Martine16 Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Hei. Jag har nettopp hatt oversvømmelse i leiligheten min, alt vannet kom opp av do og sluk i dusj. Mine foreldre har forsikring i gjensidige (innbo) og jeg er under 20 år og går 1vgs. Mye av ting, klær, møbler og mat ble ødelagt. Har dere noen aning om hvordan dette blir for meg nå. Hva ca ish jeg vil få dekket, har ingen steder å bo da jeg går på skole og familie bor timer unna.. Kan jeg få dekket hotell foreks?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 4 minutter siden, Martine16 skrev: Hei. Jag har nettopp hatt oversvømmelse i leiligheten min, alt vannet kom opp av do og sluk i dusj. Mine foreldre har forsikring i gjensidige (innbo) og jeg er under 20 år og går 1vgs. Mye av ting, klær, møbler og mat ble ødelagt. Har dere noen aning om hvordan dette blir for meg nå. Hva ca ish jeg vil få dekket, har ingen steder å bo da jeg går på skole og familie bor timer unna.. Kan jeg få dekket hotell foreks? Du må ringe forsikringsselskapet. Hvilken forsikring dine foreldre har avgjør hvilken og om du kan få hjelp. Mange forsikringsselskap har døgnvakt og restverdifolkene jobber 24/7. Anonymkode: 73cfb...670 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Da må du ringe foreldrene dine, som melder til selskapet. Vilkår får du på nettsidene deres, der står det hva som dekkes Anonymkode: adab7...e59
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Hva som dekkes kommer an på vilkår i forsikringen. Da jeg hadde innbo via gjensidige, så dekket den barn som bodde borte grunnet utdanning, så lenge barnet ikke hadde meldt flytting i folkeregister. Hvilken sum som dekkes vil komme an på om gjenstandene kan repareres, hvis ikke så dekkes vanligvis "gjenskaffelse-sum" det vil si du får en sum som dem antar det vil koste å skaffe tilsvarende gjenstand for. Enkelte gjenstander vil kunne få redusert erstatning dersom dem er gamle/slitte. Det som er viktig er at du kontakter foreldrene dine øyeblikkelig, og får dem til å melde inn skaden. Du må også ta bilder av skadene du ser. En takstmann vil bedømme erstatningen. Har du allerede kastet ting som ble skadet, uten å dokumentere at det ble skadet i lekkasjen, så må du sannsynliggjøre at tingene var i boligen og ble skadet. Anonymkode: 8bf94...ae8
petterm Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 Og så er det viktig at du er ærlig overfor forsikringsselskapet! Noen prøver å "jukse" ved å kreve erstatning for mer enn de hadde. Hvis /når det blir oppdaget mister man hele erstatningen. I tillegg blir man anmeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå