male32 Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Synes det blir bare verre og verre. Så i dag at purreløken koster 69 pr kg på Extra. Paprika fra 69 og oppover. En liten pose med ferdig salat 35-40 kr! Sykt. Gulrot kjøper jeg first price. Sist koster den 20 kr. Så at Kiwi vant i VG sin matbørs og kom billigst ut på frukt & grønt. Prisene var hentet inn fra Oslo. Det er nok lokale forskjeller i prisene. Er mye dyrere her jeg bor. Dette gjelder alle butikker. Setter de opp prisene siden de gir medlemsbonus på frukt&grønt? 6
Muskath Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Det fins også frist price paprika. Like god den. Enig med deg at grønnsaker er dyrt ja. Er det mye dyrere enn Oslo der du bor, lurer jeg på hvor du bor. Tviler på at det er veldig billig i Oslo. Innvandrerbutikker kan nok i noen tilfeller være billigere kanskje. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Vet: det er helt drøyt. Å kombinere Extra, kiwi og rema og benytte at de har ulike tilbud er som regel det rimeligste. Men én butikk man bør unngå på all mat er Joker-butikkene. De har et prisnivå som flørter med 7-eleven for tiden: på alle varer. Anonymkode: 1b810...af2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 I min lokale innvandrerbutikk er det betydelig rimeligere enn i vanlig butikk. Type 9 kr for hjertesalat, 9 kr for kilo appelsiner, 5 kr for en agurk. Anonymkode: 7bd1f...56a 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Jeg kjøpte norsk salat idag til 25kr. Poteter til 10kr kilo. Synes ikke det er gale.. Begynn å dyrk selv for å spe på. Anonymkode: 99e55...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte norsk salat idag til 25kr. Poteter til 10kr kilo. Synes ikke det er gale.. Begynn å dyrk selv for å spe på. Anonymkode: 99e55...7e9 Ja for alle har en diger hage der de kan spa opp en aldri så liten potetåker..bortskjemt much? Anonymkode: 1b810...af2 9
NewInTown Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Bare som et tips; ferdigsalater er som regel mye dyrere enn å kjøpe en hel salat og blande/vaske selv. 14
Muskath Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 Det går an å dyrke litt da, nå blir det snart sommer! Jeg skal ha kasse med plukksalat og reddiker - kanskje sukkererter også. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja for alle har en diger hage der de kan spa opp en aldri så liten potetåker..bortskjemt much? Anonymkode: 1b810...af2 Bortskjemt? Interessert heter det. Det går fint an å dyrke på en balkong også. Spiser man etter årstidene er det også billigere. Anonymkode: 99e55...7e9 9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 Vær litt smart, da vel, og kjøp billigere grønnsaker, eller kjøp grønnsakene der de er billigere. Men det er vel en grei unnskyldning for en som "ikke liker" grønnsaker. Anonymkode: e713d...dca
missmcbeal Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 På Coop Extra har de paprika i 2pk av X-tra merket. Du får omtrent 2 for prisen av 1.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 Det er så store forskjeller også. Meny tar 40 kroner for én(!) mango. Rema tok 15. Anonymkode: 56870...486 6
Lill3My Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Noen ting som hjelper meg å holde kostnaden nede: * Kjøp sesongbasert * kjøp hos lokale gårdsutsalg * kjøp inn fryste blandinger når det er tilbud * first price! * løsvekt vs pakket, sjekk kiloprisene. Trepakning paprika fra First Price koster feks mindre enn paprika i løsvekt osv * frys ned ting du ikke rekker å spise. Kutt gjerne opp før du fryser så har du en ferdig wokmix å bruke senere * mye hermetikk er faktisk også ofte billig og bra og funker fint i en wokrett, Vannkastanjer, bambusskudd, sopp osv Endret 23. februar 2019 av Lill3My 6
Rumle Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så store forskjeller også. Meny tar 40 kroner for én(!) mango. Rema tok 15. Anonymkode: 56870...486 Men, Meny har også First Price mango til 10 kr pr stk 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #15 Skrevet 23. februar 2019 Jeg spiser mye frukt og grønnsaker, er Trumf-medlem og handler på Kiwi slik at jeg får de 15% i avslag, det hjelper. Coop er fryktelig dyrt her, bor på Hamar. Bruker også reko-ringen der en gård tilbyr øko-poteter til 18kr/kg nå, og er medlem i en andelsgård, slik at jeg får mye grønnsaker i sesongen, og kan også lagre poteter og andre grønnsaker derfra. Dumpstrer også for å få det til å gå rundt, butikkene kaster utrolig mye. Link til info om reko-ringer her: http://www.smabrukarlaget.no/norsk-bonde-og-smabrukarlag/matnyttig/lokalmatringer/aktive-reko-ringer/ Anonymkode: 6e4ef...d13 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortskjemt? Interessert heter det. Det går fint an å dyrke på en balkong også. Spiser man etter årstidene er det også billigere. Anonymkode: 99e55...7e9 Hvilken verden er du fra? Balkong er da heller ingen selvfølge. (Fuck så lei jeg er av folk som tar alle mulige fasiliteter som en selvfølge. ) Anonymkode: 1b810...af2 11
Biloba Skrevet 24. februar 2019 #17 Skrevet 24. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken verden er du fra? Balkong er da heller ingen selvfølge. (Fuck så lei jeg er av folk som tar alle mulige fasiliteter som en selvfølge. ) Anonymkode: 1b810...af2 Om man så har en gjennomsnittlig balkong, tviler jeg på om man får dyrket så mye der at man sparer noe særlig på grønnsaksbudsjettet. Jeg har et par pallekarmer, men det er mer hobby enn gullgruve😁 Det er herlig å ha egne friske urter for hånden, og grønnsakene smaker mye bedre, spesielt gulrøtter og cherrytomatene, som er ekstra gode typer. Tomat og urter kan dyrkes inne. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #18 Skrevet 24. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken verden er du fra? Balkong er da heller ingen selvfølge. (Fuck så lei jeg er av folk som tar alle mulige fasiliteter som en selvfølge. ) Anonymkode: 1b810...af2 Inngangsparti? Sitter man bortgjemt i en hule så har man kanskje andre ting å tenke på, det har du rett i. Har ikke man mulighet til å spe på som jeg FORESLO og ikke KREVDE at alle skulle gjøre så får man kjøpe fryste grønnsaker som nevnt og handle i sesong. Det er ikke en menneskerett å spise cherrytomater i februar. Herregud jeg er så lei av hårsåre mennesker. Anonymkode: 99e55...7e9 8
Inwe Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja for alle har en diger hage der de kan spa opp en aldri så liten potetåker..bortskjemt much? Anonymkode: 1b810...af2 Bor i en kjellerleilighet uten uteplass, her har vi både chilli og tomatplanter. Da vi hadde en liten terrasse midt i byen hadde vi paprika i tillegg. Planen er å dyrke alt selv med stor nok plass til en potetåker. Det er jo ikke å være bortskjemt, det er hva man ønsker. For å få til dette skal vi også flytte langt ut i skogen, da blir huset med stor tomt billigere enn husene med liten tomt nærmere byen. Hva har bortskjemt med saken å gjøre egentlig? 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #20 Skrevet 24. februar 2019 Ja fader så dyrt det har blitt! 😡 Anonymkode: eec26...3fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå