Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå er jeg litt rådvill. Jeg og samboer har vært sammen i mange år. For å gjøre en kort historie lang:

Jeg vil ha barn, han er usikker. Vi er 33 år begge to. Barne-emnet ble ganske betent og jeg sa for en stund siden at jeg fremdeles ikke bruker prevensjon og at vi kan se hva som skjer -men at vi ikke snakker om det på en stund. Han nikket. Men om han egentlig samtykket er jeg usikker på. 

Vanligvis har jeg tatt ansvar og sagt ifra rundt eggløsning og unngått det. Men så hadde vi sex i dag. Er syklusdag 16. Usikker på når eggløsning var ettersom jeg har uregelmessig mens. 

Bør jeg ta en angrepille?

Si fra til han? Samtidig, sier jeg ifra så blir vel det å presse han til å ta er valg nå han allerede har problemer med å ta.

Lurer jeg han til å få barn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lurer han ikke på noen måte, når han fullt vitende er med på å ha sex uten at noen av dere bruker prevensjon. Han får ta ansvar og dra frem kondomene, om han er så i mot barn.

Anonymkode: 55242...88e

• Liker 9
Skrevet

Nei du lurer han ikke. Det finnes ikke sikre perioder og dere bruker ikke prevensjon, og det er han da klar over? Han vet vel at det ikke finnes sikre perioder? Uansett nevn det for han at det ikke finnes sikre perioder.

Anonymkode: 07235...dc3

• Liker 3
Skrevet

MEN dere bør snakke om hva dere skal gjøre DERSOM du blir gravid. Er han klar til å bli far? Hvis ikke, må dere bruke prevensjon.

• Liker 2
Skrevet

Eksen min fikk klar beskjed om jeg var i en utrygg periode. Han valgte likevel å droppe beskyttelse og kjøre løpet fullt ut. Der resultatet var at jeg ble gravid. Etter det gikk han fra meg gravid og presset meg til å ta abort og gikk i tillegg rundt å fortalte alle om hvilken jævlig egoistisk drittkjerring jeg var som ikke ville ta abort, og at han hadde blitt "lurt til å bli far".

Så jeg ville IKKE tatt sjansen på at det der er et samtykke. Du bør be om et totalt idiotsikkert svar. JA eller NEI. I fall han er like sinnsyk i hodet som min eks.

Anonymkode: d3750...7eb

• Liker 1
Skrevet

Nei, han er klar over at du ikke bruker prevensjon og om han hadde vært voksen og våken nok hadde han selv fulgt med på syklusen din for å sikre seg å unngå det og hatt en åpen kommunikasjon om dette. Han driter i det rett og slett og tror vel at det er selvsagt at du skal ta abort om du blir gravid, så helt ærlig syns jeg ikke han viser noe omtenksomhet for deg , heller ansvarsfraskrivelse, og han kommer sikkert ikke til å ta papparollen om du først blir gravid. Så vil du virkelig ha barn med han? Skjønner at du er glad i han og sånn, men dere vil ikke det samme og han fraskriver seg jo ansvar allerede med pulingen så gjett om han gjør det når han ser konsekvensene av pulingen... Ego!

Anonymkode: 0695f...226

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min fikk klar beskjed om jeg var i en utrygg periode. Han valgte likevel å droppe beskyttelse og kjøre løpet fullt ut. Der resultatet var at jeg ble gravid. Etter det gikk han fra meg gravid og presset meg til å ta abort og gikk i tillegg rundt å fortalte alle om hvilken jævlig egoistisk drittkjerring jeg var som ikke ville ta abort, og at han hadde blitt "lurt til å bli far".

Så jeg ville IKKE tatt sjansen på at det der er et samtykke. Du bør be om et totalt idiotsikkert svar. JA eller NEI. I fall han er like sinnsyk i hodet som min eks.

Oi! Det var ille! 

Kjæresten min er en fin fyr, men man vet jo aldri. Jeg tror at jeg selv ønsker barn så sterkt at jeg kanskje kan ignore hans eventuelle tegn på det motsatte 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du lurer han ikke. Det finnes ikke sikre perioder og dere bruker ikke prevensjon, og det er han da klar over? Han vet vel at det ikke finnes sikre perioder? Uansett nevn det for han at det ikke finnes sikre perioder.

Takk for svar. Det var mange gode spørsmål jeg må reflektere over. 

Han er jo en voksen mann som vet hva eggløsning er og jeg antar han skjønner sikkre perioder er egebelig bare sannsynligvis sikkre ( særlig siden jeg er uregelmessig). Hadde føltes bedre om vi hadde ofte og mye sex. Dette er liksom 1 gang ila de maks to fruktbare ukene. 🙈

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er klar over at du ikke bruker prevensjon og om han hadde vært voksen og våken nok hadde han selv fulgt med på syklusen din for å sikre seg å unngå det og hatt en åpen kommunikasjon om dette. Han driter i det rett og slett og tror vel at det er selvsagt at du skal ta abort om du blir gravid, så helt ærlig syns jeg ikke han viser noe omtenksomhet for deg , heller ansvarsfraskrivelse, og han kommer sikkert ikke til å ta papparollen om du først blir gravid. Så vil du virkelig ha barn med han? Skjønner at du er glad i han og sånn, men dere vil ikke det samme og han fraskriver seg jo ansvar allerede med pulingen så gjett om han gjør det når han ser konsekvensene av pulingen... Ego!

Huff ja. Der sa (skrev) du noe. 

Han er faktisk en fantastisk onkel og fadder som er glad i barn. Men, er jo noe helt annet å ha ansvar for barn på fulltid. 

Hva syns du jeg skal gjøre? 

Skrevet
5 minutter siden, Made4u skrev:

Ja, du lurer han, ikke den minste tvil her!!

Ja,gjør jeg det? Sitter her med den samme følelsen. Hva syns du jeg skal gjøre? Ta en angrepille eller snakke med han først? 

Skrevet
3 minutter siden, Mona26 skrev:

Ja,gjør jeg det? Sitter her med den samme følelsen. Hva syns du jeg skal gjøre? Ta en angrepille eller snakke med han først? 

Nei du lurer han ikke. Men du bør snakke med han.

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der blir like teit som å sette seg inn i en bil, få beskjed om å ta på belte, ikke gidde å ta på belte, bilen kræsjer og man blir skadet og man skylder på den andre for at man selv ikke gadd å ta på seg belte! 

Faen for en patetisk "mann"!!!! 

Men ja risikoen for at det skjer med ts også er stor, menn tror virkelig at det å ta abort er som å ta en hodepine tablett, allerede der viser de hvor egoistiske de er men siden det er en del av samfunnet at menn tror de kan styre over kvinnens kropp så tar så mange det som en selvfølge. Det er såklart de som er mega drittsekker, og ikke dere som lurer noen, men så barnslige og ego sånne menn er så er risikoen at man står igjen med barnet alene og uvennskap med barnefar. Det er helt fucka, om noen skulle vært sur så er det damene når mennene ikke tar ansvar for barnet de har frivillig og med god viten vært med å skape. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du lurer han ikke. Men du bør snakke med han.

Takk. Ja, kanskje det. Skal prøve å «kvinne-meg-opp» i løpet av kvelden. Har jo ikke lyst til å ta en abort og ihvertfall ikke til å få barn med en mann som ikke vil bli far .... 

Skrevet
9 minutter siden, Mona26 skrev:

Du skal absolutt IKKE ta angrepille hvis du ønsker deg barn nå. Du skal heller ikke ta angrepille dersom han sier at han ikke vil ha barn. Han har frivillig hatt sex uten prevansjon og han vet at det kan bli barn av det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mona26 skrev:

Takk. Ja, kanskje det. Skal prøve å «kvinne-meg-opp» i løpet av kvelden. Har jo ikke lyst til å ta en abort og ihvertfall ikke til å få barn med en mann som ikke vil bli far .... 

Ja dere bør snakke grundig sammen om dette, og finne ut om dere skal prøve å få barn eller om dere skal bruke prevensjon fremover.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der blir like teit som å sette seg inn i en bil, få beskjed om å ta på belte, ikke gidde å ta på belte, bilen kræsjer og man blir skadet og man skylder på den andre for at man selv ikke gadd å ta på seg belte! 

Faen for en patetisk "mann"!!!! 

Men ja risikoen for at det skjer med ts også er stor, menn tror virkelig at det å ta abort er som å ta en hodepine tablett, allerede der viser de hvor egoistiske de er men siden det er en del av samfunnet at menn tror de kan styre over kvinnens kropp så tar så mange det som en selvfølge. Det er såklart de som er mega drittsekker, og ikke dere som lurer noen, men så barnslige og ego sånne menn er så er risikoen at man står igjen med barnet alene og uvennskap med barnefar. Det er helt fucka, om noen skulle vært sur så er det damene når mennene ikke tar ansvar for barnet de har frivillig og med god viten vært med å skape. 

Bra skrevet! Er veldig enig. 

I mitt tilfelle så snakket vi om barn før vi ble sammen, var da i midten av 20-årene. Begge ville ha, men ikke enda. For 2 år siden begynte jeg å «mase». Han var veldig frem og tilbake før han for kanskje 6 mnd siden sa at han ikke viste om han ville ha barn i det hele tatt. Han lovet å tenkte på det og komme med et svar. Et svar som aldri kom. 

Stadig kommer det litt sånne utsagn som får meg til å tro at han vil ha barn. Eksempelvis se på barnevogner, snakke om babynavn eller prat om barneoppdragelse. Så kommer der plutselig utsagn som tyder på det motsatte. 

Jeg strider mellom to teorier:

1: han vil ikke ha barn, men unngår å si noe fordi han vil ikke miste meg 

2: han vil egentlig ha barn, men er redd for å ta valget og håper på en måte at det «bare skjer» 

Endret av Mona26
Skrevet
9 minutter siden, Mona26 skrev:

Hadde hverken snakket med han eller tatt pille. Dere er voksne, han har frivillig sex med deg når han vet du ikke går på prevensjon. Blir du gravid så blir du det, han er med på leken så da får han tåle streken. Du har gitt han beskjed , han kunne valgt å bruke kondom , det gjør han ikke så da vet han muligheten. Men om du ønsker deg barn så hvorfor bruker du tiden sammen med en som ikke vil ha barn ? Der har du alderen din litt mot deg om dere begge er 33 . Skal du kanskje ende opp barnløs fordi han er usikker ? Det hadde jeg ikke risikert. Er han usikker nå når han er 33, så hva om han sier om 4 år at han ikke vil. Da har du pluselig veldig dårlig tid. Du skylder han ingenting. Og blir du gravid så får dere ta praten, men da må du også kunne regne med å måtte stå i det alene, men den sjansen hadde jeg absolutt tatt. Hadde aldri latt en usikker mann latt muligheten for å får barn gått fra meg

Anonymkode: 96dcc...059

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Mona26 skrev:

Bra skrevet! Er veldig enig. 

I mitt tilfelle så snakket vi om barn før vi ble sammen, var da i midten av 20-årene. Begge ville ha, men ikke enda. For 2 år siden begynte jeg å «mase». Han var veldig frem og tilbake før han for kanskje 6 mnd siden sa at han ikke viste om han ville ha barn i det hele tatt. Han lovet å tenkte på det og komme med et svar. Et svar som aldri kom. 

Jeg ville funnet en mann som ikke var så vinglete om den saken.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Mona26 skrev:

Stadig kommer det litt sånne utsagn som får meg til å tro at han vil ha barn. Eksempelvis se på barnevogner, snakke om babynavn eller prat om barneoppdragelse. Så kommer der plutselig utsagn som tyder på det motsatte. 

Jeg strider mellom to teorier:

1: han vil ikke ha barn, men unngår å si noe fordi han vil ikke miste meg 

2: han vil egentlig ha barn, men er redd for å ta valget og håper på en måte at det «bare skjer» 

Spør han og be han om å gi deg et ærlig og klart svar på om det er nr 1 eller 2 eller noe annet.

Og spør han om hvorfor han snakker om babyting og barneoppdragelse. Sistnevnte kan bety at han ønsker seg barn, men det kan også bety at han later som om han ønnsker seg barn kun for å holde på deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...