Charlotte_87 Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har søkt på en stilling internt på jobben. Jeg har gode muligheter for å lykkes, kun en ting som er ett problem; min engelsk. Vi er en internasjonal bedrift og engelsk er vårt "jobb språk". Hittil har jeg klart meg med det jeg kan vanlig engelsk, da i min jobb går det mest i norsk. Men i den nye jobben om jeg får den, må jeg blant annet holde opplæring for nye ansatte på engelsk. Hva er ditt beste tips til å bli profesjonell i engelsk. Jo jeg ser filmer, leser bøker og ser på bbc. Men jeg trenger noe som gir helt konkrete resultater og ikke på "liksom god engelsk" men "Business English".... noen råd...
Gjest JeSuisLouise Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Har du mulighet for å dra på engelsk-kurs i England eller noe? Du må praktisere det med folk som kan det godt. Finnes også egne engelsk-kurs her i Norge har jeg sett, sikkert bare å google classes in business English + navnet på byen der du bor. Jeg jobber også i en internasjonal bedrift, er litt skadet av det for jeg kan plutselig slå om til engelsk uten å tenke over det, selv om jeg prater med nordmenn. På youtube er det noe som heter TED talks, der ulike folk holder foredrag om ulike emner på engelsk. Kanskje verdt å se på?
Charlotte_87 Skrevet 23. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, JeSuisLouise skrev: Har du mulighet for å dra på engelsk-kurs i England eller noe? Du må praktisere det med folk som kan det godt. Finnes også egne engelsk-kurs her i Norge har jeg sett, sikkert bare å google classes in business English + navnet på byen der du bor. Jeg jobber også i en internasjonal bedrift, er litt skadet av det for jeg kan plutselig slå om til engelsk uten å tenke over det, selv om jeg prater med nordmenn. På youtube er det noe som heter TED talks, der ulike folk holder foredrag om ulike emner på engelsk. Kanskje verdt å se på? Hei. Tusen takk for fantastisk god tips. Jeg bor i utlandet og har sett litt på kurs innen engelsk. Men vil det gi resultat om jeg legger ut noen tusen på ett slikt kurs? Har også vurdert å ta en sommer jobb i England denne sommeren, bare for å være med folk som snakker engelsk og ja masse praksis trenger jeg Flott innlegg. Takk
Gjest JeSuisLouise Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 4 minutter siden, Charlotte_87 skrev: Hei. Tusen takk for fantastisk god tips. Jeg bor i utlandet og har sett litt på kurs innen engelsk. Men vil det gi resultat om jeg legger ut noen tusen på ett slikt kurs? Har også vurdert å ta en sommer jobb i England denne sommeren, bare for å være med folk som snakker engelsk og ja masse praksis trenger jeg Flott innlegg. Takk Bare hyggelig Hvis du søker på facebook/google så finner du garantert noen som arrangerer den type kurs ja. Reiser du til England og er bevisst på å henge med engelskmenn så lærer du garantert mye! Da jeg studerte i England så var jeg bevisst på å ikke henge så mye med nordmenn, og jeg fikk nok igjen for det i forhold til de norske studentene som bare ville være med norske. Hvilken bransje jobber du i? Det går an å f.eks søke på youtube "finance presentations in English" eller andre felt som er relevant for deg, i tillegg til TED talks som jeg nevnte lenger opp. Lykke til med jobbsøking, håper det ordner seg! Hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går.
Charlotte_87 Skrevet 23. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, JeSuisLouise skrev: Bare hyggelig Hvis du søker på facebook/google så finner du garantert noen som arrangerer den type kurs ja. Reiser du til England og er bevisst på å henge med engelskmenn så lærer du garantert mye! Da jeg studerte i England så var jeg bevisst på å ikke henge så mye med nordmenn, og jeg fikk nok igjen for det i forhold til de norske studentene som bare ville være med norske. Hvilken bransje jobber du i? Det går an å f.eks søke på youtube "finance presentations in English" eller andre felt som er relevant for deg, i tillegg til TED talks som jeg nevnte lenger opp. Lykke til med jobbsøking, håper det ordner seg! Hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går. Jeg jobber innen bank, finans men den nye stillingen går ut på IT support. Da er det mange utrykk på engelsk jeg ikke vet helt hvordan jeg skal få til å høres profesjonelle ut. Mange på jobben vår er fra Sverige og svensker har svært god engelsk enn norske på jobben. Jeg tror at en tur til England i sommer må være tingen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Jeg tenker det går greit jeg, og bedre med erfaring. Ta det rolig i starten og vær sikker på at folk forstår deg (nå regner jeg med at det er et relativt greit nivå da, men at du sliter litt med uttale og faguttrykk?). Jo mer du snakker engelsk desto tryggere blir du. Et halvt år frem i tid er det ikke noe stress i det hele tatt. Lykke til! Anonymkode: fa422...ce7
Charlotte_87 Skrevet 5. mars 2019 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2019 På 23.2.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det går greit jeg, og bedre med erfaring. Ta det rolig i starten og vær sikker på at folk forstår deg (nå regner jeg med at det er et relativt greit nivå da, men at du sliter litt med uttale og faguttrykk?). Jo mer du snakker engelsk desto tryggere blir du. Et halvt år frem i tid er det ikke noe stress i det hele tatt. Lykke til! Anonymkode: fa422...ce7 Tusen takk for tipset Dette har du helt rett i.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Hvis du med sommerjobb i England tenker å ta en helt vanlig lavtlønnet jobb, tror jeg du like gjerne kan droppe det. Å tilbringe tid med vanlige, arbeiderklassefolk vil ikke gjøre at du lærer deg bedre engelsk. Les heller fagbøker innen ditt felt, og gjerne litt eldre romaner som har et litt annet ordforråd enn det som brukes i vanlig dagligtale i dag. Anonymkode: 4182b...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå