Gå til innhold

Betalte ikke hos psykolog, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

I forrige uke var jeg hos psykolog. Glemte oppi alt å spørre om hvordan jeg skal betale. Har stor, kjempestor angst for å ringe. Trodde man fikk regning på Pasientsky, men tydeligvis ikke.. Tror dere jeg får faktura i posten? Er litt bekymra nå, og det går ikke sende mail til de heller. Takk for alle svar! 

Anonymkode: 5d381...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får faktura i posten.

Vet det av erfaring.

Anonymkode: 7a3c3...8f7

• Liker 4
Skrevet

Dukker nok opp en giro i postkassa, eller på sms. Har selv glemt å betale etter besøk på DPS, hos legen og hos sykehuset, regningen  har alltid kommet i etterkant :) Hender seg at man må betale fakturagebyr i tillegg da, men...

Anonymkode: f6195...ee9

• Liker 2
Skrevet

Skal du tilbake til psykologen? Isåfall spør du da! Er det privat psykolog kan du sende en SMS og si at du rent glemte å betale og spørre hvordan betalingsform psykologen bruker! Min bruker kun vipps eller faktura, hun tar ikke kontanter, mens andre har kanskje kortterminal, så det varierer! Er det en DPS kan du jo ta turen innom, forklare situasjonen og spørre om du kan få betale! Pust med magen og glem dette til mandag!😊

Anonymkode: 4b74a...47f

• Liker 1
Skrevet

Lover deg: du får en faktura (eller inkasso). Hvis du skal tilbake kan du jo også bare ta det opp på neste time om du ikke har fått faktura noe sted innen da.

Anonymkode: 3a47e...5ec

• Liker 1
Skrevet

Okei takk for svar dere. Det er hos privat psykolog ja, jeg skal tilbake kanskje om to uker.. Synes det er rart det ikke har kommet enda, men det kan vel ta en liten stund. 

-TS :) 

Skrevet

Faktura. Hos dps så får jeg det på digipost. 

Anonymkode: 6ad94...b78

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lover deg: du får en faktura (eller inkasso). Hvis du skal tilbake kan du jo også bare ta det opp på neste time om du ikke har fått faktura noe sted innen da.

Anonymkode: 3a47e...5ec

Nei!

Man får ikke det, dårlig gjort å nevne det for noen som tydeligvis har angst for betaling og slikt i utgangspunktet!

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

I forrige uke var jeg hos psykolog. Glemte oppi alt å spørre om hvordan jeg skal betale. Har stor, kjempestor angst for å ringe. Trodde man fikk regning på Pasientsky, men tydeligvis ikke.. Tror dere jeg får faktura i posten? Er litt bekymra nå, og det går ikke sende mail til de heller. Takk for alle svar! 

Hva som skjer vil fremtiden vise. Bruker psykologen Melin så bør du ha mindre angst for å kontakte psyk. Enn angst for hva regningen fra Melin blir når den kommer frem til deg. 

Anonymkode: 74f19...4f7

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som skjer vil fremtiden vise. Bruker psykologen Melin så bør du ha mindre angst for å kontakte psyk. Enn angst for hva regningen fra Melin blir når den kommer frem til deg. 

Anonymkode: 74f19...4f7

Jeg tror ikke han gjør det. Men får sende på han en melding om det blir krise :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Man får ikke det, dårlig gjort å nevne det for noen som tydeligvis har angst for betaling og slikt i utgangspunktet!

Jo, man kan så absolutt få inkasso. Her jeg bor så sender ikke sykehus/lege/psykolog purreregning. Betaler man ikke den opprinnelige regningen så sendes det ut inkassovarsel. 

Anonymkode: be76a...820

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan så absolutt få inkasso. Her jeg bor så sender ikke sykehus/lege/psykolog purreregning. Betaler man ikke den opprinnelige regningen så sendes det ut inkassovarsel. 

Inkassovarsel ER jo purringen da.... et inkassovarsel er ikke inkasso. Det er bare en purring som varsler om at det kan bli sendt til inkasso om du ikke betaler innen fristen som er trykket på varselet.

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inkassovarsel er ikke det samme som inkasso. 

Anonymkode: 85b99...96f

• Liker 1
Skrevet

Men burde jeg ikke få en regning før jeg får inkasso? Han sa ingenting når jeg gikk.. Har betalt tidligere regninger på Pasientsky, og det var også der jeg bestilte timen. Synes det var så merkelig, men håper det kommer i posten da. :(

-TS

Skrevet

Altså fra andre behandlere, ikke han. Første gang jeg var der. 

-TS

Skrevet

Jeg får faktura i posten mellom to dager og to uker senere. Jeg har ikke fortalt familien at jeg går til psykolog, så nå stresser jeg opp mot to uker etter hvert besøk med å være først til postkassen. Siden det er så forskjellig når faktura kommer går jeg tidlig fra jobb hver dag frem til den har kommet.

De har ikke noe betalingsalternativ på avdelingen, de har det kanskje i en av de andre bygningene men siden jeg er avhengig av buss hadde jeg ikke hatt tid til å gå dit da det er fire timer til neste buss. Om jeg ikke måtte på jobb hadde jeg kanskje ventet. Må kanskje ta dette opp med psykologen, men hun vil si at det er bedre for meg å være åpen om dette......

Anonymkode: 22727...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...