AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Hei Er det noen her som har forsøkt carnivore dietten? Hvilke kjøtt og type tilbehør (smør/krydder) har dere brukt? Erfaringer? Tips og råd? Anonymkode: 9d9fd...c7e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Kjøtteterdiett? Skal man ikke spise noe annet enn kjøtt da? Høres ikke sunt ut. Anonymkode: ed467...12e 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Det er en ganske spesifikk og spesiell retning av ekstrem lavkarbo. Hvorfor tror du at dette er noe for deg? Anonymkode: 5aa87...9a0 3
RightNow Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Har brukt en del tid på å lese meg opp på dette. Lite skrevet om i Norge. Har atopisk eksem og ekstrem bjørkepollen allergi. Som jeg har lest av erfaringer på nett - har mange opplevd bedring med blant annet allergier. Så av ren nysgjerrighet, teste dette ut for å se om det kan hjelpe. 2
RightNow Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, RightNow skrev: Har brukt en del tid på å lese meg opp på dette. Lite skrevet om i Norge. Har atopisk eksem og ekstrem bjørkepollen allergi. Som jeg har lest av erfaringer på nett - har mange opplevd bedring med blant annet allergier. Så av ren nysgjerrighet, teste dette ut for å se om det kan hjelpe. Forresten tråd starter 😂 Skjønner ikke hvorfor innlegget først ble satt som anonymt
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, RightNow said: Har brukt en del tid på å lese meg opp på dette. Lite skrevet om i Norge. Har atopisk eksem og ekstrem bjørkepollen allergi. Som jeg har lest av erfaringer på nett - har mange opplevd bedring med blant annet allergier. Så av ren nysgjerrighet, teste dette ut for å se om det kan hjelpe. Selvfølgelig er det lite skrevet om i Norge, her skal vi være så politisk korrekte og skjermes for alt mulig rart. Men, hvis hovedproblemet ditt er allergier, og spesielt de du nevner, så bør du undersøke de først, og dietter spesifikt tilnærmet dette, og ikke hoppe på algebra, før du har lært deg 1+1. Anonymkode: 62163...de4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Ikke gjør det, det er ikke noe bra. Du blir kvitt noen symptomer til å begynne med, men så kan du bli veldig syk. Det er bare det det gjør, undertrykker symptomer, og så vet du ikke hva annet som skjer i kroppen over tid. Frukt og grønnsaker har livsviktige næringsstoffer som man må ha for å holde seg frisk. Folk døde jo til sjøs fordi de ikke fikk frisk frukt og grønnsaker. http://theconversation.com/how-the-british-defeated-napoleon-with-citrus-fruit-58826 Prøv heller dette: Kutt ut hvete, melkeprodukter, egg, rapsolje, soya, mais og MSG i en periode og se hva som skjer. Disse tingene kan irritere slimhinnene og gjøre at man blir allergisk. Jeg hadde milde allergisymptomer før, og det ble helt borte da jeg kuttet ut melkeprodukter, alle tilsetningsstoffer, mais og raffinert sukker. Da jeg fikk høre om dette kuttet jeg ut det andre også, og ble bedre av flere tilstander, blant annet forstoppelse og smerte i leddene. Anonymkode: 7f4e9...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke gjør det, det er ikke noe bra. Du blir kvitt noen symptomer til å begynne med, men så kan du bli veldig syk. Det er bare det det gjør, undertrykker symptomer, og så vet du ikke hva annet som skjer i kroppen over tid. Frukt og grønnsaker har livsviktige næringsstoffer som man må ha for å holde seg frisk. Folk døde jo til sjøs fordi de ikke fikk frisk frukt og grønnsaker. http://theconversation.com/how-the-british-defeated-napoleon-with-citrus-fruit-58826 Prøv heller dette: Kutt ut hvete, melkeprodukter, egg, rapsolje, soya, mais og MSG i en periode og se hva som skjer. Disse tingene kan irritere slimhinnene og gjøre at man blir allergisk. Jeg hadde milde allergisymptomer før, og det ble helt borte da jeg kuttet ut melkeprodukter, alle tilsetningsstoffer, mais og raffinert sukker. Da jeg fikk høre om dette kuttet jeg ut det andre også, og ble bedre av flere tilstander, blant annet forstoppelse og smerte i leddene. Anonymkode: 7f4e9...3b7 Jeg har aldri sett så mye synsing og pisspreik i et og samme innlegg. Hvilken forskning er det du baserer påstandene dine på? Det er greit at alle kan komme med meningene sine her, men det holder ikke bare å si ditt eller datt, uten å ha enten en kjent vitenskap eller forskning å vise til. Anonymkode: 5aa87...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sett så mye synsing og pisspreik i et og samme innlegg. Hvilken forskning er det du baserer påstandene dine på? Det er greit at alle kan komme med meningene sine her, men det holder ikke bare å si ditt eller datt, uten å ha enten en kjent vitenskap eller forskning å vise til. Anonymkode: 5aa87...9a0 Da bør vel du komme med forskning og kjent vitenskap at det personen sier ikke er sant? Mye av det personen skrev er allmennkunnskap. Anonymkode: cde60...629 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Da bør vel du komme med forskning og kjent vitenskap at det personen sier ikke er sant? Mye av det personen skrev er allmennkunnskap. Anonymkode: cde60...629 Såkalt allmennkunnskap er ikke fasiten. Som oftest er det direkte feil, og et resultat av populære meninger, som på ingen måte er det samme som hva som er riktig og forskningsbasert. Det er forresten de som kommer med en påstand som må begrunne den, eller de. Anonymkode: 62163...de4 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri sett så mye synsing og pisspreik i et og samme innlegg. Hvilken forskning er det du baserer påstandene dine på? Det er greit at alle kan komme med meningene sine her, men det holder ikke bare å si ditt eller datt, uten å ha enten en kjent vitenskap eller forskning å vise til. Anonymkode: 5aa87...9a0 Interessant at du blir så aggressiv av å lese det jeg skriver, men når ts vil spise BARE kjøtt og drikke vann, da er du nesten positiv..? Anonymkode: 7f4e9...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 Er du en av disse som følger hun håpløse bloggeren, "kostholdsveilederen", som bedrev dette? Det gikk jo ikke for henne heller. Du trenger vitaminer og mineraler fra plantekost, å bare leve på kjøtt er ikke heldig. Anonymkode: bfd7b...ce8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 12 hours ago, RightNow said: Har brukt en del tid på å lese meg opp på dette. Lite skrevet om i Norge. Har atopisk eksem og ekstrem bjørkepollen allergi. Som jeg har lest av erfaringer på nett - har mange opplevd bedring med blant annet allergier. Så av ren nysgjerrighet, teste dette ut for å se om det kan hjelpe. Mange som sa de ble bra på lavkarbo og de personlige historiene grensen i noen tilfeller til å ha blitt frelst av jesus Men nå kom nylig en studie som viser at de som spiser lavkarbo lever kortere liv enn de som spiser "balansert" med fett, karbs og protein Vi har så mange studier som viser at mye grønnsaker er bra for helsen, fiberrik kost gir mindre risiko for tarmkreft, antioksidanter i bær og grønt er reduserer sjansen for kreft, havre til frokost er sunt for hjerte og reduserer sjansen for diabetes osv osv. Mennesker som har levd mye på kjøtt har også mer hjerteproblemer og dør som regel oftere enn sine naboer i land rundt som spiser mer grønt. Okinawaene var på et tidspunkt verdens lengstlevende folk, og de spiste under 10% dyreprodukter i kosten, og 60% av deres variant av søtpotet (som er litt annerledes enn den vi finner i Norge). Levealderen der har sunket noe etter at de begynte bli påvirket av vestens kosthold. 12 hours ago, AnonymBruker said: Ikke gjør det, det er ikke noe bra. Du blir kvitt noen symptomer til å begynne med, men så kan du bli veldig syk. Det er bare det det gjør, undertrykker symptomer, og så vet du ikke hva annet som skjer i kroppen over tid. Anonymkode: 7f4e9...3b7 Dette stemmer. Noen ganger er ikke manglende symptom tegn på at du har blitt frisk, det kan være tegn på at du blir verre eller at noe er galt. For eksempel hos noen mennesker som er kronisk oppblåst kan de ha mindre smerter i magen når de blir mer oppblåst, fordi de mister samtidig evnen til å føle smertene. Så selv om de kan føle at de blir bedre, blir de verre. Anonymkode: 93d61...fce 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå kom nylig en studie som viser at de som spiser lavkarbo lever kortere liv enn de som spiser "balansert" med fett, karbs og protein Vi har så mange studier som viser at mye grønnsaker er bra for helsen, fiberrik kost gir mindre risiko for tarmkreft, antioksidanter i bær og grønt er reduserer sjansen for kreft, havre til frokost er sunt for hjerte og reduserer sjansen for diabetes osv osv. Mennesker som har levd mye på kjøtt har også mer hjerteproblemer og dør som regel oftere enn sine naboer i land rundt som spiser mer grønt. Okinawaene var på et tidspunkt verdens lengstlevende folk, og de spiste under 10% dyreprodukter i kosten, og 60% av deres variant av søtpotet (som er litt annerledes enn den vi finner i Norge). Levealderen der har sunket noe etter at de begynte bli påvirket av vestens kosthold. . Anonymkode: 93d61...fce Det rare er at dette har vært kjent siden Atkins-dietten kom, men likevel kommer disse nye lavkarbo-diettene. Tragisk at folk må erfare det gang på gang. Jeg går ut fra at det er denne studien du mener, den virker jo omfattende og bra, noe å se på for de som vurderer dette: "This study prospectively examined the relationship between low carbohydrate diets, all-cause death, and deaths from coronary heart disease, cerebrovascular disease (including stroke), and cancer in a nationally representative sample of 24,825 participants of the US National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) during 1999 to 2010. Compared to participants with the highest carbohydrate consumption, those with the lowest intake had a 32% higher risk of all-cause death over an average 6.4-year follow-up. In addition, risks of death from coronary heart disease, cerebrovascular disease, and cancer were increased by 51%, 50%, and 35%, respectively."https://www.sciencedaily.com/releases/2018/08/180828085922.htm Grunnen til at karbohydrater har fått dårlig rykte er kanskje at folk tror at frukt er det samme som fruktsukker som de bruker i studier som viser den ene og den andre dårlige effekten. Men det de bruker er raffinert sukker som gjerne er maissirup fra GMO-mais. Det har ikke noe med frukt å gjøre. De få studiene som er blitt gjort med frukt viser helsefordeler, ikke bakdeler. Og glutenet, særlig glutenet i hvete, som er problematisk (og gluten er et protein, ikke et karbohydrat). Holder man seg unna det raffinerte sukkeret og hvete, evt. alt gluten, så har karbohydrater bare fordeler. Ta de unnselige potetene for eksempel, ingen som tenker på hvor sunne de er lenger: https://www.medicalnewstoday.com/articles/280579.php Anonymkode: 7f4e9...3b7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #15 Skrevet 24. februar 2019 13 timer siden, RightNow skrev: Har brukt en del tid på å lese meg opp på dette. Lite skrevet om i Norge. Har atopisk eksem og ekstrem bjørkepollen allergi. Som jeg har lest av erfaringer på nett - har mange opplevd bedring med blant annet allergier. Så av ren nysgjerrighet, teste dette ut for å se om det kan hjelpe. Jeg har atopisk eksem, og har opplevd stor bedring av å kutte ut kumelk og egg. Vet mange har de samme erfaringene. Spiser heller ikke kjøtt lenger, og huden min har aldri vært bedre. Anonymkode: 743b8...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #16 Skrevet 24. februar 2019 Jeg kan forstå ønsket ditt for å unngå å trigge allergi og eksem. Og det er ingenting som tilsier at man ikke kan spise mer kjøtt og mindre grønnsaker i pollensesongen enn hva man gjør resten av året. Men mennesker trenger alltid å spise fiber og grønt, i tillegg til kjøtt. Så du bør ikke kutte det ut. Det sagt, så er det helt klart enkelte frukter som er langt større grad enn andre. Kiwi, sitrusfrukter, jordbær, for å komme med noen. Men også epler og pærer kan være problematisk for de som er allergisk mot bjørk. Her er en bedre artikkel om kryssreaksjoner; https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/pollenallergi/kryssreaksjoner/ Hvis man kutter ut sitrusfrukter, kan man feks spise kålrot i stedet, mye C-vitamin i kålrot, og mye fiber. Anonymkode: 8e893...7c0
duplexx Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 Én livsstil passer ikke alle. Jegnkjenner mange som lever godt på pasta - det kan ikke jeg. Her er folk kjempeforskjellige. Om det er noe for deg eller ikke må du bare prøve. Jeg har det veldig godt på det - blander carnivore og paleoketo. Har også en eks som spiser kun kjøtt og fett, står noen artikkel om det på nettet en plass. Han har gått ned maaange kilo på den livsstilen og ble friskere og sunnere og freshere enn noen gang. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 20 minutter siden, duplexx skrev: Én livsstil passer ikke alle. Jegnkjenner mange som lever godt på pasta - det kan ikke jeg. Her er folk kjempeforskjellige. Om det er noe for deg eller ikke må du bare prøve. Jeg har det veldig godt på det - blander carnivore og paleoketo. Har også en eks som spiser kun kjøtt og fett, står noen artikkel om det på nettet en plass. Han har gått ned maaange kilo på den livsstilen og ble friskere og sunnere og freshere enn noen gang. Du tenker da at vi mennesker er forskjellig bygd? I utgangspunktet har vi like behov for næring. Pasta er ikke nødvendig mat. Ei heller kjøtt. Derimot er grønnsaker, frukt etc nødvendig. Ubalanse i kroppen kan føre til at man reagerer på vis de typer grønt og frukt. Det kan muligens bli bedre for en periode da man kutter ut raffinert sukker og andre tilsetningsstoffer når man kun spiser kjøtt, men i lengden vil det være farlig og øke risikoen for ganske mange sykdommer. Anonymkode: cde60...629 1
duplexx Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker da at vi mennesker er forskjellig bygd? I utgangspunktet har vi like behov for næring. Pasta er ikke nødvendig mat. Ei heller kjøtt. Derimot er grønnsaker, frukt etc nødvendig. Ubalanse i kroppen kan føre til at man reagerer på vis de typer grønt og frukt. Det kan muligens bli bedre for en periode da man kutter ut raffinert sukker og andre tilsetningsstoffer når man kun spiser kjøtt, men i lengden vil det være farlig og øke risikoen for ganske mange sykdommer. Anonymkode: cde60...629 «Ei heller kjøtt». Denne samtalen er død for meg. Forever. 4
RightNow Skrevet 25. februar 2019 #20 Skrevet 25. februar 2019 14 timer siden, duplexx skrev: Én livsstil passer ikke alle. Jegnkjenner mange som lever godt på pasta - det kan ikke jeg. Her er folk kjempeforskjellige. Om det er noe for deg eller ikke må du bare prøve. Jeg har det veldig godt på det - blander carnivore og paleoketo. Har også en eks som spiser kun kjøtt og fett, står noen artikkel om det på nettet en plass. Han har gått ned maaange kilo på den livsstilen og ble friskere og sunnere og freshere enn noen gang. Så flott med en kommentar om erfaring! Har lest en del om dette. Så kommer til å teste det ut et par måneder. Enkleste måten å finne ut av om det fungerer for meg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå