Lorieen Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Vi var på utredning i går og fikk beskjed om at jeg er kjempefertil og har masse eggreserver og alt ser bra ut, men sædprøven til min kjære var veldig dårlig. Det var så lavt antall spermier at legen sa at hvis denne prøven var representativ for hans sædkvalitet var ICSI eneste mulighet. Vi skal tilbake om åtte uker og ta ny sædprøve. Lurer på om det er noen som har hatt en enkelt dårlig prøve der sædkvaliteten senere har vært normal ved kontrollprøve, eller som har hatt vedvarende dårlige sædprøver og blitt gravide likevel? Og må man gjennom hormonbehandling for å hente ut egg eller er det mulig å gjøre det i naturlig syklus? Jeg tåler hormoner veldig dårlig og kan f.eks ikke bruke hormonprevensjon pga bivirkninger. 1
Patriotpaula Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Jeg er ukjent med at man kan hente ut egg uten hormonstimulering. Fra kroppen sin side er det jo planlagt at det kun skal modnes en follikel pr syklus. Jeg har i hvert fall ikke lest noe om at man tar ut egg i naturlig syklus, det er jo heller ingen garanti for at det er et egg i den follikkelen som har vokst... 🤨 Kanskje noen andre her inne vet dette mye bedre enn meg 😊 Endret 23. februar 2019 av Patriotpaula
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har heller ikke hørt om at man tar ut egg i naturlig syklus, da blir det maks ett egg da og det er ikke noe man sjanser på. Men disse hormonene er ikke som hormonprevensjon. Så det er ikke sikkert at du reagerer så veldig dårlig og du skal ikke gå på dem så lenge heller. Anonymkode: 3ec2a...595
bondekone Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Jeg er en av de som ikke fungerer særlig på hormonprevansjon, men medisinene ift ivf har jeg hatt lite bivirkninger på☺ de henter ikke ut egg i naturlig syklus, vil tenke det henger sammen med at uttaket er et lite inngrep, og noe man ikke skal utsettes for unødig. Synd å høre om at prøvene tyder på at dere trenger assistert befruktning, men det er gode sjanser for å lykkes☺ holder selv på med første forsøket, og er så langt (uten å ha fått resultater da) godt fornøyd med oppfølgingen☺ 1
timbar Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 2 hours ago, Lorieen said: Vi var på utredning i går og fikk beskjed om at jeg er kjempefertil og har masse eggreserver og alt ser bra ut, men sædprøven til min kjære var veldig dårlig. Det var så lavt antall spermier at legen sa at hvis denne prøven var representativ for hans sædkvalitet var ICSI eneste mulighet. Vi skal tilbake om åtte uker og ta ny sædprøve. Lurer på om det er noen som har hatt en enkelt dårlig prøve der sædkvaliteten senere har vært normal ved kontrollprøve, eller som har hatt vedvarende dårlige sædprøver og blitt gravide likevel? Og må man gjennom hormonbehandling for å hente ut egg eller er det mulig å gjøre det i naturlig syklus? Jeg tåler hormoner veldig dårlig og kan f.eks ikke bruke hormonprevensjon pga bivirkninger. Nå er det svært lenge siden jeg fikk mine barn, men før jeg fikk første barn gikk det lang tid før jeg ble gravid, vi startet utredning for dette, men før vi fikk resultat av sædprøve som de også den gang startet først med ble jeg av en eller annen grunn gravid. Stor var da min overraskelse når vi fikk resultatet av sædprøven og resultatet viste at han hadde dårlig sædkvalitet. Dårlig sædkvalitet er ikke det samme som ingen sædkvalitet noe vår førstefødte var et bevis på. Neste gang vi skulle prøve og få barn gikk det på første forsøk. Tror menn periodevis kan ha dårlig sædkvalitet grunnet kosthold, røyking, medisiner etc. Men som sagt dette kan endre seg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 prøv svart maca. 1/2 hver morgen til din mann. Det hjelper på sædkvaliteten. Google og les om det Black maca Anonymkode: 3eb2c...397
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Her har jeg 2 barn med en mann, som legene sa at ikke ville klare å lage barn på egenhånd. Og han ble videre utredet, og det var kronisk elendig sperm. Det var både lite antall, mesteparten døde, og deformerte, ekstremt få friske. Dette fant vi først ut da vi prøvde på barn 2, for barn 1 var ikke planlagt engang. Vi skulle starte med ICSI den måneden jeg ble gravid med nummer 2, så jeg sprayet for forsøk. Han var sammen med en annen kvinne i 5 år, hvor de ikke brukte prevensjon, og hun ble ikke gravid. Han som utredet oss, trodde nesten ikke på oss, da vi kom gravide med barn nummer 2, laget uten hjelp. Anonymkode: 1ed96...1ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Svært dårlig sæd (lite antall, Lav motilitet, høyt dna fragmentering, døde og deformerte). Prøvde på nr 1 rundt 2 år (vi skulle ha ICSI, gravid en måned før prøverør oppstart). Nr 2 er på vei etter 2 pp... Anonymkode: c0aca...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå