Gå til innhold

Barn på 3,5 år har plutselig veldig mange uhell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har gått med truse siden sommeren 2018, og det har stort sett gått veldig bra med lang tid mellom uhellene. Men nå etter nyttår har hun stort sett uhell hver dag, kan være flere ganger daglig også. Både tiss og bæsj. Og det er ikke bare litt heller. Men en og annen dag går det greit igjen. 

Hva ville andre gjort? Er litt rådvill ang truse eller å gå tilbake til bleie en periode. Hva ville dere andre ha gjort? Har selvsagt pratet mye med henne om det.

Anonymkode: fb552...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du kjøpe up and go som er tynnere enn de vanlige bleiene? Leste noe om det i en annen tråd for lenge siden, til barn som har uhell. Prøv å Google det evt. 

Anonymkode: a23f5...4f0

Skrevet

Vi tok på bleie igjen. Alle sa vi ikke måtte gjøre det men det virket nesten som han ble så stresset av uhellene at det ble flere uhell.. Vi tok på bleie en liten periode så vi slapp masse styr rundt dette med tiss og bæsj. Tok bare en helg med bleie på dagtid og et par mnd med bleie på natt så har uhellene sluttet helt når vi tok av bleia igjen. 

Han tisset og bæsjet på do selv den perioden vi hadde på bleie igjen, men virket som hele ungen slappet mer av fordi han ikke trengte å være redd for uhell. 

Til info kjeftet vi ikke når han hadde uhell, men allikevel ble det en kjip greie for han når han tisset på seg. 

Vi er glad vi ikke hørte på alle andre og gjorde det vi mente var best for vårt barn. 

Anonymkode: 132a0...256

Skrevet

I hvert fall ikke kjeft eller få barnet til å føle skyld. Ikke virk som at dere er skuffet o.l. 

Anonymkode: 963f1...dad

Skrevet

Jeg tok ikke på bleie. Det vil si, jeg både truet med det og forsøkt å få det gjennomført, men det ble så pass stort nederlag for barnet at jeg droppa da. Annet enn det har jeg egentlig ikke tips. Har gått til innkjøp av kjempemange truser, og han bytter 3 truser daglig. Det er storsett små tisseuhell både på dagtid og natt, og det går litt i bølger. Og barnet er nå 4,5 og det har ikke blitt bedre. Er i grunn glad at vi ikke tok bleie på, tross mer vask, Jeg tror ikke vi ville klart å slutte på nytt med bleie, på en god stund.

Anonymkode: fb1d1...347

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har gått med truse siden sommeren 2018, og det har stort sett gått veldig bra med lang tid mellom uhellene. Men nå etter nyttår har hun stort sett uhell hver dag, kan være flere ganger daglig også. Både tiss og bæsj. Og det er ikke bare litt heller. Men en og annen dag går det greit igjen. 

Hva ville andre gjort? Er litt rådvill ang truse eller å gå tilbake til bleie en periode. Hva ville dere andre ha gjort? Har selvsagt pratet mye med henne om det.

Anonymkode: fb552...803

Dattera mi hadde en slik periode etter sommeren. Sluttet med bleier rett etter 2års dagen sin, veldig lite uhell fra mai til august, også MASSE uhell en periode.. Jeg ble også rådvill, men tenkte at nei bleia skal ikke på igjen. Vi hadde hu hyppigere på do hjemme og barnehagen fulgte opp, etter 2-3 uker (litt usikker på hvor lenge det varte) så gikk det over, nå blir hun 3 i april og har veldig sjelden uhell. 

Sover hun uten bleie? Hvis ikke prøv å fjern denne? Vår hadde fortsatt bleie på natt når alle disse uhellene var, tenkte kanskje det var forvirrende, så fjernet den på natten og har hatt uhell på natt kanskje 4 ganger etter dette 👍

Jeg tror jeg hadde lagt inn fast rutine på å tisse ved levering i barnehage (selv om hun akkurat har tisset hjemme), sendt med masse skift, hatt is i magen og latt det gå seg til altså 🙂 Tror det å ta på igjen bleia kun vil være en bjørnetjeneste.

Lykke til!

Endret av MVN90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...