AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Jeg og barnefar hadde ett av og på forhold i over 4 år som resulterte i 1 barn sammen. For en måned siden idag fikk jeg høre fra en ¨veninne¨ at han var ute å pulte noen som han også hadde snakket med i noen uker bak min rygg. Uken før dette snakket han om at han ville forlove seg osv... Han har også vært en udugelig far og forholdet var veldig dårlig.. var utro med en prostituert når jeg var gravid etc... har skremt meg å gjort meg redd han ++. Nå har vi kommet i den situasjonen at han kalte meg inn til familievernkontoret, sist gang jeg snakket med han før det blokket han meg over alt å sa at han ville ikke ha noe mer med hverken jeg eller barnet å gjøre. Men etter innkallingen fikk jeg tak i han å vi snakket over tlf, han vil ha samvær. Å han sa seg enig i at han kunne ha samvær med henne i min leilighet 2-3 ganger i måneden når han er hjemme siden han ikke har en fast plass å bo. Han holder nå på med henne som han var utro med. Etter en av tlf samtalene tenkte jeg at jeg skulle sjekke hvor ¨trofast¨ han egentlig er.. så jeg begynte å dirty prate med han å han bet rett på. Etter dette har jeg bare sagt at alt er ok å jeg er fornøyd med situasjonen. Vi har snakket om at moren min skal komme å vær her når han har samvær. Men dette er utrolig dumt å jeg vet jeg er skadet fra dette forholdet men jeg har så vanvittig lyst til å kysse han å ligge med han som før. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å ha kontakt med denne fyren. Jeg har dem to siste dagene sendt han bilde av datteren våres og fortalt om dagen vår men så svarer han plutselig ikke på kveldstid nå i helgen.. Fornuften i meg sier at han er ute å drikker å vil ikke snakke med eksen sin da. Andre siden tenker at han er ute å får seg noe i Bergen også. En eller annen gang må jeg møte denne fyren selv når han skal ha samvær, jeg vil absolutt ikke vær i ett forhold med han men jeg vil ligge med han å at ting kunne vært som før på den måten. Jeg savner at han snakker med meg å har lyst på meg. Men han er ett jævla høl, pent sagt. HVA! skal jeg gjøre?. Jeg vil egentlig bare blokke han å aldri ha noe med han å gjøre men han er faren til datteren min å da er vi vel på en måte knyttet sammen i de kommende årene. Jeg har alt ansvar. Hvordan skal jeg komme meg bak denne fyren men samtidig vite at han skal komme inn i min leilighet 2-3 ganger i måneden??. Jeg vil jo aller helst at han skal fordufte. Herregud føler meg helt sprø Anonymkode: e3a47...401
Rotemor Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Du valgte å få barn med han.... Du må svelge kameler i mange, mange år. Det er lite annet å si. Du får bruke nettverket ditt til å bearbeide følelsene. 3
Mazarini Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Ta tiden til hjelp. Møt andre mennesker med andre verdier. Møt andre menn/gutter med andre verdier. Du høres ung ut. Med alderen vil du forhåpentligvis tiltrekkes av mer ordentlige og bra mannfolk. Minn deg selv om at du nå har et «profesjonelt» forhold til eksen din. Dere må samarbeide, men ikke som par, fremover. Litt som med en arbeidskollega Og fortell deg selv gang på gang hvordan du mener en god kjæreste skal være, og minn deg selv på hvordan han ikke er det. Minn deg selv om hvilket forbilde du vil være for datteren din, og vær det. Lykke til. 1
Vera Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Herregud. Du/Dere har et barn midt oppi alt dette kaoset og dramaet. Kvinn/mann dere opp! 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, Vera skrev: Herregud. Du/Dere har et barn midt oppi alt dette kaoset og dramaet. Kvinn/mann dere opp! Spurte jeg om hvordan jeg skulle ¨kvinne meg opp?¨ Nei jeg spurte om råd og hjelp fra andre som har vært i en slik situasjon der eksen du fortsatt har følelser for (Liker ikke å innrømme det). Skal komme inn i hjemmet ditt 2-3 ganger i mnd. Evt hvordan andre mødre gjør det/tenker når det kommer til kontakt med eksen Anonymkode: e3a47...401
Vera Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spurte jeg om hvordan jeg skulle ¨kvinne meg opp?¨ Nei jeg spurte om råd og hjelp fra andre som har vært i en slik situasjon der eksen du fortsatt har følelser for (Liker ikke å innrømme det). Skal komme inn i hjemmet ditt 2-3 ganger i mnd. Evt hvordan andre mødre gjør det/tenker når det kommer til kontakt med eksen Anonymkode: e3a47...401 Ja, og det eneste jeg ser at du fokuserer på er hvem han puler når, hvor mange ganger han har pult, og at også du ønsker å pule han..selv om han har vært utro, og bla bla bla bla. Hvor står det noe om barnets behov i innlegget ditt? Du har VALGT å få barn med han, barnet har rett til samvær med begge foreldrene. Du skaper kaos og drama i livet til et helt uskyldig barn. Sett barnet foran dere selv! Dere har allerede prøvd å fungere som et par, det funket ikke! Kutt det ut, få en normal relasjon til hverandre, slik at barnet vokser opp i et trygt og stabilt hjem. 11
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, Vera skrev: Ja, og det eneste jeg ser at du fokuserer på er hvem han puler når, hvor mange ganger han har pult, og at også du ønsker å pule han..selv om han har vært utro, og bla bla bla bla. Hvor står det noe om barnets behov i innlegget ditt? Du har VALGT å få barn med han, barnet har rett til samvær med begge foreldrene. Du skaper kaos og drama i livet til et helt uskyldig barn. Sett barnet foran dere selv! Dere har allerede prøvd å fungere som et par, det funket ikke! Kutt det ut, få en normal relasjon til hverandre, slik at barnet vokser opp i et trygt og stabilt hjem. Kjære deg. Etter noen år i forhold som i utgangspunktet ikke var særlig bra, men som du også var utrolig glad i å ville gifte deg med en dag. Så skjedde det de som skjedde for nøyaktig en måned siden. Mener du at jeg skulle ha sittet her å vært total følelsesløs fordi barnet mitt går først? Barnet mitt er min hele verden å enda litt til det. Men SELV OM DET. Så er jeg også noen som har brukt noen år av livet mitt på å elske noen, på å tilbringe x antall timer med i løpet av dem årene som jeg også har åpnet meg helt opp for å han har åpnet seg tilbake. Ja kjære deg barnet mitt går først, men jeg er fortsatt en person selv om jeg er mamma. Han har rett på samvær, å det har jeg aldri nektet han. Men hvorfor i alle verdens navn sitter du her å er en total hjerneløs idiot på nettet når det eneste jeg lurte på var om jeg kunne få råd fra noen kloke hoder om hvordan jeg skal takle følelsene mine?. Thank you å good night til deg kjære. Anonymkode: e3a47...401 1
Vera Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg. Etter noen år i forhold som i utgangspunktet ikke var særlig bra, men som du også var utrolig glad i å ville gifte deg med en dag. Så skjedde det de som skjedde for nøyaktig en måned siden. Mener du at jeg skulle ha sittet her å vært total følelsesløs fordi barnet mitt går først? Barnet mitt er min hele verden å enda litt til det. Men SELV OM DET. Så er jeg også noen som har brukt noen år av livet mitt på å elske noen, på å tilbringe x antall timer med i løpet av dem årene som jeg også har åpnet meg helt opp for å han har åpnet seg tilbake. Ja kjære deg barnet mitt går først, men jeg er fortsatt en person selv om jeg er mamma. Han har rett på samvær, å det har jeg aldri nektet han. Men hvorfor i alle verdens navn sitter du her å er en total hjerneløs idiot på nettet når det eneste jeg lurte på var om jeg kunne få råd fra noen kloke hoder om hvordan jeg skal takle følelsene mine?. Thank you å good night til deg kjære. Anonymkode: e3a47...401 Les hovedinnlegget ditt en gang til. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Ta deg sammen. Du har et barn. Anonymkode: 4f082...3b3 3
Dr. Ops Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 Ts. Ser at du innser at du trenger hjelp til å takle følelsene dine. Hva kan du gjøre for å takle dem? Snakke med noen for å få de ut? Snakke med eksen alene for å rense luften før samvær? Du vil ikke ha han tilbake. Men du kan ikke gå og håpe på at alt blir som før. For det vil ikke han. Du må innse det også. Husk at det tar tid. Bit tennene sammen, vær sterk for barnets skyld når han er der, "lat som" han er en kollega, og så blir det lettere med tiden.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 Er det ingen mulighet for at han kan finne på noe med deres felles barn utenfor hjemmet ? Svømming,lekeland eller bare en lang gåtur? Tror at du er mer besatt av ideen om den perfekte fyren og ikke fyren i seg selv. Litt dumt råd med har du ikke noe annet valg enn å ha han hjemme så vil jeg råde deg til å enten la vær med å stelle deg selv der nede, eller tilfredsstille deg selv før han kommer. Så du slipper å ha så lyst på han når han er der. Og gjør alt annet enn å sitte oppå han. Husarbeid, sortere i bilder på pc’n, ta deg et langt bad eller en lang dusj. Unngå å prat med han. La barnet ditt få den gleden den har med pappaen sin. Anonymkode: 61536...f59
Miss/usikker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 Ikke stygt ment, men du virker utrolig umoden. Du ordlegger deg som en fjortis og måten du svarer @Vera på vitner om det. Jeg er forresten helt enig med henne- det eneste som egentlig kommer frem i hovedinnlegget ditt er at du vil pule han og at han kanskje dypper pølsa si i noen andre. Barnet er viktigst, ikke hvilke føleleser du har rundt han- det skulle du tenkt på før. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå