Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at det ikke er lov å brenne bråtebrann i egen hage lengre?!

Asken som kommer av brenninga er vel sunn og næringsrik for jorda, og om man har kontroll burde vel det være greit?

Noen som vet, eller må jeg ringe brannvesenet?

Husker da jeg var liten gjorde alle det og det var ensbetydende med vår for meg!! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke lov nei, av hensyn til allergikere og asmatikere.

Røyken er ikke særlig sunn. Men hvis du bor i et mindre tettbygd strøk er det vel ikke sikkert noen bryr seg.

Skrevet

trodde det var forskjellig fra sted til sted,-men trodde også at det var ganske så forbudt de fleste steder, både pga asmatikere osv men også pga brannfare i boligfelter og skogbranner...ikke særlig morsomt å ha skylden for at huset til naboen brenner ned...

Gjest Madeline
Skrevet

Tror det kan være forskjellig fra kommune til kommune. Jeg synes bråtebrann er en uting. Det lukter vondt og røyk og aske kommer over til naboene. Det er et stort problem for asmatikere. Bråtebranner som har komme ut av kontroll har også startet mange branner.

Det skulle være helt unødvendig å brenne bråte. Søppeltomtene tar imot hageavfall gratis. Har du ikke henger til å frakte det bort, er det mulig å gå sammen med andre.

Skrevet

Det er opplagt forskjellig fra kommunen til kommune. Bråtebrann er jo ikke bare for å brenne avfallet - det er jo også for å svi av plener/gressbakker.

.. og så godt som det lukter.. Det er vår det :) (jeg forstår at det er vanskelig for allergikere - og brenner ikke når naboen er hjemme) - men takke meg til lukten av bråtebrann fremfor lukten av spredd gjødsel på jordene i nærheten.... :wink:

Gjest Madeline
Skrevet

Skal en svi av gress eller halm ol mener jeg at brannvesenet må godkjenne det først.

Skrevet

Når det gjelder bråtebrann så har hver kommune sine regler.

Men - jeg er av dem som heldigvis ikke plages av slikt, og lukten av bråtebrenning er vårlukt nr 1 for meg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...