Gå til innhold

Er det riktig av politiet å kaste ut husokkupantene?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Synes dere det er riktig av politiet å kaste ut husokkupantene??? Er ikke dette hus som ikk eblir brukt til noe? hvorfor kan de ikke være der da? :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg så på nyhetene på TVN at huset er solgt og skal leies ut. Så ja, i dette tilfelle synes jeg det er riktig, for hvorfor skal husokkupantene bo gratis mens alle vi andre skal betale for oss?

Skrevet

Ja, selvsagt skal de kastes ut !

Skulle likt å sett et samfunn hvor folk bare skal ta seg til rette rundt omkring ... la slampene få seg jobb og skaffe seg et sted å bo selv ...

Skrevet

Ja faen, få dem ut! Men hvorfor stoppe der? Sjøen er stor.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Husokkupanter? Hvor?

Kan du ikke legge ved en link eller noe? Jeg er ikke informert om noe som har skjedd i verden idag jeg.

Men prinsipiellt:

Hus trenger hus, hus trenger folk.

Men når eieren vil ha tilbake huset sitt får gratisboere ydmykt flytte ut.

Skrevet
Ja, selvsagt skal de kastes ut !

Skulle likt å sett et samfunn hvor folk bare skal ta seg til rette rundt omkring ... la slampene få seg jobb og skaffe seg et sted å bo selv ...

:Nikke:

Gjest Gjesta
Skrevet

Visste ikke at det skulle leies ut, så bare bilde av det på tv, men det finnes jo mange forlatte hus som ikke blir brukt til noe. Jeg synes ikke det er så ille at de bor der jeg. Mange av dem har jo ikke noe hjem og ingen av oss ville bodd der likevel. Hvorfor kan de ikke bare være der da, om ikke husene i nærmeste framtid skal brukes til noen ting?? Bedre enn at de skal gå rundt uten noen plass å være.... :o

Skrevet

Og enkelte husokkupanter gjør det faktisk for å sette fokus på boligproblemene. Gårdeiere som ikke holder bygninger i orden, når de like gjerne kunne solgt til neon som ville gjort det om til egnede boliger.

Gjest Lompa i.i
Skrevet

Det media IKKe klarte, eller brød seg med, å få frem her var hvor mye godt husokkupantene faktisk gjorde for de gamle og syke som bor i den samme blokka. De gikk ut med de, handlet for de, bar ut søppel og lagde mat, ryddet og stelte for de, men først og fremst var de tilstede. De var selskpa, menneskelig nærthet og omtanke. De samlet inn julemat og gaver fra butikker og alle som vile/kunne gi noe i området og holdt en skikkelig julefeiring, noe mange av de gamle ikke har hatt på mange år. De har sittet ensomme i leilighetene sine, ute av stand til å komme seg ut på egen hånd. Nå er de atter alene og overlatt til seg selv....

Jeg blir så forbannet at jeg blir kvalm.

Gjest Krølltoppen i.i.
Skrevet
Det media IKKe klarte, eller brød seg med, å få frem her var hvor mye godt husokkupantene faktisk gjorde for de gamle og syke som bor i den samme blokka. De gikk ut med de, handlet for de, bar ut søppel og lagde mat, ryddet og stelte for de, men først og fremst var de tilstede. De var selskpa, menneskelig nærthet og omtanke. De samlet inn julemat og gaver fra butikker og alle som vile/kunne gi noe i området og holdt en skikkelig julefeiring, noe mange av de gamle ikke har hatt på mange år. De har sittet ensomme i leilighetene sine, ute av stand til å komme seg ut på egen hånd. Nå er de atter alene og overlatt til seg selv....

Kanskje husokkupantene kunne få seg jobb som hjemmehjelp?

Da hadde de gjort akkurat det samme som du beskriver, fått lønn for det og fått råd til egen bolig. Tre fluer i en smekk.

:wink:

Gjest happyending
Skrevet

Som man reder ligger man..

Syns forresten jeg så tagging i oppgangen på den okkuperte blokka??

Gjest Violetta
Skrevet

Mente de at dette skulle gjøre opp for husleien da eller? Om de virkelig gjorde dette for de gamles skyld kan jeg ikke skjønne at de ikke kan fortsette å gjøre det.

Om de gjør de gode gjerningene for å rettferdiggjøre seg selv blir JEG kvalm av dem....

Gjest Anonymous
Skrevet
Om de gjør de gode gjerningene for å rettferdiggjøre seg selv blir JEG kvalm av dem....

Hallooo! Hvorfor skal man mistenkeliggjøre og rakke ned på noen når de viser empati og er hjelpsomme?

Kanskje tante fiolett fikk et akutt anfall av dårlig samvittighet og derfor blir irritert over å bli påminnet om at hun selv kanskje ikke er så grei som hun burde?

Det er større respekt for dem som faktisk GJØR NOE for andre, enn dem som bare er store i kjeften og prater (eller slenger dritt om dem som gjør noe).

Skrevet

Mener jeg leste om at beboerne også ble forstyrret av uro, som f.eks fester sent på natten, høy musikk o.l., samt knuste ruter og massiv tagging.

Greit at de innkalte til nabomøte og bød på vafler og kaffe, men det rettferdiggjør ikke sivil ulydighet.

Skrevet

Selvfølgelig skal de kastes ut. Man kan ikke bare flytte inn på andres eiendom uten å spørre.

De hindres da ikke i å gjøre gode gjerninger selv om de bor et annet sted hvor det er lovlig?

Skrevet
Jeg synes ikke det er så ille at de bor der jeg. Mange av dem har jo ikke noe hjem og ingen av oss ville bodd der likevel.

10 % var reelt hjemløse, resten ikke. 10 % (5 personer) synes jegh ikke er mange.

De fem som er anerkjent av kommunen som reelt bostedløse, er lovet hjelp av kommunen

Forøvrig:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/04/12/428643.html

Det var på tide at politiet kom. Vi reagerer på at hele bygget er blitt tagget ned og flere ruter er knust etter at okkupantene kom. Selv om jeg ikke har opplevd slossing eller den type bråk, er det en del festing og støy om natten, sier nabo Dag Vidar Frønes til Dagbladet.no.
Skrevet

de er helt sikkert hyggelige mennesker med mye godt å by på, jeg har kjøpt vafler hos dem når de har stått og solgt på finværsdager og jeg har spasert forbi jeg.

men det gir dem ikke retten til bygningen.

det ER engang slik at vi må betale for hus her i norge, nå er huset solgt og skal brukes til utleieleiligheter i ett område der det bor mange mennesker, da må de selvsagt ut!

hadde det skulle fortsatt å stå tomt så hadde de vel fortsatt fått være der også.

og ja, de har gjort mye fint for de gamle sikkert, men det kan de da (som andre sier) fortsette med, så lenge de gjorde det pga gode hjerter!! bryr de seg om de eldre de har hjulpet, så er det vel bare å fortsette selv om de ikke lenger kan bo der?

det ER nedtagga der, og det har sett rimelig shabby ut lenge, skjønner at huseier selger når muligheten byr seg jeg.

så ja, jeg synes det er rett at okkupantene blir kastet ut når huset skal brukes til noe annet. selv om jeg aldri hadde noen problemer med at de bodde der så lenge det allikevel sto tomt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er helt greit at husokkupanter blir kastet ut.

Gjest Violetta
Skrevet

Hallooo! Hvorfor skal man mistenkeliggjøre og rakke ned på noen når de viser empati og er hjelpsomme?

Kanskje tante fiolett fikk et akutt anfall av dårlig samvittighet og derfor blir irritert over å bli påminnet om at hun selv kanskje ikke er så grei som hun burde? :ler:

Det er større respekt for dem som faktisk GJØR NOE for andre, enn dem som bare er store i kjeften og prater (eller slenger dritt om dem som gjør noe).

Det som gjør meg kvalm er folk som utnytter gamle og forsvarsløse for å fremme sin egen sak, som i dette tilfellet. Når de ikke kan "bruke" dem mer politisk, så gidder de ikke å hjelpe dem lenger.

Skjønte du det nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...