Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har Brio Primo bilsete (arvet av bekjente), og det skal visstnok finnes noe man kan bruke for å få endret helningen på setet. Ønsker ikke å bruke hva som helst under der.

Føler at vesla blir sittende litt feil, med haken ned mot brystet, så ville gjerne få vippet setet litt. Har ikke målt helningen enda, riktignok, men det ser ikke helt riktig ut. 

Men, Brio lager ikke disse tingene lenger, og jeg vet ikke hvor jeg skal finne ekstrautstyr til sånne ting? Føler alt er spesialtilpasset merkene.

Tips?

Anonymkode: 6d65c...5be

Skrevet

Har dere innleggsputen? 

Vi har hatt to runder med Brio Primo seter, husker ikke om det var noen innstillinger, men vet det var en innleggspute vi brukte den første tiden.

Vårt satt også i base, så mulig det var noen justeringer også ved hjelp av den.

Anonymkode: 97676...1bf

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere innleggsputen? 

Vi har hatt to runder med Brio Primo seter, husker ikke om det var noen innstillinger, men vet det var en innleggspute vi brukte den første tiden.

Vårt satt også i base, så mulig det var noen justeringer også ved hjelp av den.

Leste noe om en pute, men vi har bare den som støtter rundt hodet? Tenkte først det var den vi hadde bomma på, at den skulle sittes på, men denne har jo hull til beltene.

Har Isofix-basen, eneste å stille på med denne er vel foten i gulvet, men denne må vel være så stram den kan for å støtte opp best mulig?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste noe om en pute, men vi har bare den som støtter rundt hodet? Tenkte først det var den vi hadde bomma på, at den skulle sittes på, men denne har jo hull til beltene.

Har Isofix-basen, eneste å stille på med denne er vel foten i gulvet, men denne må vel være så stram den kan for å støtte opp best mulig?

Ganske sikker på at det var en slags firkanta pute som var bak rumpe/rygg i tillegg til den som er rundt hodet. Den  bygde jo opp litt bak ungen, så vil nesten tro det er den dere mangler. Kan jo kanskje høre med de dere har arvet av?

Kan jo være flere versjoner av Brio Primo, men tror når jeg tenker etter at det kun var putene vi brukte. Men vet at barneseter også kan påvirkes av helningen på setet i bilen man har (vi måtte ha ulike sete nummer to i de to bilene våre pga dette.)

Skrevet

Du ser den vel egentlig på bildet her, dvs i bunnen av setet. 

C07910C7-BF52-4E4D-931B-F51C27D1ED20.jpeg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser den vel egentlig på bildet her, dvs i bunnen av setet. 

C07910C7-BF52-4E4D-931B-F51C27D1ED20.jpeg

Ja, det kan nok stemme! For den andre der har vi jo. 

Har spurt forrige eier, får se om det bringer hell.

Men hvis den er så enkel som den ser ut, så kan man vel kanskje bruke noe annet, tilsvarende? Merket jo at hun satt bedre i voksiposen oppi der, da ble det sikkert mer støtte rundt og under rumpa.

Skrevet

Jeg tror muligens jeg har den puten liggende hjemme, setet og basen har jeg gitt til Frivilligsentralen i kommunen, så om du trenger det kan du få mitt! 

Anonymkode: d31be...81d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror muligens jeg har den puten liggende hjemme, setet og basen har jeg gitt til Frivilligsentralen i kommunen, så om du trenger det kan du få mitt! 

Trykka på anonymknappen med et uhell 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så snilt! Vi skal se litt på det her, om det er noe som kan hjelpe, eller om det bare gjør så hun kommer høyere opp i setet?

Skrevet

Britax er det "nye navnet" til Brio. Ta eventuelt kontakt med de. Ikke bruk noe annet enn tilhørende produkter i allefall. 

Anonymkode: ef4aa...e00

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Britax er det "nye navnet" til Brio. Ta eventuelt kontakt med de. Ikke bruk noe annet enn tilhørende produkter i allefall. 

Is that so? Det visste jeg ikke!

Nei, hører om folk som bruker CD-covre og håndklær og sånn, det kan jo ikke fungere bra hvis det er en alvorlig ulykke 🙈

Skrevet

Jeg ville ikke tord å bruke et brukt, eldre bilsete som mangler deler, det er jo snakk om sikkerhetsutstyr. Sjekk ihvertfall produksjonsdato - bilstoler har en "best før dato" der de ikke kan garanteres å være trygge etter.

Anbefaler å lese punkt 11 her: https://www.forbrukerradet.no/guide/no-guidekategori/tenk-deg-om-for-du-kjoper-brukt-barnesete/

Anonymkode: 2b44f...0cf

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke tord å bruke et brukt, eldre bilsete som mangler deler, det er jo snakk om sikkerhetsutstyr. Sjekk ihvertfall produksjonsdato - bilstoler har en "best før dato" der de ikke kan garanteres å være trygge etter.

Anbefaler å lese punkt 11 her: https://www.forbrukerradet.no/guide/no-guidekategori/tenk-deg-om-for-du-kjoper-brukt-barnesete/

Feil link - det var denne jeg tenkte på: https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Artiklen er ok den, men her er en sjekkliste for brukte seter som var fin  

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Is that so? Det visste jeg ikke!

Nei, hører om folk som bruker CD-covre og håndklær og sånn, det kan jo ikke fungere bra hvis det er en alvorlig ulykke 🙈

CD-covre? Yikes! 😬

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

CD-covre? Yikes! 😬

I know, det høres jo helt forferdelig ut! Da må det være bedre å henge litt med hodet. 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...