AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Jeg og samboern min er begge nyutdannede til sommeren og skal flytte tilbake til hjemstedet vårt, hvor vi begge har allerede har fått 100% fast jobb med konrtakt og oppstart 1.juni. Vi ønsker dermed å kjøpe vår første bolig, egentlig ganske kjapt. Vi vil med de nye jobbene våre (startlønn) ha en samlet årsinntekt på ca. 900 000. Vi har ikke mye egenkapital, men stiller med kausjonist og sikkerhet i kausjonistens bolig. Jeg vet om en bolig som snart kommer til salgs som vi begge er meget interesserte i. Er det mulig å få lån/finansieringsbevis i banken før vi har startet i de nye jobbene våre? Vi har jo begge kontrakter vi kan vise til etc. Eller er man NØDT til å vise til flere lønnslipper for å få lån? Anonymkode: 3bb34...b1d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Tror man må ha bynt i jobben Anonymkode: 3bb34...b1d
Sylveon Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Dere ønsker å kjøpe nå, men ha overtagelse etter dere har begynt i jobben? Forstår jeg det riktig? Jeg tror jeg ville ha forhørt meg litt med banken isåfall. Fordi dere har fast jobb, og har mulighet til å betale på lånet når dere har begynt i jobben. Problemet blir om dere finner drømmehuset og det har overtagelse før dere har begynt - hva skal dere isåfall betale lånet med?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Det går helt fint, jeg og samboeren min var i samme situasjon som dere i fjor, og fikk lån i banken ved å vise ansettelseskontraktene. Anonymkode: e2a07...a98
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 8 minutter siden, Sylveon skrev: Dere ønsker å kjøpe nå, men ha overtagelse etter dere har begynt i jobben? Forstår jeg det riktig? Jeg tror jeg ville ha forhørt meg litt med banken isåfall. Fordi dere har fast jobb, og har mulighet til å betale på lånet når dere har begynt i jobben. Problemet blir om dere finner drømmehuset og det har overtagelse før dere har begynt - hva skal dere isåfall betale lånet med? Ts her Vi er interessert i en bolig som kommer ut for salg om en måneds tid (selger er en bekjent). Dermed tror jeg det hadde latt seg gjøre med overtakelse 1.juni, som også er datoen vi har flyttet tilbake og startet i jobbene våre. Derfor jeg håper det lar seg gjøre å få lån og alt før vi faktisk har begynt i jobbene og fått våre første lønninger osv. Anonymkode: 3bb34...b1d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går helt fint, jeg og samboeren min var i samme situasjon som dere i fjor, og fikk lån i banken ved å vise ansettelseskontraktene. Anonymkode: e2a07...a98 Tusen takk for svar! Da håper jeg det ordner seg. Anonymkode: 3bb34...b1d
Sylveon Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her Vi er interessert i en bolig som kommer ut for salg om en måneds tid (selger er en bekjent). Dermed tror jeg det hadde latt seg gjøre med overtakelse 1.juni, som også er datoen vi har flyttet tilbake og startet i jobbene våre. Derfor jeg håper det lar seg gjøre å få lån og alt før vi faktisk har begynt i jobbene og fått våre første lønninger osv. Anonymkode: 3bb34...b1d Jeg tror og er positiv til at det skal gå deres vei så lenge overtagelsen er etter 1. juni for da vil første innbetalingen på lånet være i løpet av juni og da har dere begynt i jobben deres. Ta med dere kontraktene som dokumenterer inntekten deres.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 Jeg tror det skal være mulig, men dere bør snakke med bankkontakten deres personlig. Hvis du fyller inn søknad om finansieringsbevis blir det litt mye surr siden dere ikke skal gjøre det på vanlig måte med lønnsslipper osv. Anonymkode: 41fa7...5b7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Vi fikk lån nå nylig, der vi dokumenterte inntekt med kopi av arbeidskontrakter. Jeg hadde nettopp gått ganske mye opp i lønn, der jeg ennå ikke hadde noen lønnsslipper å vise til. Og min mann hadde nettopp fått seg ny jobb, etter å ha vært arbeidsledig noen måneder. Vi hadde en saksbehandler som var veldig grei å prate med, vi kunne ringe hun, og hun ringte oss. Og så forklarte vi bare hvordan inntektssituasjonen ville være fremover, og hun sa at arbeidskontrakter var god nok dokumentasjon. Vil tro det er helt uproblematisk for dere å få finansieringsbevis i orden lenge før juni. Anonymkode: 92ce1...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå