Cata Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Som overskriften sier - hvor lang rekkevidde har bluetooth? Har nå to ganger fått opp tilkoplingsforespørsel via bluetooth på min mac - fra en galaxy enhet. For ordens skyld så eier jeg ikke en eneste galaxy... Eneste jeg kan tenke meg er at naboen ved et uhell kan ha prøvd å kople seg på min PC, men det er noen meter fra deres stue til min PC også. Ser liksom ikke for meg at noen prøver å hacke PC via bluetooth heller, men ble rett og slett nysgjerrig på dette her. Endret 23. februar 2019 av Cata Tastefeil
Gjest Optimo Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Bluetooth-produkter deles inn i tre forskjellige klasser basert på den trådløse rekkevidden de har. Disse kalles for klasse I, klasse II og klasse III, der førstnevnte har lengst rekkevidde. Klasse Rekkevidde Klasse I ca 100 m Klasse II ca 10 m Klasse III ca 1 m Klasse II (rekkevidde ca 10 m) er den vanligste klassen innen bærbar forbrukerelektronikk. I datasammenheng forekommer også Bluetooth-kort i klasse I, siden det der ikke er like viktig å holde nede strømforbruket. https://www.kjell.com/no/spor-kjell/hvordan-virker-det/mobil/tilkoblingsmulighetene/bluetooth
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Det varierer alt fra 10-100 meter, pluss minus. Anonymkode: e3bab...e5e
Cata Skrevet 23. februar 2019 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2019 Takk for svar. Kanskje en luring med klasse 1 har prøvd å være morsom på min bekostning. (Har liksom ikke helt trua på at naboen min prøver seg på min PC)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå