Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg skal skilles. Leiligheten vår er nå lagt ut for salg. 

Siden vi eier halve boligen hver, har banken sagt at vi ikke kan kjøpe oss nye hjem før vi har solgt vår felles leilighet. Vel, vi kan kjøpe før, men da må vi være hverandres kausjonist på mellomfinansieringslånene. Det hadde vært greit for meg, men mannen vil ikke det, så da må vi vente. 

Må jeg vente til jeg hater fått pengene på konto eller kan jeg begynne å by på ny leilighet så fort leiligheten er solgt, siden jeg da vet hvor mye egenkapital jeg får?

Anonymkode: 91517...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være felles kausjonist med en person du skal skilles fra, er å be om trøbbel. Betaler ikke den ene så går ansvaret over på den andre, en fin måte å ordne seg på når man ligger i brudd om man vil være slem mot den andre. 

Når du har skrevet kontrakt med kjøper kan du begynne å by. Da vet du hvor mye du får inn, og kan fremlegge kintrakten med selger for din bank. Pass bare på å sette overtakelse på ny bolig etter overtakelse på gammel bolig og legg til så mye tid at du får pengene på konto først. 

Anonymkode: 6283e...79c

• Liker 2
Skrevet

Du må vente til pengene er på konto, evt ha så lang overtakelse på den nye boligen at du har fått inn pengene fra den gamle før du skal betale for den nye. Ellers trenger du jo mellomfinansiering...

Anonymkode: 5da31...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...