AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Grunnet sykdom vil jeg antagelig ikke leve ut året. Jeg har levd et kjedelig liv, nesten ikke vært noen steder.. Aldri vært forelsket eller hatt en kjæreste. Aldri opplevd noe virkelig fantastisk. Har noen tips til ting jeg kan gjøre før jeg dør? Ting som ikke er så alt for dyrt. Har dessverre ikke så alt for mye penger. Jeg bor i Oslo. Er det gøy å dra på museum feks? Ting jeg har gjort i løpet av livet er at jeg har dratt på kino, gått turer, vært i parker, vært på fester. Har aldri vært på utested, spist ute (kun med familie som barn) og slikt. Jeg har litt angst for nye ting men vil ha gjort noe i løpet av livet, vil føle noe bra. Hadde blitt så glad for konkrete tips i nærområdet som ikke er alt for dyrt. Anonymkode: f8622...4b5 1
Lillemorbare Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Gjør det du har lyst til, når som helst, hvor som helst! Jeg synes museum er morsomt. Jeg synes også det er gøy å sette seg på en kafé alene og se på alle menneskene som går forbi, lever livet sitt. Leit med sykdommen din, sender deg en kjempe klem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, Lillemorbare skrev: Gjør det du har lyst til, når som helst, hvor som helst! Jeg synes museum er morsomt. Jeg synes også det er gøy å sette seg på en kafé alene og se på alle menneskene som går forbi, lever livet sitt. Leit med sykdommen din, sender deg en kjempe klem. Jeg vet ikke hva jeg har lyst til. Tusen takk! Anonymkode: f8622...4b5 1
eeqaz Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 test ut alt selv om du ikke vet om du liker dte eller ei, gallerier er gratis, ta en tur på biblioteket det er også gratis, sjekk restplass på finn og reis et sted, hvor som helst! STOR KLEM! 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Det hadde vært litt lettere om vi fikk vite hva denne sykdommen går i. Er jo ikke alle forslag som passer seg ved enten den ene eller andre sykdommen. Men jeg håper du finner noe du ønsker å bruke tid på og som gir deg glede. Anonymkode: c7ffe...35f 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Det spørs jo helt på hva slags sykdom du har da. er det kreft så blir det vel endel behandling så da orker du nok ikke så mye er det ms/als/parkinson og du feks skal dra til Sveits i slutten av året så er jo det noe annet har du psykisk sykdom som gjør at du «skal ordne deg selv» mot slutten av året er jo det noe annet. så kan ikke gi gode råd med så lite å gå på. Anonymkode: c7285...d46 2
Nordblomst Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Først; utrolig leit at du er syk, håper du ikke har det vondt, og at du har noen å prate med. Ang ting du kan gjøre: Museum, parker, finn en å dra på date fra tinder (vær ærlig om at du ikke leter etter noe seriøst, men at du bare vil ha det gøy), reis på billigbillett til London/københavn/paris/hvor som helst! Meld deg på kurs, dra på øyafestivalen/konserter. Lykke til❤ 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 💛💛les boken Heaven is for real Anonymkode: 5dcfc...5b6
Katten.2.0 Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Max ut lån og kredittkort. Dra til Maldivene og svøm blant det nydelige dyrelivet, spis på den franske riviera, dra til Tanzania på safari, (...) gå amok på tinder, ha alltid med deg bøker du vil lese, ha med deg en laptop og skriv om opplevelsene dine, feir St. Patricksday i Irland, ha et middagsselskap med de du er mest glad i, lær deg å surfe, tusle langs elva i Praha, hopp i fallskjerm,(...), roadtrip gjennom Europa/på tvers av USA. Du fortjener å leve dette året som du selv vil. Ryddet for oppfordring til lovbrudd. Edie, adm. Endret 25. februar 2019 av Edie 12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Takk for råd. På 23.2.2019 den 15.56, AnonymBruker skrev: Det spørs jo helt på hva slags sykdom du har da. er det kreft så blir det vel endel behandling så da orker du nok ikke så mye er det ms/als/parkinson og du feks skal dra til Sveits i slutten av året så er jo det noe annet har du psykisk sykdom som gjør at du «skal ordne deg selv» mot slutten av året er jo det noe annet. så kan ikke gi gode råd med så lite å gå på. Anonymkode: c7285...d46 Ønsker ikke å utbrodere situasjonen så alt for mye, dessverre. Tusen takk uansett. På 23.2.2019 den 15.56, Nordblomst skrev: Først; utrolig leit at du er syk, håper du ikke har det vondt, og at du har noen å prate med. Ang ting du kan gjøre: Museum, parker, finn en å dra på date fra tinder (vær ærlig om at du ikke leter etter noe seriøst, men at du bare vil ha det gøy), reis på billigbillett til London/københavn/paris/hvor som helst! Meld deg på kurs, dra på øyafestivalen/konserter. Lykke til❤ Takk! Jeg har kjæreste, men han vet ikke at jeg er syk enda. På 23.2.2019 den 15.58, Katten.2.0 skrev: Max ut lån og kredittkort. Dra til Maldivene og svøm blant det nydelige dyrelivet, spis på den franske riviera, dra til Tanzania på safari, (...), gå amok på tinder, ha alltid med deg bøker du vil lese, ha med deg en laptop og skriv om opplevelsene dine, feir St. Patricksday i Irland, ha et middagsselskap med de du er mest glad i, lær deg å surfe, tusle langs elva i Praha, hopp i fallskjerm, (...), roadtrip gjennom Europa/på tvers av USA. Du fortjener å leve dette året som du selv vil. Har ikke mulighet til det med lån og kredittkort dessverre, og mesteparten av pengene jeg har må gå til å hjelpe familien min, men bøker, skriving osv går. Jeg leser veldig mye og er glad i det. Anonymkode: f8622...4b5 Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm. Endret 25. februar 2019 av Edie
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 (endret) På 23.2.2019 den 15.58, Katten.2.0 skrev: Max ut lån og kredittkort. Dra til Maldivene og svøm blant det nydelige dyrelivet, spis på den franske riviera, dra til Tanzania på safari, (...), gå amok på tinder, ha alltid med deg bøker du vil lese, ha med deg en laptop og skriv om opplevelsene dine, feir St. Patricksday i Irland, ha et middagsselskap med de du er mest glad i, lær deg å surfe, tusle langs elva i Praha, hopp i fallskjerm, (...), roadtrip gjennom Europa/på tvers av USA. Du fortjener å leve dette året som du selv vil. Ryddet for oppfordring til lovbrudd. Edie, adm. Dette burde man selvsagt kun gjøre om man VET at man ikke kommer til å leve mer enn i et par år max. Det er jo dumt om man plutselig ikke dør likevel og så er økonomien skakkjørt for resten av livet. Anonymkode: 5264d...680 Endret 25. februar 2019 av Edie 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 (endret) På 23.2.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev: Takk for råd. Ønsker ikke å utbrodere situasjonen så alt for mye, dessverre. Tusen takk uansett. Takk! Jeg har kjæreste, men han vet ikke at jeg er syk enda. Har ikke mulighet til det med lån og kredittkort dessverre, og mesteparten av pengene jeg har må gå til å hjelpe familien min, men bøker, skriving osv går. Jeg leser veldig mye og er glad i det. Anonymkode: f8622...4b5 I HI skriver du at du aldri har vært forelsket eller hatt kjæreste Anonymkode: 5264d...680 Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 25. februar 2019 av Edie 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 (endret) På 23.2.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev: Takk for råd. Ønsker ikke å utbrodere situasjonen så alt for mye, dessverre. Tusen takk uansett. Takk! Jeg har kjæreste, men han vet ikke at jeg er syk enda. Har ikke mulighet til det med lån og kredittkort dessverre, og mesteparten av pengene jeg har må gå til å hjelpe familien min, men bøker, skriving osv går. Jeg leser veldig mye og er glad i det. Anonymkode: f8622...4b5 Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm. hoppe i fallskjerm anbefaler jeg! ta med deg kjæresten på et sted du alltid har villet reise. Har du faktisk fått beskjed av legen at du antagelig ikke vil leve ut året? Da kan du vel sette kredittkortgrensen høyere og reise på kreditt. Jeg hadde gjort det, det er tross alt siste gangen du kanskje reiser. Om du ikke er heldig å lever lenger enn legene sier. Jeg håper det!! Jeg håper du gjør det du alltid har vært redd for. Gå ut og spis en nydelig middag med kjæresten, drikk dere fulle! Gå på tivoli, ta den berg og dalbanen du aldri har tort. Livet er for kort nå til at du kan la angsten begrense deg! Nakenbad i sommer. Ta en tur til Lofoten. Eller lenger nord, så du kan se nordlyset. Dra til vietnam, Japan, Irland, masse flotte land å reise i. Ønsker deg det beste. Stor klem Anonymkode: 1b3e0...78a Endret 25. februar 2019 av Edie
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #15 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hoppe i fallskjerm anbefaler jeg! ta med deg kjæresten på et sted du alltid har villet reise. Har du faktisk fått beskjed av legen at du antagelig ikke vil leve ut året? Da kan du vel sette kredittkortgrensen høyere og reise på kreditt. Jeg hadde gjort det, det er tross alt siste gangen du kanskje reiser. Om du ikke er heldig å lever lenger enn legene sier. Jeg håper det!! Jeg håper du gjør det du alltid har vært redd for. Gå ut og spis en nydelig middag med kjæresten, drikk dere fulle! Gå på tivoli, ta den berg og dalbanen du aldri har tort. Livet er for kort nå til at du kan la angsten begrense deg! Nakenbad i sommer. Ta en tur til Lofoten. Eller lenger nord, så du kan se nordlyset. Dra til vietnam, Japan, Irland, masse flotte land å reise i. Ønsker deg det beste. Stor klem Anonymkode: 1b3e0...78a Tusen takk, for et hyggelig svar <3 Anonymkode: f8622...4b5
tånegla Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Hvor gammel er du? Er det en fysisk sykdom som kan hindre deg i å gjøre ting? Om du bor i Oslo kan du kanskje ta deg en tur med Kiel ferga? Der har både gratisturer eller sterk rabatt hos Colorline titt og ofte. Spa?Du har jo ikke gjort noen sprell virker det som, så du kan nesten gjøre hva som helst. Snik på bussen, ak ned korketrekkeren, tagg på en vegg (men skriv fine glade slagord) gå på en konsert, se soloppgangen. Meld deg inn i Amnesty feks. og stå på stand, da går du ut av komfortsonen din, og treffer nye folk. Endret 23. februar 2019 av tånegla leif 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #17 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, tånegla skrev: Hvor gammel er du? Er det en fysisk sykdom som kan hindre deg i å gjøre ting? Om du bor i Oslo kan du kanskje ta deg en tur med Kiel ferga? Der har både gratisturer eller sterk rabatt hos Colorline titt og ofte. Spa?Du har jo ikke gjort noen sprell virker det som, så du kan nesten gjøre hva som helst. Snik på bussen, ak ned korketrekkeren, tagg på en vegg (men skriv fine glade slagord) gå på en konsert, se soloppgangen. Meld deg inn i Amnesty feks. og stå på stand, da går du ut av komfortsonen din, og treffer nye folk. Takk Har aldri vært på konsert, så det burde jeg kanskje prøve.. Veldig fine tips. Takk. Anonymkode: f8622...4b5
Edie Skrevet 25. februar 2019 #18 Skrevet 25. februar 2019 Ryddet for spekulasjoner, oppfordring til lovbrudd, avsporinger og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #19 Skrevet 25. mars 2019 På 23.2.2019 den 15.45, AnonymBruker skrev: Grunnet sykdom vil jeg antagelig ikke leve ut året. Jeg har levd et kjedelig liv, nesten ikke vært noen steder.. Aldri vært forelsket eller hatt en kjæreste. Aldri opplevd noe virkelig fantastisk. Har noen tips til ting jeg kan gjøre før jeg dør? Ting som ikke er så alt for dyrt. Har dessverre ikke så alt for mye penger. Jeg bor i Oslo. Er det gøy å dra på museum feks? Ting jeg har gjort i løpet av livet er at jeg har dratt på kino, gått turer, vært i parker, vært på fester. Har aldri vært på utested, spist ute (kun med familie som barn) og slikt. Jeg har litt angst for nye ting men vil ha gjort noe i løpet av livet, vil føle noe bra. Hadde blitt så glad for konkrete tips i nærområdet som ikke er alt for dyrt. Anonymkode: f8622...4b5 Kjære deg. 1. Vær sammen med alle du er glad i, og sørg for å ikke ha noe usnakket med dem. Fortell dem alt du egentlig aldri har følt med aldri sagt eller tatt for gitt; hvor mye de betyr for deg osv. 2. Dra ned til havet på en solskinnsdag 3. Skriv dagbok og gi den til de som betyr mest for deg. Det vil være deres trøst en dag. 4. Gå til en prest som kan hjelpe deg å forsone deg med det som venter på deg. 5. Spis god mat så ofte du kan. 6. Prøv om du kan hjelpe noen, så du kan føle at livet ditt har betydd noe for noen. Kanskje noen som vil ta livet sitt eller som på andre måter har mistet livsgleden. 7. Les bøker om livet etter døden. 8. Ikke bruk tiden på å reise, med mindre det er noe du absolutt føler at du MÅ gjøre. 9. Gjør noe meningsfylt hver dag: smil til et barn, sett deg på en benk sammen med en gammel dame, slå av en prat med en tigger.. = få livet ditt til å bety noe den tiden du har igjen. Å ikke å ha reist rundt er ikke det samme som et kjedelig liv. Å ikke ha hatt en kjæreste, er heller ikke det. det eneste du trenger framover er folk rundt deg som elsker deg, og som tar vare på deg. Det er DET livet handler om. Ta imot støtte, og gjør hver dag litt mer spesiell enn du kanskje har gjort til nå. Du er spesiell, og du har din egen superkraft. Bruk den nå til å makse ut den tiden du har til rådighet. Varme klemmer og i kjærlighet❤️ Anonymkode: 3cd2a...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå