Tusseline Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Jeg har en sensitiv og litt tørr hud, blandningshud m.a.o. Har tenkt å skaffe meg en peeling til ansiktet, en som fjerner døde hudceller, smuss og etterlater huden en fin "look". Foretrekker helst ikke korn. Har prøvd YSLs (uten korn), men synes den var veldig vanskelig å jobbe med (eller skulle den blandes ut med vann?) Noen anbefalinger?
Scheherazade Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Den beste, i følge min mening, er Kanebos Silk Peeling Powder. Det er et hvitt pulver som skummes opp med litt vann. Dyr, koster vel over fire hundre i Norge, men er veldig drøy. Jeg har hatt min siden januar i fjor og fortsatt cirka 1/4 igjen. Ellers kjenner jeg ikke til den til YSL, men dersom det bare var et pulver skulle den nok blandes ut ja...
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 Ville ikke gått for peeling i fra noe merke i et parfymeri. Kjøp det heller hos en hudpleier. Tips til peeling er "skin prep scrub" fra dermalogica.
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Den fra YSL skal du rett og slett massere inn i huden til den blir flytende, og så skylle. Jeg liker den kjempegodt! Ellers er, som nevnt, Skin Prep Scrub fra Dermalogica en bra peelingkrem med korn. So Polished fra Estee Lauder ligger også høyt oppe på lista hos meg.
carina81 Skrevet 13. april 2005 #6 Skrevet 13. april 2005 Gentle cream exfoliant fra dermalogica er en peeling uten korn. Den skal virke 10 min som en maske, og bare vaskes av etterpå. Får veldig jevn, myk hud etterpå. Ellers er også daily microfoliant en mild peeling i pulverform som blandes ut med vann. Kan brukes hver dag hvis man ønsker det.
Tusseline Skrevet 14. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2005 Den fra YSL skal du rett og slett massere inn i huden til den blir flytende' date=' og så skylle.[/quote'] Hmm... akkurat det samme fikk jeg bekreftet fra parfymeriet også. Likevel fungerte det ikke, for jeg følte ikke den ble flytende i det hele tatt. Måtte gni masse, og det kan jo umulig gjøre bra. Er den beregnet på å bruke på tørr eller fuktig hud?
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Jeg fikk sår, nesten som skrubbsår, i huden av Gentle Cream Exfoliant, så til tørr, litt sensitiv hud bør den brukes med omhu (jeg brukte korteste virketid). YSLs peeling skal masseres inn i tørr hud; som oftest tar det ett minutt eller to før den blir flytende, nesten som olje. Funker nesten bedre enn peelingpulveret både fra Dermalogica/Kanebo, for huden blir mye mindre tørr etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå