Gå til innhold

Butikkansatte: slipper dere inn kunder som kommer 10 minutter før åpningstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: cfd73...16a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: d2d61...f53

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor skulle de slippe inn noen før åpningstid i det hele tatt? 

Anonymkode: 2fb47...f84

• Liker 10
Skrevet

Nei. Det har vi faktisk ikke lov til.

Anonymkode: 57caa...2fa

• Liker 7
Skrevet

Hvis vi er klare til å åpne og ser at folk venter så kan vi godt åpne tidligere! 

Anonymkode: c68c2...75c

Skrevet

Nei, vi har nok av ting å gjøre før åpningstid. Det får kunder respektere. Samme som at butikken stenger når den stenger og ikke et sekund over.  Det tar tid å stenge en butikk og ansatte vil faktisk hjem en gang de også. Kunder som kommer fem minutter på og drar ut tiden er den verste sorten. 

Anonymkode: 8ed06...c18

• Liker 7
Skrevet

Nei. Åpningstid er åpningstid, det får kunder respektere.

Ti minutter er ikke lang tid, folk får tåle å vente den lille tiden.

Anonymkode: 8cb2f...dfd

Skrevet

Nei. Og jeg påpeker også at vi har stengt når kl er på slaget av stengetid. 

Anonymkode: eb01b...6dc

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Åpningstid er åpningstid, det får kunder respektere.

Ti minutter er ikke lang tid, folk får tåle å vente den lille tiden.

Anonymkode: 8cb2f...dfd

Kunden har alltid rett, 😛

• Liker 1
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk, matvarebutikk, så satt det alltid noen faste kunder i bilene og ventet på at vi åpnet så de kunne kjøpe frokosten sin. Åpnet aldri dørene før kl 0700.

Anonymkode: 8eb2a...c30

Skrevet

Ja selvfølgelig gjør jeg det. Ikke noe problem at en kunde småhandler litt mens vi gjør oss klare til å åpne. Sier bare at ring på når du er ferdig så kommer en, og alle kundene syntes det er supert. Handler om kundeservice.

• Liker 4
Skrevet

Nei! Jobber alene på morgenen, og pleier å lukke ned porten helt for å ta en tur på toalettet før åpning f.eks. Skal ofte stå alene i 3-4 timer på morgenen, så dette er helt nødvendig for min del. 

Ellers så har jeg stort sett en del å gjøre før åpning som jeg ikke ønsker at kundene skal være i butikken for. Telle opp kassen f.eks. Jeg springer også mye ut og inn fra kontoret for å printe ut nødvendige ting for dagen, siden jeg ikke kan gjøre dette når jeg står alene i butikken i åpningstiden. 

Skrevet

Hvis jeg er klar til å kunne ta kassen så de kan betale åpner jeg, men hvis jeg trenger den tiden på å bli ferdig med andre ting åpner jeg ikke. Men hos oss skal det litt til for at man ser at noen står utenfor å venter.

Anonymkode: 90c74...080

Skrevet
28 minutter siden, Steele skrev:

Ja selvfølgelig gjør jeg det. Ikke noe problem at en kunde småhandler litt mens vi gjør oss klare til å åpne. Sier bare at ring på når du er ferdig så kommer en, og alle kundene syntes det er supert. Handler om kundeservice.

Eller handler det heller om respekt for folks arbeidstid? 

Butikkene er åpne i mange timer. Dersom kundene ikke klarer å gjøre sine innkjøp i butikkenes åpningstid så bør de lære å disponere tiden sin bedre. 

Jeg jobber forresten ikke i butikk. Men da jeg gjorde det da jeg var ung så var kunder som kom rett før stengetid og nektet å gå da jeg måtte stenge av verste sort. Den gangen var butikkene i senter åpne fra 10-20 (nå er det vel gjerne enda lenger) så kundene hadde nok av muligheter til å handle i åpningstiden. At jeg måtte få ferdig oppgjøret for å rekke siste buss hjem var visst ikke så farlig... 🙄

Anonymkode: 6aa01...1cc

• Liker 1
Skrevet

Nei, butikkens forsikring (hvor premien bl.a. er satt på bakgrunn av at vi er tilknytttet et vaktselskap) sier at vi ikke skal åpne dørene før åpningstid. Ikke engang ett minutt før. Og hvis vi ikke får låst innen få minutter etter stengetid, må vi ringe vaktselskapet og gi beskjed, slik at vi ikke står uten vakt hvis noe oppstår med kunder i butikken.

Så må vi bare kompensere ved å være hyggelige mot kundene i åpningstiden, det er allikevel ikke slle som viser forståelse for st vi ikke kan ekspedere utover åpningstiden, hverken før eller etter.

Anonymkode: 46cc2...942

• Liker 2
Skrevet

Ja og nei. 

Hvis jeg ikke var klar til åpning sa jeg at de måtte vente til klokka var slagen.

Var det en fast kunde jeg kjente, hendte det jeg sa at de kunne gjerne plukke ut varene sine, men at jeg ikke var klar til å ekspedere før åpningstid.

Hvis alt var klart kunne jeg gjerne la noen handle før. Men da var det snakk om fem minutter på.

Skrevet

Niks, er så mye å gjøre før åpning at vi har rett og slett ikke tid. Pluss vi har alltid kø utenfor før vi åpner, så åpner vi 10 min før, så blir folk å komme enda 10 min tidligere enn det igjen...

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller handler det heller om respekt for folks arbeidstid? 

Anonymkode: 6aa01...1cc

Men jeg/de er jo allerede på jobb. Og da nekte å la folk handle bare av prinsipp er ekstremt dårlig kundebehandling. Og er det noe dagligvarebutikker trenger nå så er det fornøyde og lojale kunder. Og en måte er å vise litt velvillighet i morgenstresset.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jobber på senter, og folk venter utenfor gitteret før det tas opp når butikken åpner.

Anonymkode: 410cb...d3c

Skrevet
3 minutter siden, Steele skrev:

Men jeg/de er jo allerede på jobb. Og da nekte å la folk handle bare av prinsipp er ekstremt dårlig kundebehandling. Og er det noe dagligvarebutikker trenger nå så er det fornøyde og lojale kunder. Og en måte er å vise litt velvillighet i morgenstresset.

Hvis du må gjøre klart ting som du ikke får gjort klart når det er kunder i butikken så syntes jeg ikke det er "dårlig kundebehandling" og vente til åpningstid.

Der jeg jobber skal det gjøres en del ting ute på lageret, på kjøla og på bakrommet før åpningstid, og da syntes jeg det er helt greit å ikke ville ha kunder tuslende rundt i butikken alene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...