Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Sluttet på jobben min nå 1 april,og hadde lønnings dag 7 april.. Ventet da inn slutt oppgjøret,dvs ferie pengene fra ifjor og opptjente hittil i år.. Nei nei fikk kun vanlig lønn,ble da veldig usikker på om skal man ikke få slutt oppgjøret når man slutter da?? Mener jeg har fått det før iallefall,og det var jo ikke noe tull i forhold til oppsigelsen heller.
Dagoberta Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Feriepengene betales ut i mai eller deromkring hvis du ikke ber om noe annet. Dessuten trekkes det skatt av de feriepengene du har tjent hittil i år hvis du vil ha dem utbetalt før januar 2006.
Stjerne Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Du har krav på få alt utbetalt på siste lønning dersom du ønsker det. Om det er en fordel å velge denne løsningen hvis du ikke absolutt har bruk for pengene nå, kan jo diskuteres. Stjerne :-)
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Du har krav på alt på en gang, men må vanligvis be spesielt om det. Det er ikke lenge til feriepengetid nå, så med mindre jeg var i akutt pengenød ville jeg venta med feriepengene til mai/juni når de vanligvis kommer. Husk: Dersom du har starta i ny jobb nå har du ikke opparbeidet deg feriepenger der. Du har imidlertid krav på ferie, men uten lønn. DA kan feriepengene fra gamlejobben komme godt med.
Pasha Skrevet 13. april 2005 #5 Skrevet 13. april 2005 Som mange andre sier her så er det vanlig å få dem når man slutter-men man må be om det. hvis ilkke venter gjerne arbeidsgiver til juni mnd da resten får feriepengene sine..
Annie78 Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 Det heter "sluttoppgjør"...orddeling....hilsen meg! (sorry, måtte bare...er norsklærer.... )
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Jo takk for det, da har jeg lært noe nytt.... Men jeg tror de fleste som svarte på dette skjønte hva jeg mente men slutt oppgjør! Takk til dere andre som svarte på det,selv om jeg faktisk hadde en skrive feil..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå