Gå til innhold

Ektepakt. Kan jeg komme meg ut av denne? Hans foreldre var vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så idiotisk. Du har i praksis og i lovens øyne gitt mannen din 10.000 kroner hver måned, uten å få noe igjen for det. Hvordan kunne du tro at det var en god idé? Hvorfor krevde du ikke å bli medeier? Det ville jeg aldri ha gått ned på uansett hvor sikker jeg var på at forholdet kom til å vare livet ut.

Veldig surt at du har handlet som en idiot og at mannen din er en sleip og gjerrig faen som ikke vil gi deg tilbake verdiene du har gitt ham.

Men å gjøre deg selv til kriminell vil ikke hjelpe deg..

Anonymkode: fc364...c62

• Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men, er han mannen din så koko at han ikke velger å være ærlig og redelig å tinglyse skjøtet på nytt etter hva dere har betalt? (Da har du all mulig grunn til å være bitter hvertfall). 

Anonymkode: 271be...6ba

Han har vært utro i to år. Så jævliyg er habh

Anonymkode: 13eba...6e0

• Liker 4
Skrevet

Han har vært utro i to år. Så jævliyg er habh

Håper at du finner en løsning for å få pengene dine :klem:

Anonymkode: 06d97...acd

• Liker 6
Skrevet (endret)

Er virkelig mannen så slem at han ikke gir deg halvparten bare fordi han KAN etter loven? Og nå har han vært utro i to år? 

Hadde jeg vært han så hadde jeg delt rettferdig uansett hvem som hadde krav på hva, og spesielt dersom dere har barn! 

Kanskje din beste sjangse er å spille på samvittigheten hans?

Som barn, som vokser opp og ser det hele med voksne øyne, så hadde jeg ikke syntes så bra om min far, hvis han hadde "lurt" mamma på den måten, og det bør han tenke på!

Og dette hadde jeg også reagert på om jeg var den nye dama hans.

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 19
Skrevet

Hvis du ikke har noen dokument for at du har betalt lån så kan pengene anses som leie, med andre ord så har du ikke noe eierskap til boligen, surt men sant.

Skrevet

Hvis han ikke gir deg halvparten av boligen er han en drittsekk. Sånt gjør man ikke mot andre mennesker!

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen advokat nei. Dokumentet ble lastet ned fra Internett og printer ut. 

Hvis jeg sier at kun mannen og jeg var tilstede da jev skrev under. At han tok med seg dokumentet til sine foreldre og st de da skrev under, uten meg til stede. At jeg ikke var tilstede da svigers skrev under, fordi jeg hadde angret 

At han har holdt dokumentet skjult i alle år...

Tror du bør prate med en advokat. Høres ut som du prøver å koke sammen en løgnhistorie for å komme deg ut av kontrakten, og det vil mest sannsynlig slå hardt tilbake på deg. Jeg er ingen ekspert (det må du ta med advokat), men det høres urimelig ut om han skal få hele huset dersom dere begge har betalt ned likt etter hans innskudd på 300k.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes jo eksmannen din er en drittsekk som ikke tar hensyn til at du tydeligvis har betalt ned 1,5 milloner på huset. I tilsvarende situasjon hadde jeg aldri klart å "ta imot" 1,5 millioner selv om motparten hadde vært så dum å skrevet under på en slik ektepakt. Regner med at du har barn, så han er jo rimelig korka om han tror at du (og barna) skal få det lett om du maks får med deg ut 100 000. Såpass skjevdelt økonomi er ikke positivt for barn. 

Anonymkode: a19da...892

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har betalt i hvert fall 1,5 mill på

om du har betalt så store summer på hus og bil må du ta med det kontoutskrifter som beviser dette og snakke med advokat. Du ville jo måtte ha betalt husleie uansett hvor du bodde, så det avhenger av hva advokaten mener er "vanlig forbruk" du uansett ville hatt eller om du har lagt altfor mye ned i å betale hans gjeld. Advokat er neste skritt uansett for å få orden på hva du har krav på.  

Anonymkode: 8b715...d80

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå driter jeg i det

Men, kan det gå? Å si at de aldri var tilstede da jeg underskrev

Nei. Du leser  bare det du vil lese. NEI!

Anonymkode: 1faa5...c57

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

om du har betalt så store summer på hus og bil må du ta med det kontoutskrifter som beviser dette og snakke med advokat. Du ville jo måtte ha betalt husleie uansett hvor du bodde, så det avhenger av hva advokaten mener er "vanlig forbruk" du uansett ville hatt eller om du har lagt altfor mye ned i å betale hans gjeld. Advokat er neste skritt uansett for å få orden på hva du har krav på.  

Anonymkode: 8b715...d80

Advokat sier at så lenge jeg skrev under på ektepakt, så er alt hans. Det eneste han kkke får, er det som står på min konto, pluss de eiendelene eg eier som ikke hører til huset, dvs noen få smykker. 

• Liker 1
Skrevet

Skrev alle sammen under med samme kulepenn? 

Anonymkode: bbb87...ab4

Skrevet

Skrev alle sammen under med samme kulepenn? 

Anonymkode: bbb87...ab4

Det harjo ingenting å si. Jeg kan jo bare hevde at han har tatt med seg kulepennen da han reiste til foreldrene sine

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det harjo ingenting å si. Jeg kan jo bare hevde at han har tatt med seg kulepennen da han reiste til foreldrene sine

Prøv gjerne, men Du kommer ingen vei med dette. HAN EIDE HUSET FØR DERE BLE GIFT. 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Prøv gjerne, men Du kommer ingen vei med dette. HAN EIDE HUSET FØR DERE BLE GIFT. 

Det er faen så sykt. Jeg sa at kunne ta opp lån og kjøpe meh inn, Men det trengte jeg ikke. Trodde han var snill. Dumme meg 

• Liker 4
Skrevet

Løpet er kjørt. Beste sjansen din vil jeg påstå er å spille på samvittigheten hans, og være åpen over at du syns det er forferdelig urettferdig og at du får en særdeles vanskelig økonomisk fremtid hvis du ikke får med deg større verdier ut. Vet ikke hvor mye du har på sparekonto, men de 100 000 som du kan få i verdier er ikke nok til å dekke egenkapitalkravet på en 40 kvm leilighet engang. 

Anonymkode: 3c8bd...686

• Liker 16
Skrevet

Mannen din vet at du har betalt, er det noe mulighet for å snakke med han om en avtale? Kjenner noen i samme situasjon. Mannen eide huset og hun hadde betalt mye både for huset og mat/ting til felles barn etc. Hun hadde egentlig ikke krav på en dritt da de skilte seg. Mannen ville ikke la henne stå på bar bakke så han tok opp lån på huset på 1 million og så fikk hun de pengene og kunne kjøpe seg ny bolig. 

Anonymkode: 75609...333

• Liker 5
Skrevet

Må man ha vitner på å skrive ektepakt?

Dersom det kreves, skulle en ikke tro at foreldrene hans er gyldige vitner? At de regnes som inhabile og har interesse i saken? 

Dersom vitner kreves, kan det sett utenfra, se ut som utøvelse av press fra de tre mot deg. 

Vet ikke hva lovverket sier her. Har han jussen på sin side, håper jeg din advokat finner smutthull i loven, slik at verdiene blir jevnt fordelt. 

Anonymkode: 6f4aa...e6e

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faen så sykt. Jeg sa at kunne ta opp lån og kjøpe meh inn, Men det trengte jeg ikke. Trodde han var snill. Dumme meg 

Uff så kip situasjon. 

Anonymkode: 2c94c...337

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken konto satte du inn 10 000 kr for "husleie" inn på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...