Gå til innhold

Hvordan takler dere forskjeller i oppdragerstil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min partner og jeg er svært forskjellige som mennesker. Jeg er nevrotisk, blir lett stressa, tenker kjapt og må ha en viss struktur og planlegging i livet. Han er helt motsatt. Det har skapt mye stress. Men, har sluttet å irritere meg over det her, annet enn når det påvirker ungen vår. De dagene barnefar passer på spiser ungen lite og dårlig mat, i farta, istedetfor å sitte ned og spise et rolig og godt måltid, formiddagshvilen er på feil tidspunkt/for kort tid og gir dårlig nattesøvn. Barnefar syns jeg er for stressa som reagerer på sånt. Men han sover et annet sted flere ganger i uka og er uthvilt på en måte jeg ikke er. Jeg syns vi er lite strukturerte sån ellers, og at akkurat søvn og måltider er noe vi må være samkjørte om.

Har begynt i parterapi, men hittil har det vært helt bortkasta. 

Anonymkode: ee15c...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommuniserer godt og ønsker å samarbeide, så vi løste det ved at jeg fikk si noen ting som var så viktig for meg at han må gjøre det på min måte og han fikk si noen ting som jeg må tilpasse meg. Men vi har ingen store konflikter og er jo ganske like, i hvert fall på de store områdene. 

Anonymkode: 110ae...de7

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommuniserer godt og ønsker å samarbeide, så vi løste det ved at jeg fikk si noen ting som var så viktig for meg at han må gjøre det på min måte og han fikk si noen ting som jeg må tilpasse meg. Men vi har ingen store konflikter og er jo ganske like, i hvert fall på de store områdene. 

Er dere nokså like hverandre så er du i en helt annen situasjon enn meg..

Men, de tingene jeg reagerer på, ville du tenkt at det er uviktig mtp at han sånn ellers er en relativt god og kjærlig pappa?

Skrevet (endret)

Jeg er enig med deg om at rutiner for mat og søvn er viktig, og er tilbøyelig til å mene at hvis han ikke vil følge opp dette, får han ta konsekvensen selv (for eksempel ta seg av barnet om natten om han ikke kan legge til rette for god søvn.)

Endret av Hactar
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere nokså like hverandre så er du i en helt annen situasjon enn meg..

Men, de tingene jeg reagerer på, ville du tenkt at det er uviktig mtp at han sånn ellers er en relativt god og kjærlig pappa?

Jeg er enig med deg om søvnen og uenig om maten. Det er ikke krise med noen dager med dårlig mat innimellom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...