb8f5...660 13
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #63 Skrevet 24. februar 2019 Så ufattelig leit ❤️ Du må ihvertfall snakke med ham om hvordan han har tenkt å gjøre det. Hvis dere har barn så må han tenke på dem, har han ikke så har han uansett et rykte han bør ta vare på. Jeg skjønner at du er desperat og full av sjokk og sorg, men å forsøke å svindle til seg halvparten av huset (selv om det kjennes som om det er nettopp det han har gjort) er ikke veien å gå.. Hvis han gir uttrykk for at han gir faen i ditt ve og vel så må du begynne å tenke på hvordan du skal komme deg gjennom dette her. 1: Si at du trenger tid til å finne deg et annet sted å bo, spør om det finnes noen mulighet for at ham bor med kjæresten sin til du finner et passende sted du har råd til å leie. Du kan sikkert drøye det ihvertfall 6 måneder før du/dere flytter. Slutt med en gang å betale inn til ham.. 2: Begynn å selg unna ting du kan klare deg uten. Eier dere bilen sammen for eksempel? Selg den, kjøp en rimeligere. Fordel utstyr dere har liggende, be om å få så mye som mulig sånn at du kan selge det videre før du flytter. 3: Begynn å spis deg (dere, hvis du har barn) ut av huset. Mye å spare. Kjøp så lite som mulig, spar alle penger du har til overs. Har dere barn må de gå til pappaen sin for lommepenger og nødvendig utstyr. Jeg håper nesten dere har barn, for hvis han nekter å gi deg 6-12 måneder på å finne ut av ting på, så kan du ringe hans foreldre. Gjerne mens han hører på... Og spør om dere kan komme og bo hos dem mens dere leter. Si at det har kommet frem at han har funnet en annen og vært utro mot deg i 2 år allerede. At på grunn av ektepakten så står du igjen uten noen ting og du orker ikke å forholde deg til mannen din akkurat nå. Anonymkode: 150be...7a9 11
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #64 Skrevet 24. februar 2019 Uff Ts, dette ser ikke bra ut. Man skal aldri betale ned på andres lån, uansett om man er gift. Skjønner at du trodde ekteskapet skulle vare for alltid, men det gjør jo sjeldent det. Hva har eksmannen din sagt om dette? Er det noe håp for at han ønsker at du ikke skal stå på bar bakke? Ellers må du nok bare anse pengene som tapt. Det er fryktelig gjort av han, men det er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: e0d72...113 1
Hentacruel Skrevet 24. februar 2019 #65 Skrevet 24. februar 2019 Hvis du ikke er helt sikker på om du har inngått en ektepakt og heller ikke er sikker på om det aktuelle dokumentet er ekte så kan du ha en sak. 1
Million Skrevet 24. februar 2019 #66 Skrevet 24. februar 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faen så sykt. Jeg sa at kunne ta opp lån og kjøpe meh inn, Men det trengte jeg ikke. Trodde han var snill. Dumme meg Anonymkode: 13eba...6e0 Ja, her er det faktisk dumme deg. Du har gått i den typiske kvinnefella. Hvordan kan det skje, gang på gang, i dagens moderne samfunn? Dette skrives det om, stadig vekk, i media, og det kryr av artikler om temaet overalt. Likevel svevde du på en rosa sky og trodde det aldri skulle gjelde deg, fordi det skulle vare livet ut.... Beklager altså, men du har vært like dum som alle andre kvinner som har gått i den klassiske kvinnefella. Jeg skjønner det bare ikke. Likevel, jeg synes oppriktig synd på deg. Mannen din er en drittsekk som ikke gir deg det du moralsk sett har krav på etter årevis med betaling; Halvparten av boligens verdi. Men han har rettighetene på papiret, så... Endret 24. februar 2019 av Million 13
Gjest BearMama Skrevet 24. februar 2019 #67 Skrevet 24. februar 2019 Kan den være foreldet? Det er en rekke formkrav til en ektepakt. Ektepakten må være skriftlig. Den må signeres av ektefellene i nærvær av to uavhengige vitner. Vitnene må signere ektepakten mens begge ektefellene er til stede. Unntaket fra den siste regelen er hvis ektepakten kun opprettes fordi den ene ektefellen skal gi den andre en gave. Da er det ikke nødvendig at den som mottar gaven, signerer ektepakten. Ektepakter som ikke fyller disse formkravene, er i utgangspunktet ugyldige. Det samme gjelder ektepakter som er i strid med bestemmelsene i ekteskapsloven. Loven krever ikke at en ektepakt tinglyses i ektepaktregisteret i Brønnøysund for at den skal være gyldig, men med mindre dere har fullstendig særeie, må ektepakten være tinglyst for at den skal gi vern mot kreditorer. Å opprette en ektepakt er en viktig handling. Hvis ektepakten skulle vise seg å ikke være gyldig, kan det få store konsekvenser for det økonomiske oppgjøret i forbindelse med separasjon/skilsmisse. En advokat kan hjelpe deg med å sette opp en ektepakt i tråd med lovens regler. Foreldede ektepakter Hovedproblemene med ektepakter er at de ofte ikke oppdateres når det skjer endringer i formue eller gjeld, at de er ufullstendige og at partene ikke sørger for dokumentasjon av de verdier de har som særeie. I tillegg opplever advokater ofte at det er avvik mellom bestemmelsene i ektepakten og de opplysningene som fremgår av offentlige registre, og at ektepakten ikke følger lovens krav. Advokatenes råd er å sørge for god dokumentasjon av det hver av dere har som særeie, og sørge for å oppdatere ektepakten når det skjer endringer. https://www.advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/ekteskap-okonomisk-standardavtale-saereie-eller-ektepakt/
Absol Skrevet 24. februar 2019 #68 Skrevet 24. februar 2019 Få deg en ny advokat som faktisk er interessert i å hjelpe deg og gå til retten med saken din. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #69 Skrevet 24. februar 2019 Finn deg en ny advokat med spesialisering i familierett. Her bør advokaten undersøke hvorvidt du har krav på vederlag etter ekteskapsloven paragraf 63. Anonymkode: e5376...59f 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #70 Skrevet 24. februar 2019 10 timer siden, loveli skrev: Hvis han ikke gir deg halvparten av boligen er han en drittsekk. Sånt gjør man ikke mot andre mennesker! Er en haug med drittsekker ute der.. Anonymkode: 54b72...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #71 Skrevet 24. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skrev ektepakt før vi inngikk ekteskap. 13 år senere er det skilsmisse på gang, og jeg blir sittende igjen med i bestefall 50- 100 000, mens han får verdier for 4-5 mill. Det var hans foreldre som var vitner. Kan jeg si at jeg ble lurt av de? Siden foreldrene er partiske?? Anonymkode: 13eba...6e0 Lurt? Du var vel klar over hva den innebar? Anonymkode: 5424a...955 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #72 Skrevet 24. februar 2019 Beklager, ts. Her har du ingen sak. Du har hatt 13år på deg til å rette på denne ektepakten. Først nå når dere skiller dere at du bestrider en avtale som du har undertegnet. Anonymkode: 4ff6d...c96 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #73 Skrevet 24. februar 2019 Virker som han visste hele veien at han ikke ville være med deg for alltid. Han har tjent gode penger på deg. Men husk at du heller ikke kan forvente å ha bodd gratis. Anonymkode: 2c94c...337 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #74 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, Absol skrev: Få deg en ny advokat som faktisk er interessert i å hjelpe deg og gå til retten med saken din. En god advokat fraråder sine klienter å gå til retten hvis de ser at de ikke har sak. De plikter faktisk til det når de mottar bevilling. En dårlig advokat er som du skisserer å dundre på til retten og heve høye salær. Anonymkode: eb8f5...660 7
Gjest Blondie65 Skrevet 24. februar 2019 #75 Skrevet 24. februar 2019 TS: Du har gått i den klassiske kvinnefellen. Dette her er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan er det mulig å både signere på en ektepakt og betale ned på lånet hans? Hva tenkte du med? Det forhindrer ikke at jeg synes mannen din er en jævel - han visste hva han gjorde den gangen og siden. At han i tillegg er så sleip at han tar i mot penger til nedbetaling av lånet sitt sier virkelig noe om han. Det sier også noe om deg at du hadde tenkt å late som at ektepakten var ugyldig ved å lyge om at den ikke var bevitnet og at du ikke skjønte dokumentet eksisterte. Jeg kan også si deg at du ville måttet kjempe med advokat uten ektepakten fordi det er slik at man faktisk eier det man tar med seg inn i et ekteskap. Ved å signere ektepakten har du fratatt deg selv alle muligheter, uten ektepakten hadde du hatt et og annet argument siden du har betalt ned.
Sirah Skrevet 24. februar 2019 #76 Skrevet 24. februar 2019 Her tviler jeg ekstremt sterkt på at du har en sak TS... Dessverre. Skjønner at dette er ufattelig kjedelig for deg, men du har skrevet under på et dokument og betalt ned på en annen person sitt lån. Du har gått i den klassiske kvinnefellen. Du kan så klart høre med en annen advokat, men jeg tviler sterkt på at du vil få et annet svar. Stor klem.... 2
Sylveon Skrevet 24. februar 2019 #77 Skrevet 24. februar 2019 Jeg skjønner godt at du er rasende og fortvilet! Jeg skjønner også at du ønsker at det skal svi skikkelig for han! Det har du all rett til å føle! Han er en dritt i en helt egen liga. Det som er vanskelig å uttale seg om er om du har en sak. Du må for all del ikke å gå i fellen om at du lyver masse og potensielt gjør ting enda vanskeligere for deg. Han vil se tilbake og tenke: Godt jeg ble kvitt henne. 2
Sylveon Skrevet 24. februar 2019 #78 Skrevet 24. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: En god advokat fraråder sine klienter å gå til retten hvis de ser at de ikke har sak. De plikter faktisk til det når de mottar bevilling. En dårlig advokat er som du skisserer å dundre på til retten og heve høye salær. Anonymkode: eb8f5...660 Dette! 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #79 Skrevet 24. februar 2019 Hvor mange kvinner har bedt om hjelp her inne, når bruddet er et faktum? Jeg fatter ikke, at noen er så naive, at de tror de aldri skal skilles. Nei, vi tror ikke det, hadde vi det, så hadde vi ikke giftet oss, flyttet sammen. Men, vi må ta forbehold. Vi vet ikke morgendagen. Moralen må bære, skriv ikke under på noe, i forelskelsen rus. Da er det evig oss, lykke og vi deler alt i regninger. Så kommer dagen, de står på trappen med puter, tepper og saueskinn. 1. Ikke ha felles konto 2. Spar på din egen konto. 3 sørg for at du er sikret skriftlig om du betaler på lån som står i hans navn. 4. Bilen står i begges navn. Anonymkode: 5424a...955 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #80 Skrevet 24. februar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke betalt husleie, men nesten 10 000kr/ mnd på huslånet hans Anonymkode: 13eba...6e0 Jeg er ingen ekspert når det kommer til leiemarkedet, men jeg synes ikke at en husleie på 10.000 kr i måneden for et hus verdt 4–5 millioner er så altfor ille. Det kommer jo også litt an på hvor dere bor, dersom dere f.eks. bor i Oslo vil jeg si at du har hatt lav husleie i alle disse årene. Anonymkode: e53d6...16c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå