AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 God fredag. Jeg har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Den har jeg hatt siden 2017. Psykolog jeg har nå derimot mener det kan være kompleks PTSD i stedet. Det underbygger han spesielt med at jeg ble ikke tydelig syk før jeg var ca. 25 år og så klart masse detaljer jeg ikke ønsker å dele, men det at jeg nå får store psykiske reaksjoner på små belastninger som minner meg om de langvarige traumene jeg har. Er det noen som har opplevd å først få personlighetsforstyrrelse, men så har det vist seg å være kompleks PTSD? Anonymkode: e52cd...d2c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Ja. Søk deg til Modum. Lykke til Anonymkode: bf873...f51 1 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Søk deg til Modum, ja. ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: God fredag. Jeg har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Den har jeg hatt siden 2017. Psykolog jeg har nå derimot mener det kan være kompleks PTSD i stedet. Det underbygger han spesielt med at jeg ble ikke tydelig syk før jeg var ca. 25 år og så klart masse detaljer jeg ikke ønsker å dele, men det at jeg nå får store psykiske reaksjoner på små belastninger som minner meg om de langvarige traumene jeg har. Er det noen som har opplevd å først få personlighetsforstyrrelse, men så har det vist seg å være kompleks PTSD? Anonymkode: e52cd...d2c Hvilken forskjell gjør det hvilken diagnose du har? Du er den samme uansett. Psykiatere har gjerne en forkjærlighet for diagnoser de kan mye om fremfor diagnoser de kan mindre om. Dermed kan en tredje spesialist komme frem til en tredje diagnose. Anonymkode: 61468...975
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forskjell gjør det hvilken diagnose du har? Du er den samme uansett. Psykiatere har gjerne en forkjærlighet for diagnoser de kan mye om fremfor diagnoser de kan mindre om. Dermed kan en tredje spesialist komme frem til en tredje diagnose. Anonymkode: 61468...975 Hvis TS har en traumelidelse så er rettighetene annerledes. Hun kan da muligens få behandling på Modum Bad.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hvis TS har en traumelidelse så er rettighetene annerledes. Hun kan da muligens få behandling på Modum Bad. Her må du spesifisere hvilke rettigheter ts har utover behandlinssted. Anonymkode: 61468...975
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her må du spesifisere hvilke rettigheter ts har utover behandlinssted. Anonymkode: 61468...975 Jeg tenkte i hovedssak på behandlingssted. Hun kan komme inn på Modum for å få spesifisert traumebehandling.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Søk deg til Modum. Lykke til Anonymkode: bf873...f51 Har tenkt på det før, men er usikker på om jeg er frisk nok til å tåle et slikt opplegg. Hittil har de ikke villet gå inn i traumebehandling fordi de mener jeg kommer til å bli enda dårligere av det. Selv mener jeg at det er kanskje nødvendig det da, for å bli mer fungerende igjen. 1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Søk deg til Modum, ja. ❤️ Har du vært der? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forskjell gjør det hvilken diagnose du har? Du er den samme uansett. Psykiatere har gjerne en forkjærlighet for diagnoser de kan mye om fremfor diagnoser de kan mindre om. Dermed kan en tredje spesialist komme frem til en tredje diagnose. Anonymkode: 61468...975 Hvilken diagnose jeg har vil jo ha betydning når det kommer til hva slags behandling jeg trenger. For eksempel skulle jeg ha en type gruppeterapi på grunn av en diagnose jeg har. Så fikk jeg en til diagnose som rett og slett utelukket den behandlingsformen. Mest av alt handler det vel om behovet for å forstå meg selv. Hvis jeg forstår hvorfor jeg er som jeg er, kanskje jeg da kan klare å jobbe bedre med meg selv? Har ellers samme inntrykk som deg. At behandlere har gjerne noen diagnoser de er ekstra kompetente på. Da vil de helle mot de diagnosene når det står mellom flere diagnoser