AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Om de ønsker det selv? Hvor gamle bør de i så fall være? Anonymkode: b4b17...77a
atropos Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Hvis det er ekte farge tenker jeg de bør være 10-12 år. Men det finnes gode hårkritt som kan gjøre nytta. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Husker jeg fikk lov til å prøve glansvask da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg vet ikke hva som er vanlig, for det var ikke så kult å farge håret da jeg var yngre Anonymkode: 7b5e6...114 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Farger håret til mine små stadig vekk. Med utvaskbar farge i spray- og krittform. Går ikke alltid ut etter én vask, for å si det sånn... Ene tulla mi var overlykkelig over å gå med rosa hår i flere uker en gang vi hadde vært litt overivrige. Anonymkode: c90a4...b10 2
Anciol Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Farget datteren min på 10 sitt hår blått med midlertidig farge (fargen forsvant etter en tur i svømmehallen):) Endret 23. februar 2019 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 To søstre i 2. og 3. klasse her har bleika håret litt (ombré), synes det er litt tidlig. Begynte vel med permanent hårfarge fra matbutikken på ungdomsskolen Anonymkode: 37a16...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Uansvarlig, du ødelegger barnehåret ved å farge det så tidlig. Anonymkode: 8e0ef...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansvarlig, du ødelegger barnehåret ved å farge det så tidlig. Anonymkode: 8e0ef...0fe Tull. Det vokser ut igjen nytt hår hele tiden. Man ødelegger ingenting særlig lenge. Anonymkode: 4b5e9...20d 20
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Ser ikke problemet. Min lille prinsesse, Casandra Michelle har bleket håret sitt siden hun var 5 år, og d gikk helt fint med henne for å si det sånn 😍 Begynte med striper først, før vi gikk over til helbleking. Idag er hu 19 år og har kommet seg opp og fram her i livet tross bleking for å si det sånn, deltatt i mange realityshows, veldi etterspurt modell for vimenn og hu har en populært snapkonto med kjempemange følgere ❤️ Makan til hysteri! Anonymkode: 273a1...943 19
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet. Min lille prinsesse, Casandra Michelle har bleket håret sitt siden hun var 5 år, og d gikk helt fint med henne for å si det sånn 😍 Begynte med striper først, før vi gikk over til helbleking. Idag er hu 19 år og har kommet seg opp og fram her i livet tross bleking for å si det sånn, deltatt i mange realityshows, veldi etterspurt modell for vimenn og hu har en populært snapkonto med kjempemange følgere ❤️ Makan til hysteri! Anonymkode: 273a1...943 😂😂😂 Anonymkode: e762d...459 25
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 Hvis vi snakker om glansvask eller permanent hårfarge så synes jeg de bør gå på ungdomsskolen ihvertfall. Ellers så finnes det mye som går ut ved vask, spray, hårkritt ol. Vi farget håret i striper med vått kreppapir når jeg gikk på barneskolen Da fantes det ikke hårkirtt/hårmascara ol. Anonymkode: 1ac94...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 Helt innafor å farge håret til barn. Permanent eller ikke har ikke noe å si. Jeg gidder ikke å legge meg borti hva andre gjør mot barna sine så lemge ungen har det bra. Feks hull i ørene også. Har virkelig flertallet av barn tatt skade av hull i ørene og permanent hårfarge? På tide å fokusere på egne barn og eget liv. Lei av disse trådene der folk spørr andre hva som er greit og lar andre styret livet demmes med sine meninger. Stop being weak! Anonymkode: 9d578...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 Datteren min på 10 år, fikk bleke tuppene på håret sitt, deretter ble tuppene farget røde (måtte bleke først fordi håret er så mørkt). Dette er noe hun får gjøre én gang i barndommen. Ville aldri latt henne bleke/farge håret nært hodebunnen. Det aller beste er å vente med bleking/farging av hår. Anonymkode: cf826...8b8
Snøfall Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 Synes man skal gå på ungdomsskolen før man får farge med permanent farge. Og da burde det ikke være sånn at kidden står hjemme på badet og farger selv. Det betyr ødelagt bad (been there som ungdom) og mulige etseskader på håret (skjedde søsteren min som ungd) 😛 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #15 Skrevet 23. februar 2019 Permanent hårfarge tok jeg første gang når jeg var 14, men spurte ikke om tillatelse først da. Ville ikke tatt permanent farge på mitt eget barn før ungdomsskolealder Anonymkode: 7ea4d...e80
Måbarefåsiat... Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Ser ikke problemet. Min lille prinsesse, Casandra Michelle har bleket håret sitt siden hun var 5 år, og d gikk helt fint med henne for å si det sånn 😍 Begynte med striper først, før vi gikk over til helbleking. Idag er hu 19 år og har kommet seg opp og fram her i livet tross bleking for å si det sånn, deltatt i mange realityshows, veldi etterspurt modell for vimenn og hu har en populært snapkonto med kjempemange følgere ❤️ Makan til hysteri! Anonymkode: 273a1...943 Hun fikk pupper til konfirmasjonen også regner jeg med? 2
Millimani Skrevet 23. februar 2019 #17 Skrevet 23. februar 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Uansvarlig, du ødelegger barnehåret ved å farge det så tidlig. Anonymkode: 8e0ef...0fe 10 hours ago, AnonymBruker said: Tull. Det vokser ut igjen nytt hår hele tiden. Man ødelegger ingenting særlig lenge. Anonymkode: 4b5e9...20d Håret vokser, ifølge frisører én til én og en halv cm i måneden. Hvorvidt man ødelegger barnets hår eller ikke er det vel alltid delte meninger om, men så lenge det tas allergitest i hodebunnen først og det ikke er en stor advarsel på pakken om at man ikke skal farge håret på et lite barn så ser ikke jeg problemet. Men alle har sine meninger. Jeg kjenner til et søskenpar som har fått lov å gjøre noe med håret på den måten siden før de begynte på skolen. Begge to mørke i håret opprinnelig, men stadig bleket håret. I dag er de voksne så da gjør det ikke noe, men kan tenke meg at det var blandede reaksjoner i omgangskretsen da de var barn. Men jeg vet også om ei jente som ikke fikk lov å farge håret før hun ble 18 år. Hun er i 20-årene nå, og fra tid til annen ser jeg henne med nye hårfarger. Tanta hennes er frisør, og jeg kan tenke meg at det var hun som holdt igjen og var litt streng på det at hun måtte vente til da med å farge håret Selv var jeg 16 år da jeg stripet håret for første gang, og farget det noen måneder senere. Så har det variert litt hvor ofte jeg har gjort det senere.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #18 Skrevet 23. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet. Min lille prinsesse, Casandra Michelle har bleket håret sitt siden hun var 5 år, og d gikk helt fint med henne for å si det sånn 😍 Begynte med striper først, før vi gikk over til helbleking. Idag er hu 19 år og har kommet seg opp og fram her i livet tross bleking for å si det sånn, deltatt i mange realityshows, veldi etterspurt modell for vimenn og hu har en populært snapkonto med kjempemange følgere ❤️ Makan til hysteri! Anonymkode: 273a1...943 😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: fb529...691
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #19 Skrevet 24. februar 2019 Nei det syns jeg ikke. Ikke noe annet enn krittfarge som vaskes ut i første vask. Å farge håret ødelegger hårkvaliteten , men viktigst så gir det et signalement om at de ikke er pene nok som de er, det vil de oppfatte selv og sende ut til andre barn. Jeg syns ikke barn under 16 skal få farge håret, og helst ikke under 18 heller men da har de jo rett til å bestemme over seg selv i det minste.. Anonymkode: ee189...eb8 2
malifika Skrevet 24. februar 2019 #20 Skrevet 24. februar 2019 Kommer ann på type farge tenker jeg. Er det permanent eller bleking så tror jeg faktisk det er 16 års aldersgrense for å kjøpe. Men, sånne krukker/tuber med fargebalsam syntes jeg er helt ok. Venninnen min som er frisør sier at de typene ikke sliter på håret i det hele tatt. De kan være vanskelig å vaske ut men, de er ufarlige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå