AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Jeg laget en pastasalat med blant annet fetaost i. Syns salaten og spesielt fetaosten smakte ekkelt (som oppkast) men trodde jeg innbilte meg det, fordi alle råvarene var helt ferske og jeg åpnet fetaosten i dag. Sjekket glasset med feta for sikkerhetsskyld. Det var holdbar til 1. mai og prøvde slå meg til ro med det. Så sjekket jeg glasset på ny fordi jeg fortsatt syntes osten smakte oppkast og ser litt nøyere etter. Det er nesten som en tåke nederst i glasset. Oljen lukteer ok, men osten er bedervet av en eller annen grunn. Dette har jeg da spist av..kan det være farlig? Jeg føler meg selvføgelig dårlig nå, men det er rasjonelt sett for tidlig til at jeg kan bli dårlig. Hjelper det å kaste det opp? Anonymkode: f40d2...183
Nuttery Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Hvis man har spist bedervet mat kan man få matforgiftning, ja. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Nuttery skrev: Hvis man har spist bedervet mat kan man få matforgiftning, ja. Faen, skal jeg prøve kaste det opp?? Ca 20 min siden jeg spiste det.. Anonymkode: f40d2...183
Gjest Skogholt Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Er du sikker på at den er bedervet? Olje og krydder har jo en konserverende egenskap. Noen ganger ser fetaosten most og ekkel ut, og sauemelk smaker jo spy til vanlig, noen mer og noen mindre. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg jeg.
Nuttery Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Faen, skal jeg prøve kaste det opp?? Ca 20 min siden jeg spiste det.. Anonymkode: f40d2...183 Personlig hadde jeg bare latt det stå til. Det er jo ikke sikkert du blir så fryktelig dårlig. Jeg har selv ved uhell spist dårlig mat noen ganger. Bare et tilfelle jeg har kastet opp.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har spist for gammel feta ost fra samme glass som det der. Fy så ekkelt. Skjedde ikke noe utover at jeg kun spiser fra samme type feta ost samme dag det åpnes. Får brekninger ellers av bare minnet av det. Anonymkode: 93c70...e40
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, Skogholt skrev: Er du sikker på at den er bedervet? Olje og krydder har jo en konserverende egenskap. Noen ganger ser fetaosten most og ekkel ut, og sauemelk smaker jo spy til vanlig, noen mer og noen mindre. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg jeg. Ja. Jeg hadde to glass med feta i kjølekskapet. Det ene åpnet jeg i dag, det andre var uåpnet. Det vises kankskje ikke så godt på bildet, men det jeg åpnet har en slags ekkel tåke i bunnen. Det andre har ikke det i det hele tatt. (pluss at det smaker oppkast) ts Anonymkode: f40d2...183
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spist for gammel feta ost fra samme glass som det der. Fy så ekkelt. Skjedde ikke noe utover at jeg kun spiser fra samme type feta ost samme dag det åpnes. Får brekninger ellers av bare minnet av det. Anonymkode: 93c70...e40 Feta blir bedervet i løpet av én ukes tid, åpnet, men dette glasset åpnet jeg i dag..Så det var bederva uten å være åpnet? ts Anonymkode: f40d2...183
Gjest Skogholt Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg hadde to glass med feta i kjølekskapet. Det ene åpnet jeg i dag, det andre var uåpnet. Det vises kankskje ikke så godt på bildet, men det jeg åpnet har en slags ekkel tåke i bunnen. Det andre har ikke det i det hele tatt. (pluss at det smaker oppkast) ts Anonymkode: f40d2...183 Uffda.. Så rart. Er ikke sikkert du blir dårlig, men skjønner følelsen, jeg ville også blitt stressa. Lykke til..
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 Du må bare krysse fingrene og håpe det går bra. Du bør ta kontakt med produsenten (det skal stå på etiketten), i tilfelle det er en produksjonsfeil med partiet, og så du kanskje kan få noe kompensasjon. Ta vare på glass og bilder siden de sikkert har lyst til å se det. I fremtiden bør du lukte og smake på ting før du blander det inn i mat, og om det smaker feil bør du ikke bruke det. Da slipper du flere slike ubehagelige opplevelser. Anonymkode: 5922f...856
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 21 minutter siden, Skogholt skrev: Uffda.. Så rart. Er ikke sikkert du blir dårlig, men skjønner følelsen, jeg ville også blitt stressa. Lykke til.. Takk! Føler meg ok foreløpig, heldigvis. Men kommer neppe til å spise feta med det første.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må bare krysse fingrene og håpe det går bra. Du bør ta kontakt med produsenten (det skal stå på etiketten), i tilfelle det er en produksjonsfeil med partiet, og så du kanskje kan få noe kompensasjon. Ta vare på glass og bilder siden de sikkert har lyst til å se det. I fremtiden bør du lukte og smake på ting før du blander det inn i mat, og om det smaker feil bør du ikke bruke det. Da slipper du flere slike ubehagelige opplevelser. Anonymkode: 5922f...856 Tenkte kanskje bare ta det med tilbake til butikken jeg kjøpte det i? (Glasset har holdbarhetsdato: 01.05.19 i fall andre vil sjekke Apetina-glass av samme datomerking) ts Anonymkode: f40d2...183 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Føler meg ok foreløpig, heldigvis. Men kommer neppe til å spise feta med det første.. Tenkte kanskje bare ta det med tilbake til butikken jeg kjøpte det i? (Glasset har holdbarhetsdato: 01.05.19 i fall andre vil sjekke Apetina-glass av samme datomerking) ts Anonymkode: f40d2...183 Det er lurt Og da skal du også få pengene tilbake. Anonymkode: 1e8b7...b05
applestories Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Feta blir bedervet i løpet av én ukes tid, åpnet, men dette glasset åpnet jeg i dag..Så det var bederva uten å være åpnet? ts Anonymkode: f40d2...183 Jeg har et slikt glass i flere uker etter det er åpnet. Noen ganger holder det veldig lenge, andre ganger ikke. Her høres det ut som at glasset ikke var helt forseglet. Var lokket like umulig å åpne som det vanligvis er? Når osten er dårlig smakes det ved første bit. Jeg har gjort den feil å blande salaten før jeg smakte på fetaosten, det gjør jeg ikke igjen. Siden jeg liker å kutte bitene opp i mindre biter når jeg kun lager til meg selv, brukte jeg det neste kvarteret på å plukke ut hver smule. Men syk falt det meg ikke inn at jeg kunne bli.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har et glass i månedsvis i kjøleskapet, åpnet. Jeg synes det så helt normalt ut på bildet. Oppkast er en av kroppens forsvarsmekanismer dersom man har spist noe bedervet og dårlig, jeg hadde ikke stukket fingrene i halsen, for å si det sånn... Anonymkode: bcd8e...328 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå