Gå til innhold

Gått ned over 10 kg og holdt deg der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hvordan du gikk ned og hvordan du har holdt deg der?

Lavkarbo eller lavkalori? Noe annet?

Operasjon er ikke et alternativ...;)

Trente du - hva og hvor ofte?

Hva er du mest fornøyd med i ettertid?

Hilsen ei som er i overgangsalderen, har lavt stoffskifte, er i faresonen for diabetes og har slutta å røyke! :unsure:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned i vekt med kaloriunderskudd, og har holdt vekta med kaloribalanse - som alle andre. Jeg trente/trener ikke. Det jeg er mest fornøyd med, er hvor mye forholdet mitt til mat har forbedret seg.

Anonymkode: cde91...e07

• Liker 3
Skrevet (endret)

Gått ned over 60 kg og holdt meg der. Gikk ned med lavkalori, måtte fortsette å følge med på kaloriene frem til jeg sluttet på p-pillene og gikk over til et plantebasert kosthold. Nå spiser jeg akkurat hva jeg vil og hvor mye jeg vil uten å gå opp igjen. Trener styrke 5-6 ganger i uken (ble bitt av basillen når jeg gikk ned) og kunne aldri tenkt meg å slutte med det. 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Jeg telte kalorier.

Etter å ha gått ned 5-6 kg stoppet vektnedgangen litt opp,så da begynte jeg å jogge.Jogget ei runde på 6 km 5 dager i uka i tillegg gikk jeg mange toppturer med barna.

Nå etter ett halvt år holder jeg vekta med kaloritelling og styrketrening.Nå trener jeg 5-6 ganger i uka og digger det😄

Det jeg er mest fornøyd med er at nå begynner jeg å få en trent kropp og musklene begynner å komme frem💪🏻

Skrevet
27 minutter siden, Thomasine said:

Hilsen ei som er i overgangsalderen, har lavt stoffskifte, er i faresonen for diabetes og har slutta å røyke! :unsure:

Kaloriunderskudd og kutte ut alkohol. Hvis jeg går ned 10 kg, kan jeg enkelt gå opp 5 hvis jeg drikker alkohol og spiser junk på¨en helg. 

Anonymkode: 48102...085

Skrevet

Matdagbok og bevissthet, noe telling, men som regel var det nok at jeg førte opp alt, da tenkte jeg meg om to ganger før jeg gikk i skapet for å "gresse" på kvelden. Brukte et år på nedgangen og det året førte trolig til bedre og sunnere vaner for jeg la fra meg matdagboken en stund etter matchvekt var nådd, og har ikke gått opp igjen siden (dog vekten varierer med rundt 2 kg gjennom en måned). 

Anonymkode: 99ac8...e06

Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg på tre måneder ved hjelp av konstant kaloriunderskudd. Har lavt stoffskifte, så jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare det. Lå på denne vekta i fem år før jeg i fjor presterte å få dilla på is og kake. Gikk opp fem kilo som jeg nå må jobbe av meg igjen🙄

Anonymkode: a8961...80b

Skrevet

Gikk ned 25 kg på ketolysekuren(lavkarbo). Holdt meg der i noen år, men vipper opp og ned 5-10 kg. Går da ned ved å spise lavkalori. Lavkarbo var veldig effektivt, men i det daglige er det lettere å spise lavkalori synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Gått ned over 80 kg, og holder fortsatt på.

Teller kalorier og går minst 10 000 skritt daglig. For tiden trener jeg 3-5 dager per uke, men har stort sett holdt meg til skrittene i mesteparten av vektnedgangen.

Skrevet

Hvis du er i faresonen for diabetes burde du helt klart undersøke forskjellige tilnærminger for å redusere karbohydrater, og også kikke litt på fasting.

Anonymkode: 4425a...11e

• Liker 1
Skrevet

Gikk ned 15 kg (var kun såvidt overvektig i utgangspunktet) og har holdt meg der de siste ti årene. Jeg sluttet å spise alt jeg hadde lyst på (er egentlig skikkelig godtergris). Jeg spiser egentlig helt vanlig mat nå, men har etter hvert lært meg kalorier, så jeg vet sånn ca. hvor mange kalorier jeg får i meg. Spiser karbohydrater og søtsaker fortsatt, bare med måte.

Anonymkode: 35a40...afd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk ned 15 kg (var kun såvidt overvektig i utgangspunktet) og har holdt meg der de siste ti årene. Jeg sluttet å spise alt jeg hadde lyst på (er egentlig skikkelig godtergris). Jeg spiser egentlig helt vanlig mat nå, men har etter hvert lært meg kalorier, så jeg vet sånn ca. hvor mange kalorier jeg får i meg. Spiser karbohydrater og søtsaker fortsatt, bare med måte.

Ser at det jeg har uthevet kanskje ble litt uklart. Jeg mente at jeg før spiste alt jeg hadde lyst på, men at jeg sluttet med dette, altså begynte å begrense meg.

Skrevet (endret)

Gått ned totalt 23 kg. Gjorde det ved å ligge i et kaloriunderskudd. Har holdt vekta ved å holde meg i kaloribalanse. Nekter meg ikke noen spesielle matvarer. Jeg trente, og trener nå. Trener normalt 4 dager i uka, og prøver å passe på å være noe i bevegelse hver dag (turer på hviledager f.eks.). Trener mest styrke. Mest fornøyd med at jeg har klart å gå fra å være en røykende, junkfoodspisende person som gikk på fylla omtrent hver helg, til å bli glad i det å gi kroppen min det den trenger av riktig næring og trening. Og det er ikke en gang et ork lenger, det er en glede. 

Endret av drue
Skrevet

Gikk ned 20 kg ved å telle kalorier. Vedlikehold nå ved å fortsette å telle og å trene... 

Anonymkode: 3a2bd...d29

Skrevet
6 timer siden, Inwe skrev:

Gått ned over 60 kg og holdt meg der. Gikk ned med lavkalori, måtte fortsette å følge med på kaloriene frem til jeg sluttet på p-pillene og gikk over til et plantebasert kosthold. Nå spiser jeg akkurat hva jeg vil og hvor mye jeg vil uten å gå opp igjen. Trener styrke 5-6 ganger i uken (ble bitt av basillen når jeg gikk ned) og kunne aldri tenkt meg å slutte med det. 

Må bare spørre: Hva spiser du av plantebasert som gjør deg mett? Spørr ikke for å være krass altså, men er oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: 7a069...d48

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare spørre: Hva spiser du av plantebasert som gjør deg mett? Spørr ikke for å være krass altså, men er oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: 7a069...d48

Alt jeg spiser gjør meg mett, så det blir litt vanskelig å svare på. Kan komme med eksempler, frokosten er alltid hjemmebakt brød bestående av sammalt hvete, rugmel og frø (har brødbakemaskin) med hjemmelaget hummus på. Utrolig mettende. Ellers hadde vi pizza med soya mince og vegansk ost i går. I dag blir det pasta med soya mince og tomatsaus. Lager også taco på linser eller pad Thai med tofu ofte. 

Spiser til jeg blir mett og passer alltid på å ha nok fett og protein i maten.

Nysgjerrig tilbake, hva er det med plantebasert kost som gjør at du tror du ikke blir mett? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...