AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #41 Del Skrevet 23. februar 2019 https://www.health.harvard.edu/blog/premenstrual-dysphoria-disorder-its-biology-not-a-behavior-choice-2017053011768 sorry spam men synes dette er så utrolig viktig !!! Anonymkode: 3c3b8...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #42 Del Skrevet 23. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart har du traumer da ❤️ Men tror du at du kan bli frisk igjen? Går du på medisiner? Du har sikkert vært ekstremt stressa og i høy beredskap stakkars og hjernen din er nok fortsatt innstillt på fare ...?! Anonymkode: 3c3b8...68a Jeg håper jeg blir frisk. Går i behandling ved DPS, og venter på innkalling til behandling på Modum Bad. ❤️ Tar ikke medisiner for noe annet enn søvn. Ja, jeg vil tro det var det som forårsaket denne langvarige utmattelsen. Føler jeg har fått roet ned alarmberedskapen, men har fortsatt stress i kroppen, problemer med magen og vansker med søvn. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, kjære deg ❤ det gjør meg vondt å vite at så små barn har det så forferdelig.. ønsker deg det beste i verden ❤ Anonymkode: eecd0...8d3 ❤️❤️ Jeg fikk det godt da jeg var 3 år ca og kom til en ny familie, men har alltid vært syk. Alt fra alvorlige motoriske, sosiale og emosjonelle vansker- til kommunikasjonsvansker, søvnvansker, lav selvfølelse, tilknytningsvansker, kogintive vansker osv. Kastet opp av utmattelse. Skadet meg. Har vært innom det meste, har hatt en haug av mestringsstrategier for å takle alt dette. Klarer fortsatt ikke godt å regulere følelser, ta hensyn til mine egne behov og sette grenser. Følelser er fortsatt skumle. Jeg står fortsatt oppreist, og jeg nekter å gi meg. Jeg er sta som et esel og skal kjempe meg fremover. Jeg skal gjøre ferdig utdannelse, få en jobb, gifte meg og så har jeg lyst på barn om jeg blir frisk nok til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #43 Del Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omg..som å lese om seg selv! Hei, tusen takk ♡ Anonymkode: eecd0...8d3 Åå nå fikk jeg nesten frysning ! Takk for at du er åpen ! Last ned denne appen som en start : https://mevpmdd.com/ det er masse info men mest på engelsk , feks mange kontoer på pmdd på Instagram . Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #44 Del Skrevet 23. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://illvit.no/mennesket/kroppen/pms-hver-12-kvinne-risikerer-selvmordstanker Anonymkode: 3c3b8...68a Har faktisk hørt at mange tar selvmord under mensen. Så tragisk. Håper dette blir bedre kjent og tatt på alvor i helsevesenet. For noen er mensen helt grusomt psykisk. Må være ille. Håper du finner ut av hva det er TS. Håper det er noe uskyldig det er mulig å finne en løsning på. Klem❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #45 Del Skrevet 23. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt at hun fikk svar på det! Jeg føler at det er noe. Jeg har alltid følt at det er noe galt med meg, men det kan være så mye annet som gjør at jeg føler det slik. Alt er bare et stort kaos. Det kan også være at jeg får for dypt inn i det og at det kanskje ikke er noen ting. Kanskje jeg bare må få meg en hobby. Anonymkode: eecd0...8d3 Ja er veldig glad for at hun endelig får hjelp. Bare det at hun vet hva som feiler henne, har hjulpet henne mye. For nå vet hun hva hun må jobbe med og mot. Stille Borderline er ikke en diagnose som brukes i Norge, så finnes veldig lite om det på norsk. Men på engelsk kan man lese en del. Pmdd er også noe du bør lese om. Søk på engelsk som andre sier her også. Finnes så mye mer å lese da. Søker du hjelp, så gå til Psykiater og ikke Psykolog. Håper du finner ut av det. For er ikke godt å ha det sånn ❤️ Anonymkode: bdbfd...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #46 Del Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja er veldig glad for at hun endelig får hjelp. Bare det at hun vet hva som feiler henne, har hjulpet henne mye. For nå vet hun hva hun må jobbe med og mot. Stille Borderline er ikke en diagnose som brukes i Norge, så finnes veldig lite om det på norsk. Men på engelsk kan man lese en del. Pmdd er også noe du bør lese om. Søk på engelsk som andre sier her også. Finnes så mye mer å lese da. Søker du hjelp, så gå til Psykiater og ikke Psykolog. Håper du finner ut av det. For er ikke godt å ha det sånn ❤️ Anonymkode: bdbfd...2af Hva er trekkene på stille borderline? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #47 Del Skrevet 23. februar 2019 Ts er du der? Søk på pmdd på Instagram . Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #48 Del Skrevet 23. februar 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hva er trekkene på stille borderline? Hei igjen. Hvordan fungerer tarmen din? Folk som har levd under høyt stress har ofte dårlig tarm-flora - dette påvirker igjen nervesystemet og hjernen feks produksjon av serotonin. Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #49 Del Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei igjen. Hvordan fungerer tarmen din? Folk som har levd under høyt stress har ofte dårlig tarm-flora - dette påvirker igjen nervesystemet og hjernen feks produksjon av serotonin. Anonymkode: 3c3b8...68a Under stress og nervøsitet kan jeg få stressmage sånn at jeg akutt må på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #50 Del Skrevet 23. februar 2019 9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Har faktisk hørt at mange tar selvmord under mensen. Så tragisk. Håper dette blir bedre kjent og tatt på alvor i helsevesenet. For noen er mensen helt grusomt psykisk. Må være ille. Håper du finner ut av hva det er TS. Håper det er noe uskyldig det er mulig å finne en løsning på. Klem❤️ Da har de PMDD og ikke pms. Såvidt jeg vet strides man om årsaken til pmdd men det er hvertfall en reaksjon på hormon-endringene i kroppen pga menstruasjonssyklus. Track syklusen jenter. Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #51 Del Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Under stress og nervøsitet kan jeg få stressmage sånn at jeg akutt må på do. Huff ❤️ https://forskning.no/menneskekroppen-hjernen/hjernen-og-tarmen-horer-sammen/316916 Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #52 Del Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har de PMDD og ikke pms. Såvidt jeg vet strides man om årsaken til pmdd men det er hvertfall en reaksjon på hormon-endringene i kroppen pga menstruasjonssyklus. Track syklusen jenter. Anonymkode: 3c3b8...68a Må være ille å ha det. Er det en diagnose egt PMDD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #53 Del Skrevet 23. februar 2019 7 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Må være ille å ha det. Er det en diagnose egt PMDD? Ja. Folk tar livet sitt pga dette. Viktig å merke seg at disse symptomene oppstår på rundt dag 14 i syklus. Anonymkode: 3c3b8...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #54 Del Skrevet 23. februar 2019 12 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Under stress og nervøsitet kan jeg få stressmage sånn at jeg akutt må på do. https://balderklinikken.no/fysiske-arsaker-til-depresjon/ les 💜 Anonymkode: 3c3b8...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #55 Del Skrevet 23. februar 2019 https://illvit.no/mennesket/helse/depresjon-darlige-tarmer-kan-fore-til-psykisk-sykdom ved høyt stress over tid kan tarmene bli ødelagt. Som igjen gir dårlig næringsopptak, og kan gi feks gift i blodbanen. Anonymkode: 3c3b8...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #56 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Folk tar livet sitt pga dette. Viktig å merke seg at disse symptomene oppstår på rundt dag 14 i syklus. Anonymkode: 3c3b8...68a Uff:( Jeg tror ikke så mange har hørt om dette heller. De fleste vet hva PMS er, men ikke PMDD. Jeg hadde ikke hørt om det før inntil nylig. Selv merker jeg ikke så mange hormonelle endringer. Hadde flere da jeg var yngre 😅 Endret 23. februar 2019 av Kjærlighetsbarn98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #57 Del Skrevet 23. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://illvit.no/mennesket/helse/depresjon-darlige-tarmer-kan-fore-til-psykisk-sykdom ved høyt stress over tid kan tarmene bli ødelagt. Som igjen gir dårlig næringsopptak, og kan gi feks gift i blodbanen. Anonymkode: 3c3b8...68a Interresant. Ja, jeg har hørt at endring i kosten kan hjelpe for mennesker med autismelidelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #58 Del Skrevet 23. februar 2019 23 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hva er trekkene på stille borderline? The perception of borderline personality disorder (BPD) is one who “acts out.” That’s the “classical” definition, but like every disorder, the condition manifests itself in different ways… So what does being the “quiet” borderline mean? “Quiet” BPD is acting in, rather than acting out, but internalizing all the emotions they feel. The fears of abandonment, mood swings, anxiety, self-injurious behaviors, impulsiveness and even suicidal tendencies and black and white thinking (splitting) are all part of being a quiet borderline. But those emotions are typically acted against ourselves. Utrolig mye interessant lesning på engelsk. Anonymkode: bdbfd...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 23. februar 2019 #59 Del Skrevet 23. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: The perception of borderline personality disorder (BPD) is one who “acts out.” That’s the “classical” definition, but like every disorder, the condition manifests itself in different ways… So what does being the “quiet” borderline mean? “Quiet” BPD is acting in, rather than acting out, but internalizing all the emotions they feel. The fears of abandonment, mood swings, anxiety, self-injurious behaviors, impulsiveness and even suicidal tendencies and black and white thinking (splitting) are all part of being a quiet borderline. But those emotions are typically acted against ourselves. Utrolig mye interessant lesning på engelsk. Anonymkode: bdbfd...2af Sant. Det finnes en del med denne diagnosen som innagerer, fremfor å ta det ut. Ofte sliter de mye på innsiden, men føler seg kanskje alene fordi de holder det meste inne. Denne tilstanden burde også bli bedre kjent i Norge. Vi har en lang vei å gå i psykiatrien, men vi er bedre på vei enn mange andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #60 Del Skrevet 23. februar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Sant. Det finnes en del med denne diagnosen som innagerer, fremfor å ta det ut. Ofte sliter de mye på innsiden, men føler seg kanskje alene fordi de holder det meste inne. Denne tilstanden burde også bli bedre kjent i Norge. Vi har en lang vei å gå i psykiatrien, men vi er bedre på vei enn mange andre land. https://themighty.com/2018/06/quiet-bpd-borderline-phttps://themighty.com/2018/06/quiet-bpd-borderline-personality-disorder-signs/ersonality-disorder-signs/ Linken til siden datt ut i forrige innlegg. Ja, og mange Borderline og Bipolare blir feil diagnoserte. Da disse to er lette å ta feil av. Kjenner til tilfeller hvor det har endt med selvmord. Vi har mye å lære, men forsatt ligger vi som du sier forran mange andre land. Anonymkode: bdbfd...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå