AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Vet ikke om det er hjerteflimmer men det kjennes sånn ut. Innimellom (dvs 2-3 ganger i uken) får jeg det jeg tror jeg er hjerteflimmer. Jeg får en sånn vibrerende følelse i hjerte, kjennes som at den er helt overflatisk, og det kan vare i 10-20 sekunder. Mens dette pågår får kroppen panikk og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det gjør ikke vondt eller noe, men det føles som en kortslutning og jeg blir svimmel og hiver etter pusten. Har prøvd å forklare dette til legen, som har tatt alle prøver, men siden det ikke skjedde iløpet av de 5 min jeg var inne hos legen så finner de jo ikke ut noe. Hun virket heller ikke særlig bekymret. Men jeg er ikke mindre bekymret av den grunn. noen fler som har opplevd dette?? Anonymkode: 1f7bb...7d9
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er hjerteflimmer men det kjennes sånn ut. Innimellom (dvs 2-3 ganger i uken) får jeg det jeg tror jeg er hjerteflimmer. Jeg får en sånn vibrerende følelse i hjerte, kjennes som at den er helt overflatisk, og det kan vare i 10-20 sekunder. Mens dette pågår får kroppen panikk og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det gjør ikke vondt eller noe, men det føles som en kortslutning og jeg blir svimmel og hiver etter pusten. Har prøvd å forklare dette til legen, som har tatt alle prøver, men siden det ikke skjedde iløpet av de 5 min jeg var inne hos legen så finner de jo ikke ut noe. Hun virket heller ikke særlig bekymret. Men jeg er ikke mindre bekymret av den grunn. Dette skyldes av og til stress! Det har jeg selv opplevd en del ganger og har oppsøkt lege da jeg var yngre. Legen tok det alvorlig og jeg fikk det de kaller EKG? Mener det var dette de kalte det, og det ble ikke målt noe unormalt overhodet. Det slo jeg meg til ro med, og det var helt rett Jeg følte det selv den gangen som "hjerteflimmer" omtrent som hjertet hoppet over noen slag , og så fortsatte. Har ikke etter dette følt det igjen. For min del var det stresset den gangen som utløste akkurat den "følelsen".
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Dette skyldes av og til stress! Det har jeg selv opplevd en del ganger og har oppsøkt lege da jeg var yngre. Legen tok det alvorlig og jeg fikk det de kaller EKG? Mener det var dette de kalte det, og det ble ikke målt noe unormalt overhodet. Det slo jeg meg til ro med, og det var helt rett Jeg følte det selv den gangen som "hjerteflimmer" omtrent som hjertet hoppet over noen slag , og så fortsatte. Har ikke etter dette følt det igjen. For min del var det stresset den gangen som utløste akkurat den "følelsen". Jeg var også inne til EKG, som var helt normal. Men under testen så hadde jeg ikke dette «anfallet», så det roet meg egentlig ingenting.. Anonymkode: 1f7bb...7d9
OhGawdNo Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg var også inne til EKG, som var helt normal. Men under testen så hadde jeg ikke dette «anfallet», så det roet meg egentlig ingenting.. Anonymkode: 1f7bb...7d9 Psykosomatisk. Du har bedre utbytte av psykolog enn av hjertetest. Been there, done that. 1
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også inne til EKG, som var helt normal. Men under testen så hadde jeg ikke dette «anfallet», så det roet meg egentlig ingenting.. Da er det stress som utløser dette, og da er det heller ikke farlig. Hjertet ditt tåler da dette her, og det er ikke snakk om at det stopper for det gjør det bare ikke. Jeg følte ikke at det stoppet heller, det bare hoppet over et par slag, så forsatte det Vil du unngå dette, stress ned, trene og og ikke bekymre deg! Det løste det meste for meg. Av og til kan det skje, men når jeg ble bevist dette her? Det skjer nesten aldri nå lenger. Det er faktisk helt "ufarlig". Det har jeg erfart iallefall, det er over 20 år siden jeg opplevde det første gang, og jeg lever da idag 1
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, OhGawdNo skrev: Psykosomatisk. Du har bedre utbytte av psykolog enn av hjertetest. Been there, done that. Nei, det har bare ikke noe med dette å gjøre, dette er en følelse som noen får av og til. Ved EKG måes dette nøyaktig, og det kan bare ikke kontrolleres av et individ. Det er fakta som legen måler, at stress av og til påvirker dette er ikke farlig selv om det kan "føles" slik. Hjertet er friskt og tåler det.
OhGawdNo Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 8 minutter siden, Duftavsommerregn said: Nei, det har bare ikke noe med dette å gjøre, dette er en følelse som noen får av og til. Ved EKG måes dette nøyaktig, og det kan bare ikke kontrolleres av et individ. Det er fakta som legen måler, at stress av og til påvirker dette er ikke farlig selv om det kan "føles" slik. Hjertet er friskt og tåler det. Vel ok, det kan så være, men nå kommer det altså slike mer avanserte pulsklokker som kan måle dette over tid. Sånn bare som et tips til TS.
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, OhGawdNo skrev: Vel ok, det kan så være, men nå kommer det altså slike mer avanserte pulsklokker som kan måle dette over tid Nei, for dette måler pulsen, ikke EKG. Hjerteflimmer med andre ord, og det kan være farlig om det er reelt, men ikke om det føles i forbindelse med stress. Det er hele poenget, ikke en pulsklokke i verden kan registrere dette. Hjerteflimmer som er reelt kan være farlig, og det registreres med en gang av EKG, totalt uten at noen kan kontrollere det som individ.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er hjerteflimmer men det kjennes sånn ut. Innimellom (dvs 2-3 ganger i uken) får jeg det jeg tror jeg er hjerteflimmer. Jeg får en sånn vibrerende følelse i hjerte, kjennes som at den er helt overflatisk, og det kan vare i 10-20 sekunder. Mens dette pågår får kroppen panikk og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det gjør ikke vondt eller noe, men det føles som en kortslutning og jeg blir svimmel og hiver etter pusten. Har prøvd å forklare dette til legen, som har tatt alle prøver, men siden det ikke skjedde iløpet av de 5 min jeg var inne hos legen så finner de jo ikke ut noe. Hun virket heller ikke særlig bekymret. Men jeg er ikke mindre bekymret av den grunn. noen fler som har opplevd dette?? Anonymkode: 1f7bb...7d9 Kontakt legen din. Sannsynligvis feiler du ikke noe fysisk. Anonymkode: 8d218...f2a 1
OhGawdNo Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Duftavsommerregn said: Det er hele poenget, ikke en pulsklokke i verden kan registrere dette. Hjerteflimmer som er reelt kan være farlig, og det registreres med en gang av EKG, totalt uten at noen kan kontrollere det som individ. I beg to differ: https://www.crowdsupply.com/protocentral/heartypatch Bare å ha en slik på en dag / natt, og sende data'ene til noen som kan analysere dem. Antagelig kan programvaren som følger med, også gjøre det, jeg har bare ikke hatt anledning til å teste det selv enda.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 21 minutter siden, OhGawdNo skrev: Psykosomatisk. Du har bedre utbytte av psykolog enn av hjertetest. Been there, done that. Tullball. Tanten min var sikker på at hun hadde hjerteflimmer. Hun fikk ta EKG over en uke, men hadde dessverre ikke noe anfall under den tiden, og legen mente hun ikke hadde hjerteflimmer. Hun var bastant på at hun hadde flimmer og purret flere ganger om å få det videre undersøkt, men legen mente fortsatt at hun ikke hadde flimmer. Noen måneder etter havnet hun på sykehus av et anfall og det viste seg da at hun hadde flimmer. Anonymkode: 073bd...47c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #12 Skrevet 22. februar 2019 Hvis hjertet ditt stopper bør du bestille hastetime hos fastlege så fort som mulig. Anonymkode: 74cd3...d92
Duftavsommerregn Skrevet 22. februar 2019 #13 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis hjertet ditt stopper bør du bestille hastetime hos fastlege så fort som mulig. Om det stopper så kan du ikke kontakte noen som helst 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #14 Skrevet 22. februar 2019 Det er sannsynligvis ikke "hjerteflimmer" du opplever, men ekstrasystoler. Som er vanlig og ufarlig. De fleste av oss har dem, men om man er engstelig og kjenner mye etter så legger man mer merke til dem. Du har vært hos lege, og jeg syns ikke du skal bruke mer ressurser på dette, men heller fokusere på å bli bedre av helseangsten din. Anonymkode: 97fd1...a41 3
OhGawdNo Skrevet 22. februar 2019 #15 Skrevet 22. februar 2019 8 minutter siden, Duftavsommerregn said: Om det stopper så kan du ikke kontakte noen som helst 'Rekk opp hånda de som ikke er her'
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #16 Skrevet 22. februar 2019 17 minutter siden, Duftavsommerregn said: Om det stopper så kan du ikke kontakte noen som helst Jeg trenger ikke kontakte noen om hennes hjerte stopper. Anonymkode: 74cd3...d92
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #17 Skrevet 22. februar 2019 Jeg har hatt dette i 2 forskjellige former, npr jeg fpr angsanfall så får jeg veldig høy puls, en ekstrem puls og man kan se brystkassen dunker hardt. Man kan se pulsen på håndleggene og halsen min. Når jeg får det så kjennes det ut som st jeg skal besvime, ellet egenrøig bare dø og jeg får panikk. Også har jeg det siste året begynt å få sånne hjerte flimmer som bare varer i noen sekunder, det begynner å dunke veldig fort og uregelmessig sånn dunkdundukDUNK DUNKdunkdunkdunkDUNKDUNK helt hurra meg rundt, men jeg blir ikke redd eller får panikk, så drt et ikke angst men stress tror jeg. Har hatt en depresjon og mye stress de siste 2 årene og dette begyne for ca 1 år siden, så regner med at det kommer av det, kommer ofte når jeg endelig slapper av. Det kan ogsp komme av andte ting for din del, lavt blodukker, blodtrykksfall osv, men det er vandkelig for legen å se annet enn når du er midt oppi det. Anonymkode: 8eaeb...c47
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #18 Skrevet 22. februar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sannsynligvis ikke "hjerteflimmer" du opplever, men ekstrasystoler. Som er vanlig og ufarlig. De fleste av oss har dem, men om man er engstelig og kjenner mye etter så legger man mer merke til dem. Du har vært hos lege, og jeg syns ikke du skal bruke mer ressurser på dette, men heller fokusere på å bli bedre av helseangsten din. Anonymkode: 97fd1...a41 Der kommer du med den helseangsten din igjen ja 😛 Anonymkode: 8eaeb...c47
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #19 Skrevet 22. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der kommer du med den helseangsten din igjen ja 😛 Anonymkode: 8eaeb...c47 Og der kommer du med din manglende evne til å ta til deg informasjon. Jeg sier ikke at ekstraslagene kommer av helseangst. Som sagt, så er det veldig vanlig å oppleve dette, det skjer ofte spontant og uten kjent grunn, og det trenger ikke være ha noe med angst og engstelse å gjøre. Men å få panikk for dette, slik som ts beskriver, å være redd og bekymret, og ikke innfinne seg med legens undersøkelser, er helseangst. Og det er noe som ts bør fokusere på å bli bedre av. Anonymkode: 97fd1...a41 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #20 Skrevet 22. februar 2019 Det finnes grovt sett to type flimmer, ventrikkelflimmer og atrieflimmer. Ventrikkelflimmer er farlig, ikke mange har dette når de er bevisste/ våkne. Dette er en av de få hjerterytmene man bruker “hjertestarter” når man som helsepersonell er på hjertestans. Atrieflimmer er det mange som har, gjerne eldre mennesker. Man kan leve helt fint med atrieflimmer, men man vil bli satt på blodfortynnende medisiner for å unngå hjerneslag. Ts, best sannsynlig har du noen merkbare ekstraslag/ ekstrasystoler. Dette er helt ufarlig, og veldig mange har det. Det skal gi seg etter kort tid, gjerne bare noen sekunder. Anonymkode: f75b7...053 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå