Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier - hvor lang rekkevidde har bluetooth? Har nå to ganger fått opp tilkoplingsforespørsel via bluetooth på min mac - fra en galaxy enhet. 

For ordens skyld så eier jeg ikke en eneste galaxy...

Eneste jeg kan tenke meg er at naboen ved et uhell kan ha prøvd å kople seg på min PC, men det er noen meter fra deres stue til min PC også. 

Ser liksom ikke for meg at noen prøver å hacke PC via bluetooth heller, men ble rett og slett nysgjerrig på dette her. 

Endret av Cata
Tastefeil
Skrevet

Bluetooth-produkter deles inn i tre forskjellige klasser basert på den trådløse rekke­vidden de har. Disse kalles for klasse I, klasse II og klasse III, der førstnevnte har lengst rekkevidde. 

Klasse Rekkevidde

Klasse I ca 100 m

Klasse II ca 10 m

Klasse III ca 1 m

Klasse II (rekkevidde ca 10 m) er den vanligste klassen innen bærbar forbrukerelektronikk. I datasammenheng forekommer også Bluetooth-kort i klasse I, siden det der ikke er like viktig å holde nede strømforbruket.

https://www.kjell.com/no/spor-kjell/hvordan-virker-det/mobil/tilkoblingsmulighetene/bluetooth

Skrevet

Det varierer alt fra 10-100 meter, pluss minus.

Anonymkode: e3bab...e5e

Skrevet

Takk for svar. Kanskje en luring med klasse 1 har prøvd å være morsom på min bekostning. (Har liksom ikke helt trua på at naboen min prøver seg på min PC) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...