Gå til innhold

Hjelp, babyen står opp kl 04


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen er 6 mnd nå. De siste ukene har han stått opp kl 04. Legger seg ca 19, våkner flere ganger for melk. 

Vi må ofte opp av senga fordi han må ha ny bleie, men de gangene han ikke har trengt ny bleie har hva ligget våken i senga like lenge som når vi står opp.

Jeg blir helt utslitt av dette, og han er så bråkete at han av og til vekker storebror som dessverre har soverom i nærheten. Han er våken i ca 1-1.5 time 

Noen råd? Er det på tide med faste sovetider på dagtid? 

Hilsen b-menneske som ikke er særlig opplagt grytidlig 

Anonymkode: d45bb...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å legg babyen litt senere på kvelden. Jeg la aldri mine så tidlig.

Når de våknet så ga jeg de tynn blanding av melk og grøtpulver og de sov som som stiener igjen.

Endret av EvaLena
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, EvaLena said:

Prøv å legg babyen litt senere på kvelden. Jeg la aldri mine så tidlig.

Når de våknet så ga jeg de tynn blanding av melk og grøtpulver og de som som stiener igjen.

Han er stuptrøtt på kvelden, han ville helst lagt seg kl 18 tror jeg.. 

Vet ikke om jeg får han til å ta flaske...kunne jo prøvd 

Anonymkode: d45bb...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er stuptrøtt på kvelden, han ville helst lagt seg kl 18 tror jeg.. 

Vet ikke om jeg får han til å ta flaske...kunne jo prøvd 

Anonymkode: d45bb...f18

Da lar du han jo bare ha en kveldsdupp. 

Se løsninger i stedenfor problemer.. 

Blir du sliten av nattamming, så slutt med melk om natta. 

Anonymkode: 3d2ed...661

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp 430 i noen måneder her husker jeg. Bare legg deg tidlig nok så går det. Vips går fasen over også.

Anonymkode: 8f2ba...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan faktisk hjelpe å legge babyen en time tidligere også. Vår sov lengre når vi la han 18.00 en liten periode. Så skjøv vi tiden gradvis opp igjen til 19.00 når han var roligere i løpet av natten. 

Kan også hjelpe å slutte med nattamming. Men så er det jo også noen babyer som skal opp grytidlig uansett hva. 2 år nå og står opp i 5-6 tiden hver eneste dag.... 😴

Anonymkode: 7966f...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 5.43, AnonymBruker skrev:

Da lar du han jo bare ha en kveldsdupp. 

Anonymkode: 3d2ed...661

Da ødelegger man jo i vært fall nattsovinga. 

Er vel ikke så mye å gjøre, annet enn å stå i det og IKKE stå opp kl 04. Det er vi som bestemmer når det er dagen. Må du skifte bleie så skift i senga så sant det ikke er masse bæsj da. Ikke skru på lys på bad/rom men ha på nattlys evt. Bare vær tydelig på at det fortsatt er natta når baby våkner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fase. Der går over. Ikke gi velling, det anbefales absolutt ikke lenger.

Anonymkode: 4140b...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge baby ved siden av deg i senga for å få sove litt lenger? Jenta mi starter dagen sin mellom halv sju og sju, så jeg skal ikke klage, altså, men noen ganger så trenger jeg å sove litt lenger, og da bare legger jeg henne ved siden av meg i senga og da sover hun ofte en time til når hun har fått mat. Sover i egen seng, fra ca åtte om kvelden :) min er bare 12 uker da, så mulig det forandrer seg med tiden. 

Anonymkode: 6844e...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde en periode der han stod opp rundt 4. Seinere stod han opp mellom halv fem og fem, og tok første duppen rundt 7 om morgenen. For vår del var dagsoving en kjempeutfordring, og det ble aldri faste tidspunkter. Det ble bedre da vi sluttet å stresse med det  ,(på tross av hva "ekspertene" på helsestasjonenog i mediene påstår) og bare tok det som det kom. Da ble hverdagen bedre. Sovimgen endret seg stadig vekk, og sovetidspunktene kunne variere fra fag til dag eller uke til uke.

Anonymkode: 632b6...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også sto opp veldig tidlig en stund, men det gikk over av seg selv. Har ikke endret noe på leggetiden (ca 19), og nå står han opp ca 07 :) Perioden han sto opp veldig tidlig varte noen uker.

Anonymkode: d2329...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...