Hilde Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Sambo har tilsammen betalt 18000 kroner i renter til lånekassen i 2004. (Akkurat ferdig med utdanning + to utsettelser har gjort at det har hopet seg opp, og han betaler altså kun renter, ikke avdrag foreløpig.) Men, på selvangivelsen står det oppført 3579,-. Jeg trodde de tallene der så godt som alltid stemte, de har i alle fall gjort det for min del. Rart? Og, hvordan retter man egentlig sånt? Dvs, man retter det jo skriftlig på selvangivelsen, men må man også sørge for å gi beskjed til lånekassen?
Gjest Turi Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Riktig rentebeløp skal jo stå i årsoppgaven fra Lånekassen. Står det ikke der? Om det er feil i selvangivelsen og riktig i årsoppgaven, er det bare å endre på altinn.no uten å gjøre noe mer.
LilleBille Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Desverre forekommer det feil på de ferdigutfylte .. og hvor de får tallene fra kan man av og til lure på - derfor er det jo så viktig å sjekke - og endre. Selv har jeg både fått ekstra hus og 4 biler på papiret - og ikke aner jeg hvor de fikk det fra.
Hilde Skrevet 13. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2005 Han har selvsagt klart å rote vekk akkurat den årsoppgaven.. Men, får ringe lånekassen og høre hva de sier de har oppført.
Fakse Skrevet 13. april 2005 #5 Skrevet 13. april 2005 Det er ganske ofte feil i selvangivelsen. Man retter det opp ved å skrive på riktig tall når man sender inn eller når man leverer på nett. Har man noe å rette kan man altså ikke levere inn på sms. Tror din samboer kan finne riktig tall om han logger seg inn på hjemmesidene til lånekassen. Man skal jo alltid ta vare på årsoppgaver til selvangivelsen er levert, så du får stramme han litt opp da
Gjest Alette Skrevet 13. april 2005 #6 Skrevet 13. april 2005 Han har selvsagt klart å rote vekk akkurat den årsoppgaven.. Men' date=' får ringe lånekassen og høre hva de sier de har oppført.[/quote'] Årsoppgaven ligger på Lånekassens internettsider hvis han har pinkoden sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå