Kreator Skrevet 23. februar 2019 #21 Skrevet 23. februar 2019 Jeg er en jevnaldrende mann med trådstarter, og har datet en del. Min erfaring med jevnaldrende kvinner har vært relativt dårlig. De kvinnene jeg har "matchet" med eller kontaktet rundt samme alder virker veldig veldig forsiktige og generelt vanskelige å få med på date. Jeg har ingen klare teorier om hvorfor det er sånn. Inntrykket mitt er at noen av de har vært veldig travle (attraktive kvinner får veldig mye oppmerksomhet), noen av de er veldig selektive (de vil ha noen i livet, men kun den perfekte) og noen av de er nok generelt bare veldig skeptiske på grunn av mye oppmerksomhet og dårlig erfaring over lengre tid med nettdating. Til sammenligning så har jeg datet helt ned i "minus 10" aldersforskjell, og føler jeg får relativt bra med oppmerksomhet også nedover i alder. Den store kontrasten mellom aldersgruppen rundt 40 og rundt 50 er hvor mye enklere det er å treffe kvinner nedover i alder. Dette til tross for at de fleste av de jeg har truffet antageligvis har yngre barn enn de på 50. Det å ha hvert sitt barnekull som ennå ikke er voksne er selvfølgelig en annen utfordring i seg selv. Men i hvertfall når det gjelder å faktisk få dates så er min erfaring at det er mye enklere med kvinner som er litt yngre enn meg selv enn jevnaldrende. Dette kan selvfølgelig ha noe å si i forhold til mine egne krav også. Hvis man antar at ungdommelighet generelt sett er vakkert, så er det mulig at også min "datingpool" er større nedover i alder fordi det er flere jeg selv anser som attraktive. Og tilsvarende, at de jeg synes er attraktive på min egen alder kanskje egentlig er veldig attraktive (og sånn sett "travle"). Og om det er noen trøst da, så har mitt lengste og beste forhold så langt vært med en jevnaldrende som jeg finner veldig attraktiv, så det er i hvertfall ikke helt umulig. Så er vel mitt avsluttende råd til damer i din situasjon at man i hvertfall ikke gjør lista over krav som skal være oppfyllt på forhånd altfor lang eller uoverkommelig, og at man i hvertfall gir seg selv og den andre personen en mulighet til å møtes og bli litt kjent. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #22 Skrevet 23. februar 2019 13 timer siden, CosimaJettaSpencer skrev: Faktum er jo at menn er mye mer opptatt av utsende på partner enn hva kvinner generelt sett er, og kvinner er på sin topp i tidlig 20-årene. Damer ser gjerne mer på ting som sosial status, karriere, økonomi etc. På grunn av dette er menn gjerne på sitt mest attraktive i 30-40 årene, men så har man unntak da såklart. Kjendiser som Trond Giske får jo lett med seg en 20-åring hjem om han hadde ønsket dette. Menn flest spyr av å bli sammenliknet med Giske Anonymkode: b0b6f...e18 5
Duftavsommerregn Skrevet 23. februar 2019 #23 Skrevet 23. februar 2019 17 timer siden, CosimaJettaSpencer skrev: Kjendiser som Trond Giske får jo lett med seg en 20-åring hjem om han hadde ønsket dette. Dette går kun på makt og status, noe som noen kvinner liker en periode kanskje! Med så enorm aldersforskjell vil et forhold aldri vare over tid. 4
Duftavsommerregn Skrevet 23. februar 2019 #24 Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, Kreator skrev: Så er vel mitt avsluttende råd til damer i din situasjon at man i hvertfall ikke gjør lista over krav som skal være oppfyllt på forhånd altfor lang eller uoverkommelig, og at man i hvertfall gir seg selv og den andre personen en mulighet til å møtes og bli litt kjent. Dette er et veldig godt råd, jeg vil ikke date yngre kvinner! Jeg dater bare kvinner rundt min egen alder. Finne den rette som man kan bli gammel sammen med. Der vi er på samme sted i livet når pensjons tilværelsen kommer om 20 år. Menn er så dumme at de tror at en mye yngre kvinne da vil bli når han blir gammel og hun er middelaldrende. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #25 Skrevet 23. februar 2019 17 timer siden, CosimaJettaSpencer skrev: De fleste menn på 50 år ønsker yngre kvinner, ja, gjerne typ 35-40 år. Du er nok nødt til å gå noen år opp i alder ja, + 5-10 år er vel realitisk. Ikke uten grunn mye sannhet i at kvinner eldres som melk, og menn som vin.. Æsj jeg ville aldri i livet datet en mann på 50. Og jeg er 35. Kun menn på min egen alder eller +/- 5 år. De mennene som er så teite at de ikke vil date damer på egen alder er det noe galt med. Anonymkode: 5181a...227 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #26 Skrevet 23. februar 2019 17 timer siden, CosimaJettaSpencer skrev: Faktum er jo at menn er mye mer opptatt av utsende på partner enn hva kvinner generelt sett er, og kvinner er på sin topp i tidlig 20-årene. Damer ser gjerne mer på ting som sosial status, karriere, økonomi etc. På grunn av dette er menn gjerne på sitt mest attraktive i 30-40 årene, men så har man unntak da såklart. Kjendiser som Trond Giske får jo lett med seg en 20-åring hjem om han hadde ønsket dette. For noe surr. Kvinner er seksuelt på topp i 40-årene, og de fleste ser best ut i slutten av 30-åra. De damene man drar kun fordi man er kjendis, er de som er usikre på seg selv og/eller skal ha noe å skryte av. Alder irrelevant. Anonymkode: c2aeb...8de 5
Rotemor Skrevet 23. februar 2019 #27 Skrevet 23. februar 2019 På 23.2.2019 den 0.04, SVK skrev: Onkelen min er en del eldre enn deg og fikk seg ny kjæreste på samme alder som han selv. Tror det er lurt for når man kommer opp i 60-årene så er pensjon aktuelt. Onkelen min ønsket en han kunne være pensjonist med. Kan fort bli problemer når den ene blir pensjonist lenge før den andre. Når man er 50 så trenger man ikke planlegge pensjonsalderen sammen med noen. Det er for lenge til.
Gjest SVK Skrevet 24. februar 2019 #28 Skrevet 24. februar 2019 3 hours ago, Rotemor said: Når man er 50 så trenger man ikke planlegge pensjonsalderen sammen med noen. Det er for lenge til. Det er lenge til 50 åringen pensjonerer seg, trenger ikke være lenge til den eldre kjæresten pensjonerer seg. Så jo en 50 åring bør tenke over pensjonsalder når hun velger kjæreste.
Rotemor Skrevet 24. februar 2019 #29 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, SVK skrev: Det er lenge til 50 åringen pensjonerer seg, trenger ikke være lenge til den eldre kjæresten pensjonerer seg. Så jo en 50 åring bør tenke over pensjonsalder når hun velger kjæreste. Jo, men hun er jo ute etter en på egen alder. 63 er langt unna.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #30 Skrevet 24. februar 2019 On 2/22/2019 at 11:29 PM, AnonymBruker said: Har et inntrykk av at menn ønsker yngre kvinner. jeg er slank og ser godt ut for alderen, holder meg godt, så det er ikke der problemet ligger tror jeg. Anonymkode: e81e3...838 Sier du. Men mulig at selvbildet stemmer ikke med sannheten.... Anonymkode: 0b9e8...12d
Thyra Skrevet 24. februar 2019 #31 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 0.44, Hartroa skrev: Jeg har passert 50 og hvis jeg skulle bli sammen med noen nå så må det bli noen på min egen alder, eller som deg +/- 5 år. Jeg tenker at det er viktig at man er på noen lunne samme sted her i livet. Da tenker jeg alder på barn og ikke minst når man nærmer seg pensjonsalder. For meg ville det vært kjedelig å ha en dame som skal jobbe i 10 år etter at jeg er ferdig. Jeg har voksne barn og finner jeg noen som er 10 år yngre, så er jo barne også mye yngre og da er jo livssituasjon veldig forskjellig. Det er da slett ikke sikkert. Det varierer veldig når folk får barn, og man kan ikke akkyrat regne ut barnas alder ut i fra fireldrenes alder. Noen får barn i tenårene, noen i femtiårene. Og noen får flere kull. 1
Thyra Skrevet 24. februar 2019 #32 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 0.07, wintergirl skrev: Bare tull. De fleste kvinner har sin egen karriere og er ikke så opptatt av status, men hvordan han er som person. Og jo, vi er også opptatt av utseendet. Han må ikke være modellpen, men må like det vi ser. Får ikke tenning på en eldre og forfallen mann. Æsj lissom. De yngre som går etter rike menn, er jo kun glad i pengene, ikke han De fleste kvinner og menn har en jobb, ikke nødvendigvis en karriære...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #33 Skrevet 24. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Æsj jeg ville aldri i livet datet en mann på 50. Og jeg er 35. Kun menn på min egen alder eller +/- 5 år. De mennene som er så teite at de ikke vil date damer på egen alder er det noe galt med. Anonymkode: 5181a...227 Jeg er 38, og det kunne ikke falle meg inn å date en mann på 50! Jeg fatter ikke hvor menn har lært dette med at de er så attraktive for betydelig yngre kvinner. De er jo ikke det! Helst ønsker jeg å møte noen mellom 36-42. Anonymkode: b3bac...285 3
Kattugla Skrevet 24. februar 2019 #34 Skrevet 24. februar 2019 På 22.2.2019 den 23.57, CosimaJettaSpencer skrev: Faktum er jo at menn er mye mer opptatt av utsende på partner enn hva kvinner generelt sett er, og kvinner er på sin topp i tidlig 20-årene. Damer ser gjerne mer på ting som sosial status, karriere, økonomi etc. På grunn av dette er menn gjerne på sitt mest attraktive i 30-40 årene, men så har man unntak da såklart. Kjendiser som Trond Giske får jo lett med seg en 20-åring hjem om han hadde ønsket dette. Gjør han egentlig det? Jeg har inntrykk av at Giskes store problem er at han vil så veldig gjerne, mens jentene ikke vil! 😄 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #35 Skrevet 24. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier du. Men mulig at selvbildet stemmer ikke med sannheten.... Anonymkode: 0b9e8...12d Takk for den liksom.... Anonymkode: e81e3...838
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #36 Skrevet 24. februar 2019 22 timer siden, Kreator skrev: Jeg er en jevnaldrende mann med trådstarter, og har datet en del. Min erfaring med jevnaldrende kvinner har vært relativt dårlig. De kvinnene jeg har "matchet" med eller kontaktet rundt samme alder virker veldig veldig forsiktige og generelt vanskelige å få med på date. Jeg har ingen klare teorier om hvorfor det er sånn. Inntrykket mitt er at noen av de har vært veldig travle (attraktive kvinner får veldig mye oppmerksomhet), noen av de er veldig selektive (de vil ha noen i livet, men kun den perfekte) og noen av de er nok generelt bare veldig skeptiske på grunn av mye oppmerksomhet og dårlig erfaring over lengre tid med nettdating. Til sammenligning så har jeg datet helt ned i "minus 10" aldersforskjell, og føler jeg får relativt bra med oppmerksomhet også nedover i alder. Den store kontrasten mellom aldersgruppen rundt 40 og rundt 50 er hvor mye enklere det er å treffe kvinner nedover i alder. Dette til tross for at de fleste av de jeg har truffet antageligvis har yngre barn enn de på 50. Det å ha hvert sitt barnekull som ennå ikke er voksne er selvfølgelig en annen utfordring i seg selv. Men i hvertfall når det gjelder å faktisk få dates så er min erfaring at det er mye enklere med kvinner som er litt yngre enn meg selv enn jevnaldrende. Dette kan selvfølgelig ha noe å si i forhold til mine egne krav også. Hvis man antar at ungdommelighet generelt sett er vakkert, så er det mulig at også min "datingpool" er større nedover i alder fordi det er flere jeg selv anser som attraktive. Og tilsvarende, at de jeg synes er attraktive på min egen alder kanskje egentlig er veldig attraktive (og sånn sett "travle"). Og om det er noen trøst da, så har mitt lengste og beste forhold så langt vært med en jevnaldrende som jeg finner veldig attraktiv, så det er i hvertfall ikke helt umulig. Så er vel mitt avsluttende råd til damer i din situasjon at man i hvertfall ikke gjør lista over krav som skal være oppfyllt på forhånd altfor lang eller uoverkommelig, og at man i hvertfall gir seg selv og den andre personen en mulighet til å møtes og bli litt kjent. Det er interessant det du sier om at kvinner rundt 50 er vanskelige å få på date. For jeg har datet noe, og min erfaring er at det samme gjelder menn i den alderen. Yngre menn (langt ned i alder) er ofte mer på og ønsker kontakt og møtes. Mens jevnaldrende menn holder igjen, og er usikre. Skyldes det at det er mer farlig fordi det kan være at det blir et forhold ut av det? Mens med de yngre er det mer moro og kortvarig flørt? Lurer litt på det, for mine venninner har samme erfaring... Men det å ikke være for kravstor, det er et godt råd! Det er lett å overse alderen man selv har og føle alle jevnaldrende menn ser gamle ut😝 ts Anonymkode: e81e3...838
Monica1968 Skrevet 24. februar 2019 #37 Skrevet 24. februar 2019 På 22.2.2019 den 23.49, wintergirl skrev: Menn selv påstår det, men det jeg ser daglig er noe helt annet. Tvert om faktisk. Enig. Det KAN ha vært en sannhet en gang i tiden, men i dag holder kvinner seg jevnt over bedre enn hva menn gjør. Muligens fordi menn flest er langt mindre opptatt enn kvinner flest av å ta vare på utseende gjennom årene. 1
wintergirl Skrevet 24. februar 2019 #38 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, Monica1968 skrev: Enig. Det KAN ha vært en sannhet en gang i tiden, men i dag holder kvinner seg jevnt over bedre enn hva menn gjør. Muligens fordi menn flest er langt mindre opptatt enn kvinner flest av å ta vare på utseende gjennom årene. Ja, den tiden kvinner måtte gå hjemme med mange barn og holde hjemmet i orden+ være en tjener for mannen sin. Da fikke de ikke bruke Mye tid på seg selv. I dag bestemmer vi endelig over oss selv. 3
wintergirl Skrevet 24. februar 2019 #39 Skrevet 24. februar 2019 6 timer siden, Thyra skrev: De fleste kvinner og menn har en jobb, ikke nødvendigvis en karriære... Vet jo det, men for de som har det da. Det fins da noen. Er ikke bare menn som har karriere nå om dagen.
herzeleid Skrevet 24. februar 2019 #40 Skrevet 24. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe surr. Kvinner er seksuelt på topp i 40-årene, og de fleste ser best ut i slutten av 30-åra. De damene man drar kun fordi man er kjendis, er de som er usikre på seg selv og/eller skal ha noe å skryte av. Alder irrelevant. Anonymkode: c2aeb...8de De aller, aller fleste menn vil nok si seg uenige, men om en føler det slik selv når en blir eldre er jo det bare kjempefint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå