AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Ser for meg at jeg kommer til å få tre barn (har to nå) etter hvert, men hvis jeg tilfeldigvis skulle blitt gravid med tvillinger, hadde jeg selvfølgelig ikke tatt bort en av dem. Det synes jeg er forferdelig.. Da blir det 4 Anonymkode: 40780...d87
atropos Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har tre barn og er fornøyd med det. Såpass fornøyd at jeg steriliserte meg etter siste barn. Jeg har fått min lille flokk, har overskudd til å ta vare på de og har økonomien til at det går rundt. Kunne sikkert fått til en fjerde også, men for oss er tre barn hådterlig og fire barn virker hektisk 2
Eneri Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Ville valgt tre. Tror det ville blitt hektisk nok å følge opp tre barn i hverdagen. Kunne også hatt en vanlig bil da (om de ikke kom så tett at man måtte ha tre barneseter samtidig).
Bimle Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Har fire og ville glatt valgt fem! Grunnen? De vokser for fort! 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Vi har tre og synes det er på grensen av hva jeg kan håndtere med full jobb, med fire ville alenetid for noen av oss voksne bli vanskelig tror jeg. Det er tre som trenger trøst, støtte og tid, det holder. Om jeg hadde fått barn tidligere og med større spenn kunne fire gått fint. Anonymkode: afa5e...edb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Har tre. Skulle gjerne hatt fire eller flere, men har ikke helse til det. Anonymkode: c67b0...e5c
asterix Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Kunne ikke valgt noen av delene siden jeg allerede har mange fler. 3-4 ble i minste laget for min del.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 Jeg vokste opp i en barneflokk på fire, og ville absolutt valgt det over tre. Rett og slett fordi med tre er det veldig lett at det blir to mot en, eller to som vil leke sammen uten den tredje, osv. Dynamikken ble helt annerledes med fire. Skal sies at vi også var relativt tette, så det blir kanskje annerledes om den tredje er en attpåklatt, osv. Selv begynte jeg så sent med barn at det neppe blir tid til flere en to - men jeg vil i alle fall ha et partall 😊 Anonymkode: d9ade...aef
Sylveon Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Siden jeg har 4 og føler at det er akkurat perfekt så sier jeg 4!
Vera Vinge Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 Jeg har tre, med de to eldste litt tette og noe mer avstand til nr tre. Syns det er helt perfekt for oss, og har hørt flere med tre barn sette pris på å ha det på den måten. Litt jobb og slit med de to litt tette, og så en tredje når overskuddet kom tilbake. Syns det er lett som en lek å ha en baby når de to eldste klarer seg mye mer selv. Så da virker det på én måte for dumt å få en fjerde, siden jeg ser for meg at det ville vært lurt å få nr tre og fire litt tett. Og jeg kan lure på om det er nr fire som ville veltet harmonien i familien, for da er man på ny runde med to tette barn. Her har også to av tre babyer vært urolige, og det har jo mye å si. Så for oss er nok tre barn bra, men syns det virker koselig å være fire barn i en familie, og for min del kunne jeg gjerne vært gravid og hatt baby en gang til. Så jeg driver og gir bort babyklær nå som den yngste nærmer seg et år, samtidig som jeg tar meg i å være usikker på om vi er helt ferdige etter nr tre. Her har jeg tenkt at siden det er to år mellom de to eldste og fire år mellom nr to og tre, vil det ikke bli samme problem med at en alltid vil være utenfor som hvis man har tre litt tette? Ville ikke tenkt at jeg måtte få et barn til bare av den grunn, hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 Har to og kunne aldri fått en til. Eller to. Anonymkode: dbdd5...5d8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 19 hours ago, atropos said: Jeg har tre barn og er fornøyd med det. Såpass fornøyd at jeg steriliserte meg etter siste barn. Jeg har fått min lille flokk, har overskudd til å ta vare på de og har økonomien til at det går rundt. Kunne sikkert fått til en fjerde også, men for oss er tre barn hådterlig og fire barn virker hektisk Nøyaktig slik er/var det her også. Og nå har vi fått gleden av tre barnebarn som vi koser oss med. Anonymkode: 34503...6c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå