AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Hei. Er i begynnelsen av tjueårene.. På skolen har jeg sett det flere ganger. Noen ganger når en jente passerer plassen jeg sitter på, ‘kikker jeg bort for å se hvem det er’, vil hun gjøre et ‘fake gjesp’, late som om hun er trøtt og bare stirre i lufte i retningen hun drar i. Hun vet bevisst at jeg er der, men later som hun ikke vet. Hun er kanskje bare nervøs av spenningen? Aldri snakket med henne, men vi burde i teorien være kjent fordi Vi har samme klasser, om ikke samme mål... Noe jeg har snakket om gruppevis i timen med andre., og det vet hun. Også er jeg aktiv i timene, da jeg interesserer meg for fagene.. Ellers er det generelt også, med andre som jeg ikke kjenner men har kommet bort i korridorene. Har skjedd et par ganger. Er det noe i denne gesten? Jenter har ofte sagt at jeg er kjekk, men jeg er usikker som f, og det er kanskje derfor de sier det vet ikke. Anonymkode: 6edd2...aa2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er i begynnelsen av tjueårene.. På skolen har jeg sett det flere ganger. Noen ganger når en jente passerer plassen jeg sitter på, ‘kikker jeg bort for å se hvem det er’, vil hun gjøre et ‘fake gjesp’, late som om hun er trøtt og bare stirre i lufte i retningen hun drar i. Hun vet bevisst at jeg er der, men later som hun ikke vet. Hun er kanskje bare nervøs av spenningen? Aldri snakket med henne, men vi burde i teorien være kjent fordi Vi har samme klasser, om ikke samme mål... Noe jeg har snakket om gruppevis i timen med andre., og det vet hun. Også er jeg aktiv i timene, da jeg interesserer meg for fagene.. Ellers er det generelt også, med andre som jeg ikke kjenner men har kommet bort i korridorene. Har skjedd et par ganger. Er det noe i denne gesten? Jenter har ofte sagt at jeg er kjekk, men jeg er usikker som f, og det er kanskje derfor de sier det vet ikke. Anonymkode: 6edd2...aa2 Fake gjesp er romantisk avvisning. Anonymkode: ebcdb...81c 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fake gjesp er romantisk avvisning. Anonymkode: ebcdb...81c Ikke alltid vi jenter vet om dere prøver dere. Fake gjesp er da en måte å diskret avvise, in fall dere tror det blir noe. Anonymkode: ebcdb...81c 1
EvaLena Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Hun er rett og slett IKKE interessert. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Det er ingenting ved gjesping som sier «kom å ta meg», så det er lite sannsynlig at et fake gjesp brukes for å vise interesse. Er nok heller motsatt. Anonymkode: c9855...61e 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Jeg brukte gjesping mye som avvisning før. Både akkurat sånn jeg tror du beskriver (en fyr ser mye på meg, i stedet for å se tilbake ser jeg "forbi" og gjesper) og ikke minst i kjedelige sjekkesamtaler på fest eller liknende. Anonymkode: 107b1...804 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Serr? Så nedlatende unge kvinner har blitt i dag... Anonymkode: 0909d...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Serr? Så nedlatende unge kvinner har blitt i dag... Anonymkode: 0909d...5a2 Nedlatende ja, men når man er ung og usikker selv ser man ikke det så tydelig. Jeg for min del har vokst fra det for lengst. Anonymkode: 107b1...804
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har gjort det hundre ganger fordi jeg faktisk er trøtt, det er ikke ment negativt mot noen. Men det betyr jo indirekte også st jeg ikke er interessert, for da ville jeg jo på et tidspunkt satt igang en samtale/smilt og småflørtet litt. Gjesp/stirre ut i lufta betyr bare trøtt for min del. Helt nøytral greie. Om jeg synes noen er plagsomme og vil make a statement ignorerer jeg jo mer bevisst. Anonymkode: c76f5...7eb 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 Jeg gjesper når jeg er trøtt og sliten. Anonymkode: 4774c...8f2 4
Gjest Kendall Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 Så sykt barnslig oppførsel av henne
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 10 timer siden, EvaLena skrev: Hun er rett og slett IKKE interessert. Neinei, tror jeg ikke var helt klar på det jeg mente. Det er ikke sånn at jeg kjenner henne, eller at jeg har lyst på henne. I teorien burde vi kjenne hverandre fordi vi har så mange klasser felles og de samme målene, og det vet begge. Men jeg har aldri tatt direkte kontakt med henne, ignorert henne litt. , litt samme strategien hvor jeg ikke ser på henne, men det er ikke fordi jeg er arrogant. Men heller fordi jeg er nervøs. Vet også at hun har tatt en grad i psykologi. Jeg har jo fått høre flere ganger at jeg er kjekk En gang så var jeg ute med en kompis og møtte på vennnine hans, i ettertid hadde hun ene ignorert meg tydeligvis fordi jeg flørtet med venninna(sjalusi..). Hun la meg til på snap ut av det blå og hadde kjæreste i tillegg(hun som ignorerte meg), men jeg var så nervøs noen måneder etterpå når vi møttes at jeg ignorerte henne, og da sletta hun meg... Til kompisen min hadde hun sagt sånn i telefonen: "er han kjekke gutten der?" Jeg vet ikke, kan jo bety mye. Jeg ignorer henne, hun og ignorerer meg tilbake... Kan ikke sånn jente logikk. TS Anonymkode: 6edd2...aa2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 Og nei, hun er heller ikke en av de peneste jentene på universitet, men over gjennomsnittet-pen vil jeg si. Anonymkode: 6edd2...aa2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neinei, tror jeg ikke var helt klar på det jeg mente. Det er ikke sånn at jeg kjenner henne, eller at jeg har lyst på henne. I teorien burde vi kjenne hverandre fordi vi har så mange klasser felles og de samme målene, og det vet begge. Men jeg har aldri tatt direkte kontakt med henne, ignorert henne litt. , litt samme strategien hvor jeg ikke ser på henne, men det er ikke fordi jeg er arrogant. Men heller fordi jeg er nervøs. Vet også at hun har tatt en grad i psykologi. Jeg har jo fått høre flere ganger at jeg er kjekk En gang så var jeg ute med en kompis og møtte på vennnine hans, i ettertid hadde hun ene ignorert meg tydeligvis fordi jeg flørtet med venninna(sjalusi..). Hun la meg til på snap ut av det blå og hadde kjæreste i tillegg(hun som ignorerte meg), men jeg var så nervøs noen måneder etterpå når vi møttes at jeg ignorerte henne, og da sletta hun meg... Til kompisen min hadde hun sagt sånn i telefonen: "er han kjekke gutten der?" Jeg vet ikke, kan jo bety mye. Jeg ignorer henne, hun og ignorerer meg tilbake... Kan ikke sånn jente logikk. TS Anonymkode: 6edd2...aa2 Lol du ignorerer jo først. Kan også være hun rett og slett er trøtt og gjesper på grunn av det. Move on eller gjør som normale mennesker gjør: Si hei. Anonymkode: 6d406...7c3 9
Gjest Kebab9 Skrevet 23. februar 2019 #15 Skrevet 23. februar 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol du ignorerer jo først. Kan også være hun rett og slett er trøtt og gjesper på grunn av det. Move on eller gjør som normale mennesker gjør: Si hei. Anonymkode: 6d406...7c3 Dette. Endret 23. februar 2019 av Kebab9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Er i begynnelsen av tjueårene.. På skolen har jeg sett det flere ganger. Noen ganger når en jente passerer plassen jeg sitter på, ‘kikker jeg bort for å se hvem det er’, vil hun gjøre et ‘fake gjesp’, late som om hun er trøtt og bare stirre i lufte i retningen hun drar i. Hun vet bevisst at jeg er der, men later som hun ikke vet. Hun er kanskje bare nervøs av spenningen? Anonymkode: 6edd2...aa2 Du overtolker voldsomt. Gjesping betyr stort sett at man er trøtt. Anonymkode: cde7e...fd8 5
Gjest Minesveiper Skrevet 23. februar 2019 #17 Skrevet 23. februar 2019 (endret) Jeg tenker litt annerledes enn de som svarer her ts. Når folk oppfører seg på en "rar" måte rundt en, så er det noe som skjer. Hva det er kan være er vanskelig å si (mulig hun er interessert), men om denne jenta hadde vært likegyldig så hadde hun ikke brydd seg om å gjøre diverse gester når hun går forbi deg. Hun hadde bare gått forbi uten å ense deg slik man gjør med folk man ikke har noe med å gjøre. Det at hun putter opp en front viser at hun bryr seg. Ellers sier du at du er kjekk, og jenter/damer går ofte rundt med en illusjon om at kjekke gutter/menn kan få hvem de vil ha. De forstår ikke at man som mann faktisk må ha gode sosiale ferdigheter, og sjekkeferdigheter siden initiativbyrden generelt ligger hos mannen. Når du ignorerer denne jenta så tror hun at du ikke er interessert fordi hun mest sannsynlig sitter med erfaringer der menn/gutter som er interessert tar initiativ og viser interesse. Altså det stikk motsatte av det du gjør. Det kan oppleves som forvirrende. Endret 23. februar 2019 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #18 Skrevet 23. februar 2019 Gjesping kan også gjøres for å få den andre til å slappe av/bli trygg. Anonymkode: 6b625...54d 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #19 Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjesping kan også gjøres for å få den andre til å slappe av/bli trygg. Anonymkode: 6b625...54d Altså for å vise at "jeg er ikke farlig". Kanskje fordi hun merker at du er sjenert el.l. ts og at hun ønsker at du slapper av i hennes nærhet og at hun ønsker kontakt? Anonymkode: 6b625...54d 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #20 Skrevet 23. februar 2019 4 minutter siden, Minesveiper said: Jeg tenker litt annerledes enn de som svarer her ts. Når folk oppfører seg på en "rar" måte rundt en, så er det noe som skjer. Hva det er kan være er vanskelig å si (mulig hun er interessert), men om denne jenta hadde vært likegyldig så hadde hun ikke brydd seg om å gjøre diverse gester når hun går forbi deg. Hun hadde bare gått forbi uten å ense deg slik man gjør med folk man ikke har noe med å gjøre. Det at hun putter opp en front viser at hun bryr seg. Å gjespe er ingen rar måte å oppføre seg. I verste fall litt uoppdragent. Men jeg lærer mye rart på kg om hvordan man må oppføre seg, feks ikke gjespe, ikke lene seg fremover, ikke holde mobilen i en bestemt vinkel. Anonymkode: cde7e...fd8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå