Gå til innhold

Hvorfor er katter så fascinert av å være på badet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine katter elsker å være på badet, og den ene ligger gjerne og plasker i vannet i vasken. Han andre elsker å se på mens jeg dusjer. Lukker jeg igjen døra til badet så står de utenfor og skriker og klorer på døra. 

Flere som har sånne katter? Hva tror dere er grunnen til at de oppfører seg sånn, vil de bare ha selskap? 

Anonymkode: d8f18...c61

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ofte varmekabler på bad, og katter liker jo varmekilder å ligge i nærheten av. 

Min svigermors katter elsker å ligge under skapet på badet. Varmen i gulvet er det beste de vet.

Anonymkode: 52f2f...8ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker lukten fra avløpsrørene/sluken tror jeg, da de kan lukte mus og rotter etc som er langt unna.

Anonymkode: 7c55c...5ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er aldri på badet frivillig. Er bare inne og sover og spiser, for så å gå ut igjen.

Anonymkode: ebcff...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår vil være på badet med oss. Amerikansk cocker

Anonymkode: 5450e...177

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter liker å ligge på badegulvet fordi det er så deilig og varmt der. Før hadde jeg et par som var veldig fascinert av rennende vann, å se og høre dusjen og spyling i toalettet var favorittsysler:)

Anonymkode: 344a4...672

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine katter liker å ligge på badegulvet fordi det er så deilig og varmt der. Før hadde jeg et par som var veldig fascinert av rennende vann, å se og høre dusjen og spyling i toalettet var favorittsysler:)

Anonymkode: 344a4...672

Er akkurat sånn mine er, de vil faktisk inn i dusjen når jeg står der og liker å bli våte. Rare dyr altså! Den ene er Maine coon så de er vel over gjennomsnittlig glade i vann enn andre katter. Den andre er en huskatt men også han prøver å hoppe inn i dusjen. 

Anonymkode: d8f18...c61

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt elsker å drikke vann fra ulike steder. Så hva er vel bedre enn noen deilige dråper fra dusjen eller badekaret 😂

I tillegg er det jo varmt og godt på gulvet. Og han liker også å ligge på klær som ligger på badegulvet. Ikke noe så deilig som en svett sokk eller t-skjorte som noen ikke har plukket med seg 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ild skrev:

Min katt elsker å drikke vann fra ulike steder. Så hva er vel bedre enn noen deilige dråper fra dusjen eller badekaret 😂

I tillegg er det jo varmt og godt på gulvet. Og han liker også å ligge på klær som ligger på badegulvet. Ikke noe så deilig som en svett sokk eller t-skjorte som noen ikke har plukket med seg 😊

Akuratt som min katt . De er noen herlige rare dyr 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt er også veldig glad i å være på badet. Hun legger seg oppi vasken og venter på at vi skal skru på krana litt så hun kan ligge å drikke vann og dusje. Hun nekter å drikke vann fra skål, det vannet leker hun bare med. 

Anonymkode: 29fa5...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mellomste min som vil være med inn på badet, han elsker om jeg setter på dusjen slik at den drypper, og han kan prøve fange vannet. 

De andre to kommer inn for å se på meg når jeg går på do uten å lukke døra :popcorn:
Men dem er raske ute igjen dersom jeg selv går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet er kanskje ett av de kaldeste rommene våre, da det ikke er varme der inne og lengst unna varmen i huset. Men kattene elsker å være der om jeg er der inne. De løper allid inn sammen med meg der om morgenen, og hvis de ikke legger merke til at jeg skal dusje, så må jeg stoppe å dusje midtveis for å slippe de inn (ford de gneller sånn utenfor). De liker å se på, og smake på vannet i springen så det må jeg sette på drypp av og til. Ene liker å stå og skrape i dusjkabinettet. Så syns de det er gøy å leke med litt sånne småtterier som qtips og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min liker varmekablene... Og det virker som om han ruser seg på klorin 🙈 han ligger på gulvet og ruller seg rundt mens han maler og kurrer etter at jeg har vasket med klorin... ser helt salig ut 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at kattene mine liker å ligge på varmekabler. Den biten skjønner jeg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de liker å se oss gå på dass, det er en noe spesiell hobby spør du meg. 

Anonymkode: 94036...7fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elsker badet 😂 men så elsker hu vann også! Har egen badebalje med noen baller oppi (en gammel farseform) som hu leker med når jeg er i dusjen 😂 vi har ikke varmekabler, så det er ikke varmen hu er innpå der for. 

Anonymkode: 2515b...1b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to nakenkatter, så de elsker selvfølgelig badet, siden det er varmt.

Men uavhengig av det så er de stort der hvor jeg er, siden de naturligvis er innekatter, og er mer avhengig av variert stimuli inne, som de da jo får av oss menneskene de bor med.

Så jeg har tilskuere på do, i dusjen, når jeg er på kjøkkenet, ja, overalt.

Noen ganger når jeg bader selv så får de til og med bli med, etter å ha kommet på kanten av karet og spurt.. 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt forstå at kattene mine liker å ligge på varmekabler. Den biten skjønner jeg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de liker å se oss gå på dass, det er en noe spesiell hobby spør du meg. 

Anonymkode: 94036...7fc

De prøver bare å finne ut hvorfor du alltid markerer akkurat der 😉

Anonymkode: 7bf28...2d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Min liker å ligge på gulvet i gangen.. Regner med det skyldes varmekablene der og ikke sykdom 👀

Anonymkode: d9bdf...fcb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min liker å ligge på gulvet i gangen.. Regner med det skyldes varmekablene der og ikke sykdom 👀

Anonymkode: d9bdf...fcb

Sykt arti at du drar opp denne tråden akkurat når jeg er på badet og måtte åpne baderomsdøra til en gaulende katt med fomo 😅

Anonymkode: 2d47f...037

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...