som har mange likhetstrekk. Anonymkode: e52cd...d2c 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det før, men er usikker på om jeg er frisk nok til å tåle et slikt opplegg. Hittil har de ikke villet gå inn i traumebehandling fordi de mener jeg kommer til å bli enda dårligere av det. Selv mener jeg at det er kanskje nødvendig det da, for å bli mer fungerende igjen. Har du vært der? Hvilken diagnose jeg har vil jo ha betydning når det kommer til hva slags behandling jeg trenger. For eksempel skulle jeg ha en type gruppeterapi på grunn av en diagnose jeg har. Så fikk jeg en til diagnose som rett og slett utelukket den behandlingsformen. Mest av alt handler det vel om behovet for å forstå meg selv. Hvis jeg forstår hvorfor jeg er som jeg er, kanskje jeg da kan klare å jobbe bedre med meg selv? Har ellers samme inntrykk som deg. At behandlere har gjerne noen diagnoser de er ekstra kompetente på. Da vil de helle mot de diagnosene når det står mellom flere diagnoser som har mange likhetstrekk. Anonymkode: e52cd...d2c Ja, jeg har vært der Hvis du søker så vil du bli tatt inn til vurdering på ca 12 dager, og så vurderer de din motivasjon, sykdommen osv, generelt om de tror du vil få utbytte av behandlingen eller ikke. Hvis de mener at det kan hjelpe deg, så sender de deg brev om at du får komme tilbake på et tre måneders opphold. Endret 22. februar 2019 av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 15 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ja, jeg har vært der Hvis du søker så vil du bli tatt inn til vurdering på ca 12 dager, og så vurderer de din motivasjon, sykdommen osv, generelt om de tror du vil få utbytte av behandlingen eller ikke. Hvis de mener at det kan hjelpe deg, så sender de deg brev om at du får komme tilbake på et tre måneders opphold. Okei. Det får jeg tenke på hvis det opplegget jeg har nå ikke gir resultater. Trenger noen som klarer å se hele meg og det ganske så komplekse sykdomsbildet jeg har. Jeg passer ikke inn i en eneste boks og blir betegnet som et atypisk og spesielt tilfelle. Prøver stadig å finne ut av dette. Anonymkode: e52cd...d2c
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Det får jeg tenke på hvis det opplegget jeg har nå ikke gir resultater. Trenger noen som klarer å se hele meg og det ganske så komplekse sykdomsbildet jeg har. Jeg passer ikke inn i en eneste boks og blir betegnet som et atypisk og spesielt tilfelle. Prøver stadig å finne ut av dette. Anonymkode: e52cd...d2c På Modum er de flinke til å se hele personen som en helhet, ja. Jeg har også et komplekst sykdomsbilde, og det har vært vanskelig å forstå hva dette egentlig var for noe. Endelig begynner ting å gi litt mer mening. Håper du tar mot til deg for å søke om det skulle være aktuelt. Anbefaler deg det på det varmeste
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forskjell gjør det hvilken diagnose du har? Du er den samme uansett. Psykiatere har gjerne en forkjærlighet for diagnoser de kan mye om fremfor diagnoser de kan mindre om. Dermed kan en tredje spesialist komme frem til en tredje diagnose. Anonymkode: 61468...975 Jeg er så enig. Hadde jeg blitt behandlet for sykdommen jeg hadde og ikke hvem jeg var, ville jeg aldri blitt frisk. De ulike psykologen/psykiateren hadde alltid ulike meninger og diagnoser. Så lenge jeg gikk til psykolog eller psykiater ble jeg bare verre og verre. De lette etter feil, ville sette diagnoser på meg og behandle meg deretter. Først når en behandler så meg, og rett og slett dreit i diagnosene mine fikk jeg den nødvendige hjelpen å ble frisk. Jeg hadde mange diagnoser stilt av psykologer og psykiatere, men til ingen nytte. Så og si frisk kan du bli, så ikke heng deg for mye oppi diagnosene. Det er bare et hjelpeverktøy for en del psykologer/psykiatere samt en måte å sette deg i en kategori de mener du ligner mest på. En god behandler tar seg tid til å bli kjent meg deg å hjelper deg utifra det. Anonymkode: f7b6e...369 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå