AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Først bakgrunnsinfo: Vi er så heldige når det kommer til flytting, at vi har kort oppsigelsestid på leil vi leier, og ikke mååå flytte en bestemt måned. Så lenge vi er på plass i ny by før august. Med det som bakgrunn er spm mitt: Hvor viktig er det for en 5åring med den årlige avslutningen i barnehagen? For han skal bytte bhg, men vi er fleksible på når. Bhg begynner i midten av august i ny by. Jeg lurer nemlig på om vi skal ta lang sommerferie fra 1.juni av, og at han derfor slutter i bhg fra da, eller om han burde bli i gamle bhg til midten av juli sånn at han får med seg sommeravslutningen. August måned er vi uansett på plass i ny by, siden vi flytter. Men vurderer altså å ta lang ferie først. Men vet ikke, siden det vil si at han må slutte i bhg han elsker noen uker før. Vet ikke hva som er best eller lurt å gjøre. Råd? Anonymkode: 35b46...b8f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Ikke spesielt viktig... Barnehagen ordner kanskje en markering for barnet på siste dag... Mine hadde "hoppe ut av vinduet". Men mine barn husker såvidt dette. De fikk med seg en perm med tegningene sine og noen bilder, den var viktigere. Anonymkode: 87433...e9e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Takk for svar Er så nervøs for å ikke gjøre overgangene riktig nok. Det blir mye "styr" med flytting uansett, så hadde vært deilig med en lang ferie for å liksom få noe ut av sommeren. Men er som sagt så redd for å ikke gjøre det riktig. At barnet skal ta skade eller noe av et eller annet. Jeg vet ikke, det er bare tanker som skrives høyt. Jeg er nervøs for å si det sånn.. Anonymkode: 35b46...b8f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Barnet er ikke der og vil sannsynligvis ikke savne det oppi alt annet som skjer. Bare ikke snakk om det dere heller, det går nok fint! Anonymkode: 6bc4d...2a6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Barnet er ikke der og vil sannsynligvis ikke savne det oppi alt annet som skjer. Bare ikke snakk om det dere heller, det går nok fint! Anonymkode: 6bc4d...2a6 Barnet får jo sikkert med seg at alle i bhg snakker om det og gleder seg til det da. Anonymkode: 35b46...b8f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet får jo sikkert med seg at alle i bhg snakker om det og gleder seg til det da. Anonymkode: 35b46...b8f Barn lever i nuet. Avslutning i barnehagen her var viktigst siste året - det får barnet med seg i ny barnehage. Det er ofte voksne som snakker om slikt, det å glede seg til noe som ligger en stund frem i tid. Barnehageavslutning ville ikke utløst noe savn fra mine barn, det var aldri en stor greie (med unntak av siste året som nevnt). Anonymkode: 6bc4d...2a6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Barn lever i nuet. Avslutning i barnehagen her var viktigst siste året - det får barnet med seg i ny barnehage. Det er ofte voksne som snakker om slikt, det å glede seg til noe som ligger en stund frem i tid. Barnehageavslutning ville ikke utløst noe savn fra mine barn, det var aldri en stor greie (med unntak av siste året som nevnt). Anonymkode: 6bc4d...2a6 Takk Anonymkode: 35b46...b8f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 Avslutningen er ikke viktig om det ikke er rett før skolestart. Vi flyttet da sønnen min var 4, han sluttet i bhg i begynnelsen av juni, så flyttet vi da og hadde lang sommerferie i den nye byen. Tror det var fint for ham å bli kjent med noen barn i gata før han begynte i bhg i august, og bli vant til stedet og huset, så ikke alt det nye kom samtidig. Men det hadde nok gått fint uansett altså. Anonymkode: 43ac1...687
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 52 minutter siden, AnonymBruker said: Avslutningen er ikke viktig om det ikke er rett før skolestart. Vi flyttet da sønnen min var 4, han sluttet i bhg i begynnelsen av juni, så flyttet vi da og hadde lang sommerferie i den nye byen. Tror det var fint for ham å bli kjent med noen barn i gata før han begynte i bhg i august, og bli vant til stedet og huset, så ikke alt det nye kom samtidig. Men det hadde nok gått fint uansett altså. Anonymkode: 43ac1...687 Tusen takk Da blir det nok ganske likt her. Anonymkode: 35b46...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå