Gå til innhold

Han syns jeg maser. Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en som har barn. Han studerer, er på 1. Året. Jeg er 34 (blir 35 i år) og er stressa på å få barn. Jeg har sagt ok til å vente med å prøve å få ett felles barn til han er på 3. Året. Men det er jo innimellom tungt for meg når vi er på badeland etc hvor virkelig ALLE andre rundt meg har barn. Men i dag sa han at det er slitsomt at jeg snakker om å få barn hver eneste dag. At han føler det som press. Men jeg sa at det er noe jeg trenger fordi det innimellom er vanskelig for meg når alle andre rundt oss har barn. Og at jeg er stressa for alderen min. Han sier han bare vil prate om oss to og barnet sitt og hva vi har.   Syns dere at han har rett at jeg maser når jeg snakker om vårt barn hver dag eller har jeg rett i å prate om det? 

Anonymkode: 54e6e...609

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle hva folk her inne synes, du må respektere at kjæresten din synes det blir mas fra deg. Du får ikke noe fortere barn ved å kommentere ting hele tiden. Du må enten respektere hans ønske om å vente eller finne en annen mann som kan gi deg barn NÅ. 

Anonymkode: 4c897...b6d

• Liker 36
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Det har litt betydning for svaret, men jeg kan forstå at kjæresten din synes du maser ja. Han er opptatt av studiene, barnet sitt og deg (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) og jeg skjønner veldig godt at han ikke er i modus felles barn akkurat nå. Dermed forstår jeg også at han synes du maser når det er noe du trekker fram hver dag. Det må virkelig føles som et press nå. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg tror ikke han vil høre om det fordi det ikke er planen hans å gi deg barn i det hele tatt. Det er jo faktisk bedre å få barn første året mtp tid til studier, på tredje året vil det være større og mer avanserte oppgaver som krever mer tid. 

Anonymkode: 9458c...3f5

• Liker 10
Skrevet

Så lenge han oppfatter det som mas så gjør han jo det. 

Jeg forstår hvorfor du maser. Fpr deg kan det jo snart være for sent å få barn. 

Så får du ta stilling til om det er med han du vil få barn med eller ikke? 

Anonymkode: 8e627...257

• Liker 7
Skrevet

Hvis dette virkelig er et tema hver eneste dag.. Så JA. Du maser noe voldsomt!! 

Anonymkode: 93395...0b3

• Liker 14
Gjest Nilsen32
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han oppfatter det som mas så gjør han jo det. 

Jeg forstår hvorfor du maser. Fpr deg kan det jo snart være for sent å få barn. 

Så får du ta stilling til om det er med han du vil få barn med eller ikke? 

Ja det er jo egentlig det. Og så må jeg jo tenke: det er jo " bare 1.5 år". Om jeg skal finne meg ny tar det jo sikkert minst like lang tid. Og jeg elsker jo denne mannen😅 Men jeg vet ikke hvor mye det er å gamble fra 34-36 år når man skal ha barn? 

Skrevet

Å snakke hver eneste dag om noe dere ha blitt enige med å vente med høres veldig ut som mas, ja.

• Liker 22
Gjest Nilsen32
Skrevet
6 minutter siden, Cata skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? Det har litt betydning for svaret, men jeg kan forstå at kjæresten din synes du maser ja. Han er opptatt av studiene, barnet sitt og deg (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen) og jeg skjønner veldig godt at han ikke er i modus felles barn akkurat nå. Dermed forstår jeg også at han synes du maser når det er noe du trekker fram hver dag. Det må virkelig føles som et press nå. 

2 år.

Skrevet
1 minutt siden, Nilsen32 skrev:

Ja det er jo egentlig det. Og så må jeg jo tenke: det er jo " bare 1.5 år". Om jeg skal finne meg ny tar det jo sikkert minst like lang tid. Og jeg elsker jo denne mannen😅 Men jeg vet ikke hvor mye det er å gamble fra 34-36 år når man skal ha barn? 

Har du vurdert å undersøke hvor mange egg du har igjen? Det vil jo gi en pekepinn på hvor sannsynlig graviditet er om to år. 

• Liker 8
Gjest Nilsen32
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å undersøke hvor mange egg du har igjen? Det vil jo gi en pekepinn på hvor sannsynlig graviditet er om to år. 

Hvordan gjør jeg det?

Skrevet
14 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Tja etter 35 år faller jo muligheten drastisk. Ville forsikret meg om at han vil ha barn om 1, 5 år. 

Sagt noe sånt som at: - jeg vet at du syns jeg maser, og jeg skal la temaet ligge når du har svart på dette. På grunn av min alder så er det ikke sikkert jeg har  muligheten så veldig mange år til. Er det slik at du ønsker å få barn meg om 1 og et halvt år? 

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Hvordan gjør jeg det?

Hos en gynekolog som kan det. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Hvordan gjør jeg det?

Google fertilitetstest. Jeg tok en test da jeg var 35, fikk labre resultater og beskjed om å gå igang fort. Da min samboer fikk den beskjeden gjorde han det slutt og fant litt etter en 10 år yngre kjæreste. 

Du kjenner kjæresten din best, men min erfaring er at masing og press ikke funker hvis det er en type av det litt unnvikende slaget. Du har i og for seg fått et svar fra han; han vil ikke før han er på 3. året og hvis du fortsetter å mase kan han gå i vranglås slik som min gjorde. Synes forsåvidt studier er dårlig unnskyldning for å utsette barn når man er over 30, det går helt fint å kombinere, har gjort det selv. Koster forøvrig veldig lite å ha barn de første årene.

Hvis du er bare 36 når han er på 3. året bør det egentlig ikke være et så stort problem aldersmessig, kjenner mange som har fått barn i så "høy" alder og blir det problemer får de aller aller fleste hjelp med ivf/ prøverør. Men ofte vil man ha flere barn når man først er i gang. Det bør du kanskje også tenke på ts, ønsker du at barnet ditt skal få søsken?

For min del fikk jeg barn da jeg var 37 og unner deg virkelig den gleden :) Håper dere finner ut av det :) 

Anonymkode: 9a37c...c78

• Liker 3
Skrevet

Hvis du vil ha barn og han ikke er såååååå sikker, da slutter du med pillen og han får bruke kondom hver gang dere har sex fremover. 

Da blir du raskt dumpet, eller dere beginner prøve å få baby. :)

• Liker 5
Skrevet

Vil du ha barn fordi alle andre rundt deg har det? 

• Liker 3
Gjest Nilsen32
Skrevet
På 22.2.2019 den 23.28, Cata skrev:

Vi har vært sammen i 2 år.

Gjest Nilsen32
Skrevet
På 23.2.2019 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Google fertilitetstest. Jeg tok en test da jeg var 35, fikk labre resultater og beskjed om å gå igang fort. Da min samboer fikk den beskjeden gjorde han det slutt og fant litt etter en 10 år yngre kjæreste. 

Du kjenner kjæresten din best, men min erfaring er at masing og press ikke funker hvis det er en type av det litt unnvikende slaget. Du har i og for seg fått et svar fra han; han vil ikke før han er på 3. året og hvis du fortsetter å mase kan han gå i vranglås slik som min gjorde. Synes forsåvidt studier er dårlig unnskyldning for å utsette barn når man er over 30, det går helt fint å kombinere, har gjort det selv. Koster forøvrig veldig lite å ha barn de første årene.

Hvis du er bare 36 når han er på 3. året bør det egentlig ikke være et så stort problem aldersmessig, kjenner mange som har fått barn i så "høy" alder og blir det problemer får de aller aller fleste hjelp med ivf/ prøverør. Men ofte vil man ha flere barn når man først er i gang. Det bør du kanskje også tenke på ts, ønsker du at barnet ditt skal få søsken?

For min del fikk jeg barn da jeg var 37 og unner deg virkelig den gleden :) Håper dere finner ut av det :) 

Anonymkode: 9a37c...c78

Tusen takk😊

Skrevet

Ja,  når du nevner fremtidige barn hver dag så er det mas! Jeg som dame ville blitt gærn av det 

Anonymkode: d850b...42f

• Liker 6
Skrevet
På 22.2.2019 den 23.45, Nilsen32 skrev:

Hvordan gjør jeg det?

I alle dager!! Hos gynekologen selvfølgelig. 

Anonymkode: cd61f...27a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...