Gå til innhold

Merkelige regler for OS og andre stønader?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom jeg ikke har misforstått helt, er det slik at dersom mor og far har 50-50% samvær - en uke hos hver - får ingen av dem rett til OS eller andre stønader, f.eks til utdannelse. Men dersom man har 60-40% fordeling, noe som i praksis ikke er så ulikt 50-50, får man både OS og andre stønader?

Selv om man har 50-50 fordeling, er man jo like fullt alene om utgiftene?

Hvorfor er reglene slik?

PS: dette er IKKE ment som kritikk av aleneforeldre :) Jeg bare stusser over reglene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker, men tror du har rett i ditt resonement.

Og i et slikt tilfelle viser det vel også hvilke økonomiske intenciver myndighetene gir til bostedsforeldre som på et slikt grunnlag nekter barn samvær i en 50/50 fordeling.

Ta kontakt med aleneforeldreforeningen ettersom dette og andre økonomiske støtteordninger er deres deres eneste arbeidsområde.

Skrevet

Jeg kan tenke meg at reglene er slik fordi man har delt ansvar, slik man ville hatt om man bodde sammen med den andre forelderen. Og staten/trygedkontoret har ikke forstått at det faktisk er dyrere å bo alene med barn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og for at ikke folk skal spekulere vil jeg tro. For HVEM av foreldrene skulle vært berettiget til noe støtte fra staten, når barna bor likt hos begge?? Der har man jo et godt grunnlag for å skape slosskamp mellom foreldrene da.

Skrevet

Det er jo regler for om man kvalifiserer til overgangsstønad og andre stønader. Det burde være en eller annen mulighet for å få halve overgangsstønaden hver eller noe slikt, dersom begge kvalifiserer til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...